Zijn er ook dames met ervaring met een naar achter gekantelde baarmoeder? Bij mijn vorige 2 zwangerschappen is dit nooit opgevallen, zelfde verloskundige, maar nu zag hij het direct. Dit zou rond de 15 weken wat buikpijn klachten kunnen geven ivm blijven haken langs de rug/bekken. Kan het ook zijn dat ik het bij de eerste 2 niet had maar nu wel? En zal ik het kindje dan ook later kunnen gaan voelen? Bij mij is sprake van nummer 3 hier op de foto
Volgens mij heb ik dit ook. Tijdens het plaatsen van mijn spiraaltje na tweede kindje, lukte het de huisarts niet direcht. Ze gaf aan dan mijn baarmoeder ver naar achter gekanteld was. Tweede poging ging wel goed. Nu zwanger van de derde en geen idee hoe dit nu is? Ben nu 34 weken en heb niet het idee dat ik er last van heb gehad. Ik weet ook niet of ik dit altijd al gehad heb. Mijn vk heeft er nog nooit iets over gezegd. De jouwe wel?
Ja de verloskundige legde mij dit uit en liet het zien.. dat ik wat last kan krijgen komt daar dan van. Mocht ik onzeker zijn kan ik bellen. Dat is wel fijn Hier een foto van de baarmoeder
Dit had ik 2 keer. Met de vroege echo moest er veel moeite gedaan worden om inwendig het kindje te kunnen zien. Op een kussen, vuisten onder me kont en nog kostte het veel moeite. Met 11 weken was die beide keren redelijk terug gekanteld. Heb verder ook geen klachten gehad.
Ik heb ook een gekantelde baarmoeder zelfde als jou bij mij is die heel moeilijk te bereiken bij dokters kost nogal wat moeite en is ook heel pijnlijk die onderzoeken. Hoe het met zwangerschap zit weet ik niet, dit is mijn eerste keer.
Ik heb het ook, met zwangerschap geen last gehad en ook geen problemen gehad met echo's. Voelde de baby al met 16 weken duidelijk.
Bij mijn zoontje had ik het heel erg.. zelfs termijn echo moest toen inwendig.. Maar nooit last van gehad verder.. Nu ligt hij juist naar voren en heb ik er veel meer last gehad van de groei
Ik heb het ook en de artsen bij de ivf hadden het erover dat het best vaak voorkwam. Ik hoefde me er geen zorgen om te maken (was alleen lastig bij sommige dingen/onderzoeken).
Fijn om te lezen😊 Ik maak me er ook geen zorgen om, vraag mij alleen of hoe en wat andere ervaren. Mocht ik mij zorgen maken dan bel ik de verloskundige.. bedankt voor jullie reacties, lief😊 Fluss1984, mijn tweede zoontje deed mij al pijn bij het bewegen op 16 weken. Ik voelde hem al bij 12 weken. Was dus erg benieuwd of dat nu weer zo vroeg zou kunnen of dus inderdaad iets later zal worden...
Hier ook een gekantelde baarmoeder maar ik ben 3x zwanger geweest en heb hele goede zwangerschappen gehad en ook de bevallingen zijn goed verlopen. De oudste lag wel in kruinligging maar dit had niet met de stand van de baarmoeder te maken en die andere twee heb ik er nog net niet uit gelanceerd haha.
Ik heb het ook. Bij alle drie de zwangerschappen en nooit last van gehad. De oudste voelde ik op 15+6 weken, de middelste op 15+2 en de jongste (nu nog zwanger) op 13+6. Echo's zijn soms iets moeilijker in het begin, maar uiteindelijk vult je baarmoeder de volledige buikholte en bekkenholte en heb je ook daar geen last meer van.
Had je bij je vorige zwangerschappen dan nog geen naar achteren gekantelde baarmoeder? Of hadden ze het toen gewoon nog niet gezien? Bij mij is het gewoon aangeboren, ik weet eigenlijk niet de ligging kan veranderen na een zwangerschap...
Had ik ook bij de derde zwangerschap. Bij de eerste 2 niet, en nu bij de vierde ook niet meer. Heb iets vaker inwendige echo's gehad, maar meer last heb ik niet gehad. Ik voelde het kindje rond dezelfde termijn als de tweede, dus dat maakte ook niks uit
Ik heb dit ook, bij elke zwangerschap hoor ik het opnieuw. Maar ik weet niet of hij naar achteren gekanteld is, ze zeggen gewoon 'gekanteld'. Ze zeggen verder altijd dat het geen probleem is
Flus1984, geen idee of ik het bij de vorige zwangerschappen ook had. De verloskundige wist het zelf ook niet en ik heb dezelfde als de vorige keren. Het viel nu direct op omdat het kindje wat lastiger te vinden was. Bij de 2e had ik uitwendige echo met 6 weken, dus denk niet dat ik het toen al had
hier ook achter gekomen tijdens de medische molen maar geen problemen ervaren alleen tijdens mijn zwangerschap enorme rug problemen gehad al vanaf een week of 10. Maar dit hoeft natuurlijk niet.
Hier ook een gekantelde baarmoeder. Tijdens de zwangerschappen geen last van gehad. Wel met inleiden....ik werd ingeleid dmv een ballon en dat was echt een hel met plaatsen, zijn wel 3 dokters aan te pas gekomen