Bio / Maan cyclus

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Ma2Be, 3 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    he wat grappig, bij mij kan het wel eens goed kloppen, weet alleen het exacte uur van mijn geboorte niet.

Di, 3.April 00:53 Uhr: Beginn der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode
    Do, 5.April 13:53 Uhr: Mondphasen Empfängniszeitpunkt
    Do, 5.April 14:38 Uhr: Ende der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    dames,

hier een juf Duits.. als jullie vragen hebben..kom maar op, stuur een pb ..

Groetjes

3. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    hee leuke site valt precies samen met wanneer ik mijn ei verwacht..... jeee wie weet!

4. muffie

muffie Actief lid

27 jan 2007
    187
    0
    0
    Hey mom2be !

Wow cool hoor, die site! ik ga er zo rustig voor zitten om het eens uit te proberen. echt gaaf dat je hier een topic over hebt geopend, en aan de vele reacties te zien (nu al) is het toch wel iets wat veel mensen bezig houd! Wat je eerder schreef over dat de mens een zoogdier is met een groot instinct spreekt me erg aan. Hoe ervoer jij dat in je vorige zwangerschap? had je ook dat je al voor je NOD wist dat je zwanger was? en voelde je het ook aankomen toen het mis ging?

Ik ben wel benieuwd wat je cyclus gaat doen zo de eerste ronde na de miskraam. Zoals ik al schreef was ik wel onder de indruk van hoe mijn eisprong direct weer met vollemaan kwam.

hoe kwam je er eigenlijk achter dat je maancyclus gelijk op ging met je kalender cyclus?

nou ik ga nu snel op die site kijken! het resultaat hoor je later
    xx

5. wiesje

wiesje Actief lid

21 okt 2006
    463
    0
    0
    joehoeee
    weet iemand nou dan misschien hoe het met mijn toestand moet hihih
    omdat het bij jullie allemaal zo lijkt te kloppen snap ik dr niks meer van
    bij mij komt er van 2 tot 5 april op te staan maar ik ben ongi!
    iemand?
    liefs wiesje

6. muffie

muffie Actief lid

27 jan 2007
    187
    0
    0
    mmmm
    nou die maankalender klopt bij mij helemaal niet ! of ik moet rond de 25ste alweer een eisprong hebben, maar dat zal wel niet aangezien het afgelopen weekend ook was :(

ik hou het maar gewoon bij de volle maan! :D

7. muffie

muffie Actief lid

27 jan 2007
    187
    0
    0
    hey Wiesje

nou inderdaad echt vaag! bij jou klopt het dus ook niet! denk dat je vooral zelf op moet letten in welke maanstand je ovulatie valt. als je dat een paar maanden bijhoudt weetje het vanzelf ;)

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    http://www.zwangerworden.nl/watisdat.html

9. veertje2

veertje2 Lid

10 jan 2007
    54
    0
    0
    Ja! dat heb ik laatst ook gehoord.

En weet je wat ik daarbij ook hoorde: "het maakt niet uit waar je op dat moment in je eigen menstruatiecyclus bent, je bent kosmobiologisch vruchtbaar: vrijen dus!" Dat stond me wel aan :)

Ik vind het trouwens wel raar dat die site je 40 euro laat betalen voor een kalender die je heel goed zelf uit kunt rekenen. Denk maar na, er zijn zat kalenders die tonen welke fase van de maan op welk moment actief was (http://aa.usno.navy.mil/data/docs/MoonPhase.html bijv.) zodat je kunt narekenen hoe de maan op je geboortedag stond.
    En dan is het een kleine moeite; op de meeste kalenders staat wel een maansymbooltje.

Het is mij trouwens nog niet gelukt om er zwanger mee te worden, en ik kijk het al een jaartje aan.

Succes ermee, Liefs Veertje2

10. veertje2

veertje2 Lid

10 jan 2007
    54
    0
    0
    Jammer, net berichtje verstuurd moet ik denken aan iets wat ik vandaag hoorde over één of andere acupressuur armband:

"In deze armband zitten de magnetische velden van therapeutisch werkzame stoffen".... :confused:

Nee schat, vanavond even niet, ik ben niet kosmobiologisch vruchtbaar...

Toch sceptisch, ondanks alles.

Liefs Veertje2

11. Fientje29

Fientje29 Bekend lid

18 okt 2006
    542
    0
    0
    België
    Héél erg bedankt, nu weet ik tenminste wat het allemaal betekend want vind het ook wel erg interessant.

Dikke knuf
    Fientje

12. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Mijn schoonzusje is van de tweede zwanger geworden, terwijl ze ongesteld was... en dat is dus geen broodje aap. Geloof dit ook echt wel. Aangezien ik afgelopen maandag mn eigen eitjes 'aan de boom' heb zien hangen.. Elke maand rijpen er meer eitjes, dus kunnen er ook meer dan ééntje springen, toch?

