Ik heb een stapeltje spuugdoekjes van toen ze nog klein was, en die gebruik ik nu. Vaak gebruik ik hem een hele dag steeds na het eten, en voor het slapen gaan doen we boven gewoon met een washandje.
Vaak met een vaatdoekje, die direct daarna in de was gaat. Ik maak vaak haar handen en gezicht schoon en vervolgens de tafel en de vloer. (het doekje is dus wel schoon he, of maar heel kort voor iets kleins gebruikt)
Ben ik de enige die het gewoon met water doet? Mijn eigen handen was ik na het eten ook lekker onder de kraan, als ik ze bijv met verfrissingsdoekjes zou afdoen, zou dat niet echt schoon aanvoelen, meer plakkerig. Ik zet het kind op de aanrecht, of op de arm, en gezicht en handen met de kraanwater afwassen. Inmiddels weten ze hoe ze hun handjes moeten wassen onder de kraan. Ik zet t kindje op t aanrecht en doe een druppeltje zwitsalzeep op de handen, als ze echt vet zijn. Dan wassen zij zelf hun handjes onder de kraan.
Hier ook exceem in het gezicht (eigenlijk altijd), dus snoetenpoetsers oid worden hier niet gebruikt, maar zelfs als ik er een washandje overheen haal merk ik dat de exceem direct sterker zichtbaar wordt. En dan is het alleen nog maar lauw water. Heeft je zoontje daar geen last van?
Gezichtje met tissue/papieren doekje met water vanwege droge huid, handjes net als Adi onder de kraan, wel met zeep (gezicht zonder)... Geen snoetenpoetser, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat echt niet goed is voor de kinderhuid en Mini heeft erg droge wangetjes dus wil er zo min mogelijk 'troep' op smeren...
Hier eerst met snoetenpoetsers en daarna met een washandje. Handen wassen onder de kraan heb ik geprobeerd maar ze is zo klein, dan moet ze met haar voeten in de wasbak ofzo anders kan ze niet bij de kraan en dan heeft ze weer natte sokken.....
Hier wisselend. Heb de snoetenpoetsers van de Action, pak ook wel eens een schoon vaatdoekje en handjes ook geregeld even onder de kraan. 's Avonds poets ik even vluchtig, dan is ze ook het viest, en dan later boven wassen of in bad.
Nee, gewoon water gaat goed. Hij heeft ook weinig last van eczeem maar die paar keer per jaar dat hij erg last heeft op zijn wangen dan laten we de snoetenpoetsers even voor wat het is en gebruiken we een zachte doek met lauwwarm water. Voor het slapengaan wassen we ook altijd nog even zijn gezicht met een washandje.
Eehhhh, eigenlijk nog nooit aan gedacht om ze onder de kraan te wassen. Komt waarschijnlijk tegen de tijd dat ik bij de kraan ben, zelf al onder het eten zit. Toch ga ik ermee beginnen met oefenen.
Ik doe het hetzelfde. Na 3 x had ze al door wat ze moet doen onder de kraan. Ik zet haar op de aanrecht, doe de kraan aan en dan even handjes eronder en afwassen en haar gezicht doe ik met mijn hand. Als het heel vies is wil ik er nog wel eens een washandje bij pakken. En snoetenpoetsers heb ik wel voor als we weg zijn.
snoetepoetsers, in billendoekjes zit vaak alcohol..dat lijtk me niet prettig! heb wel vaak keukenrol erbij, om het ergste af te deppen...of een hydro