Baby 8 weken in auto met hitte

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bopach, Aug 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bopach

bopach Actief lid

Aug 1, 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Ik heb een dochtertje van 8 weken en nu zou ik met haar aankomend weekend op visite gaan, maar nu is dat anderhalf uur rijden. Ze verwachten dit weekend temperaturen van 30 graden. Zouden jullie met en baby'tje zo ver rijden met die hitte of zouden jullie afzeggen? Mijn gevoel zegt afzeggen maar ik wil ook niet zo zeikerig overkomen. Graag hoor ik jullie mening.

2. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Ach ik zou gewoon gaan hoor alleen met rompertje in de auto of airco op 25 graden zetten ofzo?

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

Oct 18, 2011
    8,460
    361
    83
    ik zou gaan wat ik gedaan heb is een nat washandje in de koelkast in een boterhamzakje leggen en die mee nemen in de auto om wat af tekunnen koelen, lekker drinken meenemen en idd als je airco hebt die op coole stand zetten..

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,915
    3,937
    113
    Ruim van te voren je auto in de schaduw zetten met de ramen open, dan ga je in ieder geval niet weg in een hete auto. Als je rijdt valt het vaak mee. Zorg voor zonneschermen op je ramen en vermijdt files! Verder niet te warm aankleden en regelmatig controleren hoe warm je kindje is.

5. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    Juist, wat er hier gezegd wordt :) Als je eenmaal rijdt is het meestal prima te doen. niet te dik aankleden (sowieso niet met dit weer!) en dan moet het goed te doen zijn lijkt me.
    Misschien wel even zorgen dat de auto niet te warm is als je haar in de auto zet, dus zorgen dat de auto in de schaduw staat als dat mogelijk is!

6. bopach

bopach Actief lid

Aug 1, 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties. Het lukt helaas niet om de auto in de schaduw te zetten omdat er bij ons geen schaduw te vinden is. Ben denk ik ook wel een beetje een overbezorgde moeder.

7. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Wij moeten ook op pad dit weekend, mijn vader is jarig en zij wonen 120 km van ons vandaan.

Lucas is wel iets ouder dan jouw kindje, maar wij leggen hem vaak in een romper in de MC. Heb geen airco dus dan 1 raam open op een kier. En als we daar aan komen direct kleding uit en droge kleren aan, want die romper kun je dan wel uitwringen!

De tip van het washandje vind ik een goede!!
    Oh ja, en probeer zoveel mogelijk in de ochtend of later op de middag te rijden, niet tussen 12 en 3!

8. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    3,499
    0
    36
    Ik weet ook niet of ik het zou doen eigenlijk.. Maar idd airco aan, rompertje moet te doen zijn!

9. riv

riv Fanatiek lid

Jan 12, 2009
    1,339
    0
    0
    Drenthe
    gewoon doen met romper aan en de ramen goed bedenken tegen de zon. Er is vast ergens in de straat wel een schaduwplekje te vinden.

10. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

Oct 23, 2010
    1,647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Als je met je partner gaat, kan er een achterin bij de kleine zitten. Dan kan je ook goed voelen of het raam wat verder open kan. Wij leggen haar gerust in de wind (woon ook aan zee, kan haast niet anders).

11. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Heb je wel airco?

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij moeten t weekend ook en ondanks airco zweten de kids zich kapot in de autozitjes. Heb voor dochtr nu zo'n aerosleep matje voor in de groep1 autostoel besteld. En hydrofiel luier voor 't raam, die zonneschermpjes laten toch teveel zon door.

13. bopach

bopach Actief lid

Aug 1, 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Ik denk dat ik gewoon te bang ben dat er wat gebeurt... Warmtestuwing en het verre rijden. We hebben gelukkig wel airco, dus misschien moet ik me maar niet zo aanstellen haha.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam

vuile aansteller ;) ik zou dan ff de auto aanzetten met de airco aan en dan na 5 min instappen komt goed joh :)

15. Hajar

Hajar Actief lid

Oct 25, 2010
    302
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je moet je gevoel volgen. Als je airco in de auto heb moet het kunnen.Ik ga regelmatig met mijn kleine anderhalf uur rijden als ik naar mijn ouders wil zelfs toen hij 1 week oud was. Niks aan het handje ze slapen toch meestal in de auto.

16. Yummy

Yummy Fanatiek lid

Jan 7, 2011
    4,571
    8
    38
    Brabant
    Als je airco hebt dan is er toch helemaal niets aan de hand? Waarom zou je dan in hemelsnaam niet gaan? Haha.

In mijn eigen auto zit geen airco, dus dan kan het soms wel even warm worden maar ook dan zou ik gewoon gaan haha. Raampjes open, goed in de gaten houden dat hij/zij niet te warm wordt, drinken mee, lekker in zijn/haar rompertje en auto eventueel van te voren in de schaduw zetten en zonneschermpjes gebruiken. Geen probleem toch.

17. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Owwww je hebt gewoon airco!! Haha!! Niks aan de hand toch?

Maar ergggg herkenbaar die over bezorgdheid! Hier ook...verzin bij alles t ergste senario maar vaak moet je gewoon doén om er achter te komen dat t goed komt.

18. bopach

bopach Actief lid

Aug 1, 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh dan ben ik gelukkig niet de enige die het ergste scenario bedenkt!! Had nooit dit van mezelf verwacht, zo zie je maar. Maar dames bedankt, jullie hebben me erg geholpen en ga gewoon!!!

19. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    #19 mw21, Aug 14, 2012
    Last edited: Aug 14, 2012
    Ja erg he...ging altijd zo nuchter door t leven! Nu dacht ik bij de eerste auto rit wat nou als ik t water in rij? Hoe krijg ik der dan los?
    Met slape altijd bang voor wiegendood. Met fietsen bang dat de bakfiets omvalt met varen bang dat de boot zinkt en ga zo maar door!
    Snap er niks van! En soms reuze vermoeiend en deprimerend...niks voor mij!

Hoop eigenlijk dat t bij een 2e nie zo is

20. bopach

bopach Actief lid

Aug 1, 2011
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk echt precies zoals jou, slapen wiegendood, auto rijden botsing, met warmte warmtestuwing, bij extreem huilen dat ze erin blijft hangen, niet te lang in maxi cosi enz enz. Ik zei altijd als ik een kind heb dan zal ik niet zo meuterig zijn, het tegenovergestelde is waar haha. Staat er in m'n banner dat het m'n tweede is?? Klopt niet het is mijn eerste Hihi. Ze zeggen dat je met een tweede makkelijker wordt, nou ben benieuwd mocht het ooit zover komen hihi

Share This Page