Ben nu dan ook wel benieuwd of hier dan ook nog andere meiden zijn die ook op een ander tijdstip dan hun normale eisprong geweest zou zijn, zwanger zijn geworden...?

13. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ha Muffie!

Vind het inderdaad echt cool dat het zo werkt, tenminste, aan de reacties te zien voor een aantal meiden wel.
    Zie ook wel dat het dus niet voor iedereen klopt, maar dat is denk ik dus wat ik al eerder zei, dat het afhangt hoe dicht je lichaam (en geest) bij de natuur staan. Of loopt t misschien nog door het ontpillen niet gelijk, of door andere externe factoren. Of misschien is het maar een aantal maanden per jaar dat het gelijk loopt, omdat misschien ook de stand van andere planeten of de zon (je sterrenbeeld) ermee te maken hebben? Ik denk daarbij dan ook bijvoorbeeld aan de chinese kalender en chinese dierenriemtekens. Ik ben een hout konijn volgens de chinese dierenriem.. misschien heeft dat er ook weer invloed op ofzo? Is maar een theorietje hoor.. Interessante stof he?

Ik wist inderdaad al dat ik zwanger was.. wel pas wat later. Heb eerst 3 testen gedaan, waarvan één zelfs bij de huisarts - en die waren allemaal negatief. Pas 8 dagen na mn NOD testte ik positief. Omdat ik toch heel eigenwijs dacht dat ik wel zwanger was, had ik toch nog een test gehaald.
    Voelde me ook heel rustig en kalm, bijna zweverig, terwijl ik normaal best wel een stresskip ben. Ik droomde heel veel en vaag en voelde me gewoon heel 'anders' dan normaal. Dus ja.. ik voelde het allang, terwijl de testen steeds 'nee' zeiden.

Had het niet echt aan zien komen dat t misging, maar achteraf gezien.. was die ochtend wel weer aan het stressen. Terwijl ik dus al twee weken helemaal relaxed en kalm was. Dus misschien toch wel..

De verloskundige zei maandag dat ik pas waarschijnlijk later zwanger was geworden, omdat ik pas zo laat positief testte. En dat ik dus geen 6 weken maar 5 weken was toen het misging. Ik had echt zoiets van 'nou echt niet hoor'.. Ik wist gewoon precies wanneer mn eisprong was geweest. Want die had ik heel duidelijk gevoeld en precies 24uur darvoor hadden we geklust zeg maar.
    Of er zou dus een week later een tweede eisprong geweest moeten zijn.. Maar die was dan dus een week na zowel mn bio ei als mn maan ei. Hmm. weer wat stof tot nadenken dus...

In december was ik er al achter gekomen dat de maan en bio cycli bijna gelijk liepen. in januari viel het me nog eens op, toen heb ik ook die vorige topic geplaatst... en in Februari had ik het ook alweer nagekeken.
    Typisch.. ben dus wel heel benieuwd hoe het verder gat lopen. Misscien dat het nog niet meteen gelijk loopt - maar vast binnenkort wel!

Nog iets typisch: bij ons in de familie waren we met 3 meiden zwanger. En hebben allemaal in februari / maart een mk gehad. Dat vind ik dus ook wel apart he.

Hoe is het met jouw cyclus dan? Voel je je nog steeds alsof het weer raak is? Wanneer kan je testen dan?

grts!

14. jo7

jo7 Actief lid

17 nov 2006
    458
    0
    0
    Ik heb mijn geboortedatum ingetikt en nu krijg ik:
    Fr, 20.April 20:02 Uhr: Beginn der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode
    Mo, 23.April 09:02 Uhr: Mondphasen Empfängniszeitpunkt
    Mo, 23.April 09:47 Uhr: Ende der kosmobiologischen Empfängnisfähigkeitsperiode

Zelf ben ik 17 maart voor het laatst ongi geweest en zou ik rond 4-5 april weer een eisprong hebben.Dit komt dus niet helemaal overeen met wat ik lees op de site.Eerder dan deze data wordt niet aangegeven.Zou ik dan mijn eisprong al hebben gehad?
    Groetjes Jo

15. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hi Jo
    Ja gek is wel dat het voor sommigen dus helemaal niet zo gelijk loopt.
    Inmiddels zijn er al meerdere theorieen:
    1. je hebt 2 eieren, een bio ei (je normale cyclus) en dan nog op een ander tijdstip een tweede 'maan' ei (denk aan mn schoonzusje die tijdens haar ongi zwanger is geworden..)
    2. ben je nog aan het ontpillen?
    3. misschien moet je even niet hiernaar kijken, maar naar de stand van de maan http://www.astro.oma.be/GENERAL/INFO/nli008a.html tijdens je eerdere eisprongen of ongi's, en kan je zien dat je ei bijvoorbeeld altijd wel bij een bepaalde stand van de maan is? (kijk maar naar muffi - daar klopt het schema op basis van geboorte tijd ook niet voor, maar die heeft wel altijd haar ei met volle maan)
    4. misschien loopt jouw lichaam wat minder synchroon met de natuur, of zijn er andere externe factoren, of planeten of de zon ofzo meer van invloed op jouw bio-ritme?
    Ik wet nog wel dat in mn vorige baan, werkte ik met 6 meiden, en op ene gegeven moment hadden we allemaal tegelijkertijd onze ongi. Ook heel apart. Maar dus schijnbaar wel de kracht van de natuur...

