leuk/uitdagend speelgoed voor aan tafel om alleen te doen (5/6 jaar)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door hanna76, 27 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Wat vinden jullie kinderen van 5/6 jaar leuk om zelf bij de tafel te doen?
    Hier speelt ons zoontje vooral met lego e.d. maar van tijd tot tijd vindt hij het ook leuk om lekker aan tafel iets alleen te doen.
    Hij loomt wel eens, maar het nieuwe is er nu van af. Strijkkralen doet hij al jáaaren, dus niet zo leuk meer.
    Insteekmoziek/ministeck is niet echt leuk meer, zusje van 3 doet dat ook. Puzzels houdt ie niet meer zo van. Mini Loco doet hij ook bijna nooit.
    Kleuren/knutselen vindt hij leuk en doet hij ook vaak, maar ik bedoel meer een soort 'spel'/'educatief speelgoed'. Ofzo iets.
    Wat is nu een beetje uitdagend en leuk voor deze leeftijd?

Groetjes,
    Hanna

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Smartgames?

En je hebt van denksport ook leike puzzelboekjes voor kinderen.
    Vast veel stoerder dan de puzzels die zn zusje ook kan :)

3. adi

adi Niet meer actief

Mijn zoon smult van speel/werkboekjes van de Action. Je hebt ze voor taal en rekenen, dierenrijk, geschiedenis enz
    Of 'ik leer lezen', 'ik leer schrijven' spellen. (als ie nog niet leest)
    En tip toi vindt ie sporadisch ook leuk.

4. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    nikitin(daarin heb je heel veel verschillende uitdagende speelgoedjes) en katamino vallen hier in de smaak. wel opletten bij de leeftijd.bij +4-+5 blijven. ze zijn best pittig. ik kreeg ook spektro mini te leen. we hebben het nog niet uitgeprobeerd. het is met een lampje en eletriche schakels bouwen met kaartjes. als je GIGAMIC googlet dan zie je ook verschillende dingentjes om zelf te doen. en smartgames natuurlijk. altijd met kleine duidelijke boekjes.

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    #5 hanna76, 27 aug 2014
    Laatst bewerkt: 27 aug 2014
    Smartgames.... ik had er nog nooooooit van gehoord eigenlijk.... :) Maar welke zijn er echt leuk?

Ben even aan het googlen. Er gaat echt een wereld voor me open! Wat een leuke spellen (die smartgames dus) zijn er!! Die wil ik zelf ook doen! :D

6. Saskia78

Haha dat doe ik ook wel ja :)

Hebben hier chickenshuffle liggen en dat pakken we allemaal eigenlijk weleens als het toevallig weer opduikt.
    Verder hebben we 2 magnetische smartgames. A bugs life en nog eentje. Goed vermaak voor op vakantie aan tafel in het restaurant en dergelijke.

Verder vind ik die met die pinguïns ook erg leuk.
    Maar omdat ze ze op school ook kreeg als verrijking heb ik ze niet meer gekocht. Dan was het nut van dat school die dingen kocht tenslotte ook ver te zoeken.

Maar ze verkopen ze ook bij Bart Smit.
    En als je een echte spellenwinkel in de buurt hebt kun je ze misschien wel een keer proberen?
    In Rotterdam zit bijvoorbeeld de kleine kapitein en die hebben eigenlijk altijd wel een paar smartgames open in de winkel liggen.

7. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja die pinguiens hebben we. deze was volgens de winkel leuk om mee te beginnen. je hebt ook zeilbootjes. pengiuns wordt door alle vrienden van zoontje leuk gevonden. (die zijn allemaal 6 jaar) zoon zei eerst dat die niet gemaakt kon worden en toen ontdekte hij dat hij de blokken mocht schuiven.

heb je gigamic gegoogled?

8. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Is Cat & Mouse ook leuk? Met die weggetjes?
    Of is die Pinguin leuker?
    Of IQ Splash? Met die gekleurde puzzelstukjes in vreemde vormen die je op de juiste manier moet neerleggen.
    Morgen ga ik er namelijk één kopen!!! :D

9. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Oe die van angry birds met de bad piggies ziet er leuk uit!

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Leuke tips zeg! Er gaat ook hier een wereld voor me open!

Snappen ze het wel? Zoon kennende moet ik toch weer samen spelen :p en welke zijn leuk voor 5 jaar, dus niet te moeilijk maar wel uitdagend? Of blijven die smartgames leuk? Loco bijv vindt hij niet leuk meer zodra hij ze allemaal " kan"..

11. Saskia78

Op de smartgames van thinkfun staat sowieso een leeftijdsaanduiding.
    Verder lopen de opgaves op in moeilijkheid.
    Dus de eerste zijn heel goed te doen.. En gaandeweg wordt het steeds lastiger.
    Als het goed is hebben ze dan inmiddels wel door hoe het werkt en dus eigenlijk geen hulp meer nodig.

12. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rush hour

13. Saskia78

Wij hebben:
    Tangoes Animals | SmartGames - Single player puzzle games
    ChickenShuffle | SmartGames - Single player puzzle games
    Busy Bugs | SmartGames - Single player puzzle games

En wat ik zelf echt helemaal heerlijk vind is "chocolate fix" maar die is in de winkel nogal prijzig en kun je voor een heel beschaafd bedrag als ipad-app aanschaffen. (Of de gratis light versie maar daar waren zowel ik als dochterlief snel doorheen)
    Verder ook op de ipad..
    Solitaire chess (voor kids niet zo.. Tenzij ze toevallig kunnen schaken)
    Rush hour (superleuk! Zowel digitaal als met echt autootjes)

Pfff ik ga er nog even een nachtje over slapen.
    Je zoekt vast geen tabletgames tenslotte.

14. adi

adi Niet meer actief

#14 adi, 28 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 aug 2014
    Die kende ik ook niet, wat leuk! Die zijn echt iets voor mijn zoon, 'echt' speelgoed interesseert hem niet zo zodat we constant vragen krijgen wat familie nou voor hem moet kopen als kado. Nu weet ik het haha, thnx!

Een vraagje: hoe lang kan een kind met het spel vooruit voordat alles uitgespeeld is?
    Op smartgames.eu zie ik bijv ook verschillende puzzels. Als je de puzzel hebt gemaakt, ben je dan klaar? Of zij
    zijn er verschillende opdrachten/levels?

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Oeh, wat leuk! Die tangoes animals, is echt wat voor mn zoon! Ik heb weer wat te vragen voor Sinterklaas :D

16. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Een puzzel?

17. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    zoontje kreeg borduur kartoon touwtjes en naaldjes. en hij is nu lekker bezig en errug dankbaar! hij borduurt een kasteel!

18. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    als je tangram googlet krijg je websites waar je honderden van voorbeelden kunt vinden, dieren, mensen boten.. op een gegeven moment is het alleen maar een schaduw zonder dat de vormen duidelijk met een lijn ertussen aangegeven worden. dan is het moeilijker.

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    je hebt ook hele eenvoudige tangram setjes. en op internet veel voorbeelden te vinden.

Deel Deze Pagina