Hallo, als ik een foto af laat drukken, is er dan groot verschil tussen een kruidvat of hema en een fotograaf? Waar hebben jullie goede ervaringen? groet sandra
Kruitvatfoto's zijn stukken lelijker dan die van de hema. Maar het ligt er natuurlijk ook aan of de foto's op een goede resolutie zijn geschoten. Ik heb eens foto's bij het kruitvat laten ontwikkelen en toen kreeg ik allemaal foto's waar een deel vanaf gesneden was en een beetje vervaagde kleuren.
Daar zit zeker een heel groot verschil tussen! Betreft dit een foto die je bij een fotograaf hebt laten maken, dan ben je in de meeste gevallen al verplicht om deze via de fotograaf zelf af te laten drukken, mits je de foto's op origineel formaat gekocht hebt maar hier ga ik eigenlijk al niet vanuit gezien je dan meer kwijt bent dan dat de fotograaf ze zelf laat ontwikkelen. Hier heeft hij/zij trouwens een eigen leverancier voor. Betreft het een eigen gemaakte foto dan liggen alle rechten bij jou, maar dan geef ik jou als tip om de kruidvat/hema etc. over te slaan, kijk dan bijv eens bij pixum.nl
ik laat mijn fotos altijd afdrukken bij profotonet. hema kruidvat etcetc heeft kwaliteit om te janken
Profotonet is zeker aan te raden! Hier laat ik al mn foto's afdrukken, ook die van mijn bruiloft. Kwaliteit is zeer goed, en blijft ook mooi. Ik had kort geleden een foto snel een fotoafdruk nodig van een blauw lint in combinatie met een zwart/witte buik met achtergrond. Dit heb ik bij de Hema laten doen, aangezien er geen fotograaf meer in het dorp zit, en het zwart/wit gedeelte wat helemaal roze uitgeslagen! Geen aanrader dus!
Hier ook slechte ervaringen met Kruidvat.. had wss beter even kunnen vragen zoals jij nu doet.. had ik me wat geld bespaard. Moest echt even slikken toen ik zag hoe de foto's van mijn zoontje eruit waren gekomen.. en dat ik voor die bagger kwaliteit ook nog betaald had.
Dank voor de reacties. @ smurfin90 Als je even zoekt dan vindt je een fotograaf waarbij je de foto's digitaal op cd er gratis bij krijgt. We hebben echt super foto's en deze fotograaf geeft zelf ook aan dat het niet meer van deze tijd is om de foto's niet digitaal af te geven. Wij hadden een shoot van 100 euro (4 personen) en heb rond de 150 foto's. Over profotonet, welk papier kiezen jullie voor kleurenfoto's die ingelijst worden? Fuji Digital Professional DP II Glossy Fuji Digital Professional DP II Lustre Fuji Digital Professional DP II Glossy Pearl Die laatste klinkt wel bijzonder.
Zoals eerder genoemd: profotonet. Je schrikt echt van de verschillen als je een foto van kruidvat / hema naast die van profotonet legt. Dan zijn de kleuren echt vreselijk! Als je een foto wilt inlijsten, moet je altijd voor een mat afdruk gaan. Een glans afdruk gaat uiteindelijk aan de lijst plakken, tenzij je een lijst met speciaal glas aanschaft, maar die zijn erg prijzig.
Ow dat is een goede tip, dan wordt het die lustre denk ik... Maar wat is dan eigenlijk het probleem van een foto die tegen het glas plakt? Heb er nog nooit één beschadigd gezien?
Als je van lijstje wil wisselen gaat je foto stuk. En na verloop van tijd ga je zien dat de foto op sommige stukken aan het glas plakt...
Kruidvat drukt op de één of andere manier ALTIJD mijn foto's verkeerd af. Maak ik een groepsfoto met zes mensen; knipt hij nota bene MIJ (degene die betaald voor de foto :x !!!) eraf. Laat ik babyfoto's afdrukken; knipt hij er zijn hand/teen/neus af... Allemaal van dat soort ongein, terwijl ik duidelijk op die stomme machine daar in de winkel toch het juiste afdruk... Voor mij ook geen Kruidvat meer! Nooit niet, want digitaal afdrukken is minstens nét zo verschrikkelijk en te slechte prijs/kwaliteitsverhouding. Bij de Hema heb ik alleen digitaal laten afdrukken en dat was prima. Wij fotoservice gebruik ik om foto's af te laten drukken en dat bevalt tot nu toe echt uitstekend.