Ik zou gewoon eens onderzoeken wat voor jou van toepassing kan zijn.. interessant!

16. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ook :D.

In het beok waar ik voor het eerst hierover las (waar dus helaas geen maanstanden kalender bij zat), staat dat het lichaam zich zelf gaat aanpassen zodat het samen valt met de maan.

Er is ook een mogelijkheid om het lichaam zelf zo te finetunen zodat het samen valt met de maan.

17. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Ja? Hee apart!
    Hout konijnen zijn cool ;)

18. annabuik

annabuik Actief lid

3 feb 2007
    383
    0
    0
    Nou ma2b ik heb me gisteravond flink vermaakt met mijn mannetje, dus als ik bevangen ben hoor je het nog van me! Volgens de heilige maan is vanmiddag het hoogtepunt. Ben benieuwd, heb niet kunnen testen met de ovutest (is moeilijk hoor, 4 uur je plas ophouden...), dus we zien het wel!
    groetjes

19. muffie

muffie Actief lid

27 jan 2007
    187
    0
    0
    Hey Ma2Be

Nog iets typisch: bij ons in de familie waren we met 3 meiden zwanger. En hebben allemaal in februari / maart een mk gehad. Dat vind ik dus ook wel apart he.

zo! dit is wel heel bizar! maar wel mooi ook ergens, het lijkt toch dat je door een onzichtbaar lijntje met elkaar verbonden bent!

Of andere planeten ook zo´n invloed hebben als de maan weet ik niet. Bij de kracht van de maan stel ik me altijd een soort magnetische lading voor. Het is toch ook de maan die eb en vloed veroorzaakt? nou, zoiets stel ik me ook voor bij de cyclus van een vrouw.
    zoals bij mij dan met volle maan, lijkt het of de maan toch net iets harder aan mn eitje trekt zodat het los popt! hahaha klinkt een beetje gek, maar toch!

ik denk dat de reden waarom sommige vrouwen dit wel ervaren en anderen niet is dat sommige vrouwen meer gecultiveerd zijn dan anderen. Als je dag in dag uit druk druk druk bent zal het je denk ik minder snel opvallen dat alles met elkaar in verband staat (moment eisprong met de stand van de maan / emoties die je hebt met het moment van je cyclus etc.) dan leef je er als het ware denk ik sneller over heen. maar ik denk dat er voor iedereen wel een patroon in te herkennen is, als je er maar op let! En als je de natuur zijn beloop laat, want we zijn tegenwoordig zulke control freaks. ik ben echt wel een voorstander van voorbehoedsmiddelen, (heb zelf 6 jaar de pil geslikt) maar ergens is het ook zonde, want je reguleert als het ware je eigen natuurlijke basis. terwijl de natuur uit zichzelf nooit regelmatig is, maar altijd grillig. sinds ik gestopt ben met de pil (juli 2006) is mijn cyclus dan ook niet echt regelmatig geweest. (vandaar ook dat ik in januari ongepland zwanger was ahemmmm :oops: )

Wel gek hee dat bij jou die zwtest pas na 8 dagen positief gaf! maar zie je maar hoe sterk je gevoel is, want eigenlijkwist je de uitkomst toch al!
    mijn gevoel zegt nog steeds dat ik weer zwanger ben! als dat echt zo is zou ik nu 4 dagen geleden mijn bevruchting hebben gehad. maar toch voel ik me al helemaal zwanger. ookal kan dit theoretische eigenlijk niet! maarja, ik wil het ook wel heel graag, en hahaha ik geloof eigenlijk ook in de kracht van de geest. dus wieweet praat ik mezelf die misselijkheid, zere tepels en droge ogen wel aan! :confused:
    nouja, de 10de ben ik officieel over tijd, alhoewel dat berekend is vanaf de miskraam via een standaard cyclus. ik denk eigenlijk dat ik vanaf de 16de ofzo een positieve test kan verwachten, mocht ik inderdaad zwanger zijn!

nou mom2be, ik hou je op de hoogte, en ben ook errrg benieuwd hoe jouw cyclus zich zal hervatten.
    Doe je eigenlijk ook aan temperaturen vroeg ik me nog af?!

tot snel!
    x

20. richmomo

richmomo Actief lid

22 jul 2006
    125
    0
    0
    ik ben geboren op 1 september 1983 21.05 uur
    ben ik dan geboren met nieuwe maan?

ja ben een beetje traag van begrip denk ik

Deel Deze Pagina