binnenkort voor het eerst naar het kdv. ik voorzie problemen. help!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door san1981, 11 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Onze dochter van 3,5 maand gaat over 3 weken naar het kdv en ik maak me zorgen. Ze lijkt heel eenkennig. Als ze bij andere mensen zit terwijl ik er gewoon bij ben gaat ze al huilen. Als ik haar weer pak is het over. Als ik haar laat huilen gaat ze compleet door het lint en stopt ook niet iig niet binnen 15 min. Als ik een avond weg ben huilt ze ook bij mijn man. Is dan niet te troosten. Mijn zorg op het kdv is dus ook dat ze de hele dag moet huilen. Herkent iemand dit of maak ik me teveel zorgen?

Daarnaast maak ik me druk over het slapen op het kdv. Dochter spuugt geregeld ook als ze huilt in bed. Soms verslikt ze zich
    en moet ik naar boven om haar even rechtop te houden anders stikt ze. Hoe gaan ze haar op het kdv in de gaten houden dat ze niet stikt in bed?

Nogmaals maak ik me teveel zorgen of zijn er meer ouders die hier ervaring mee hebben?

Graag tips
    (over)bezorgde moeder

2. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Niemand tips of ervaring?

3. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat als t huilen op t Kdv niet stil wordt ze jullie wel bellen om in ieder geval te overleggen.
    Wat betreft dat spugen, kan me voorstellen dat ze haar op de groep te slapen leggen zodat ze haar goed id gaten kunnen houden, in de box of een wagenbak. Overigens, hier zit de slaapkamer aan de groep vast en staat nog de babyfoon aan dus ze kunnen baby's wel. Horen als ze bv spugen.

4. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Beste San,

geen ervaring, maar ik kan me je angst heel goed voorstellen. Onze kleine is een slechte slaper. Hij is altijd na 45 min. wakker overdag, en als je hem dan in zijn bedje laat liggen, dan krijst hij de hele boel bij elkaar. Daar heb ik dus ook zorgen over voor op het kvd straks. Ze moeten hem er dan wel uithalen. Eenkennigheid heeft hij verder niet.

Heeft je dochter dit trouwens altijd gehad? want het kan ook een fase zijn (is ook maar oei ik groei wijsheid hoor...)...

Misschien moet je haar anders eerst laten wennen om bij anderen te zijn die vertrouwd zijn zoals je man, of misschien opa en oma? ... als dat wat beter gaat is de overgang naar het kvd misschien minder groot?

5. Koon

Koon Niet meer actief

Heb je al een intakegesprek gehad op het KDV?
    Zo niet, goed opschrijven wat je wil vragen/vertellen aan de leidsters.
    Zo wel, nog eens bellen en vragen om een tweede gesprek.

De enige die je gerust kan stellen wbt het verslikken in bed zijn de leidsters, want niemand weet hoe zij daar werken/de kindjes in de gaten houden.

Als het een goed KDV is bieden ze vraaggerichte zorg en kunnen ze vast samen met jou een aantal oplossingen verzinnen.

Wbt het huilen. Misschien gaat het heel goed. Probeer vanaf dag 1 een soort afscheidsritueel aan te houden (kort maar krachtig) en houd je hier aan, ook al huilt je kindje. Dit is voorspelbaar en op een gegeven moment gaat ze het herkennen.
    Ik kan me voorstellen dat je er erg tegenop ziet!!
    Heb je ook een wenochtend/middag? Dat is ook altijd fijn, dan ben jij gewoon thuis terwijl je kindje een paar uur naar het KDV gaat. Als er echt iets is kunnen ze je meteen bellen en zo kunnen de leidster ook even oefenen en evt. nog vragen stellen over je dochtertje.

6. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    .
    Dochter heeft altijd gehuild als ik er niet ben. De enige bij wie ze ook niet huilt is mijn moeder. Maar ja die kan niet oppassen want die werkt nog. Ik denk dat ze in mijn moeder dingen herkent van mij. Qua uiterlijk. Bij andere oma huilt ze ook en die past wel op!

moeilijk als ze niet goed kunien slapen hè? Houden ze wel goed rekening met hem o het kdv?

7. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Ja ik wilde ook al voorstellen om haar in een wippertje op de platte stand te laten slapen op de groep. Dan ziet ze haar broer nog misschien wat vertrouwd en kan de spuug ook beter weg zonder te stikken.

8. san1981

san1981 Actief lid

8 sep 2008
    218
    1
    18
    Wendagen doen ze niet op kdv dus laat ik haar een wek voordat ik ga werken al gaan.
    Ik heb een intakegesprek gehad maar niet met de leidsters zelf maar het management. Ga toch maar eens gesprek met hen aanvragen.
    Afscjeidsritueel wil ik hetzelfde doen als bij haar grote broer.structureel hetzelfde handelen.

9. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Hij hoeft voorlopig nog niet omdat ik nog ouderschapsverlof heb, dus ik weet het niet....

10. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    onze dochter gaat sinds kort naar het kdv, hoewel ze een stuk ouder is dan jullie dochter. Maar ook ik heb mij zorgen gemaakt, vooraf een prettig intakegesprek gehad. Waarbij er ook aan ons werd gevraagd hoe wij met onze dochter omging, gewoontjes met slapen/eten etc. Vond ik zelf erg fijn om te zeggen.

Vind het wel vreemd dat jullie niet kunnen wennen bij het kdv. Misschien toch eens vragen? Al is het een paar keer een paar uur? Voor jezelf ook fijn. Dan heb je niet je eerste werkdag dat je alleen maar aan haar moet denken ofh et wel goed gaat.

Verder goed communiceren en vraag maar aan ze hoe zij er mee omgaan.

Deel Deze Pagina