is er een groot verschil tussen nutrix rijstebloem en biobim rijstemeel (is allebei vanaf 4 maanden)? zou dit problemen opleveren qua krampjes of verstopping?de structuur van biobim is veel fijner dan de nutrix (heb het vanavond voor het eerst gebruikt en mijn zoontje vindt het minder lekker).[/b][/u]
Nee hoor, alleen is het zo dat je biobim heel makkelijk kan mengen met bv, en het dan als pap kan aanbieden. Maar je kan het natuurlijk net zo goed met kunstvoeding mengen. Nutrix mengt heel slecht/niet met bv. Nutrix is ook iets zoeter.
Biobim is gemaakt van biologisch geteelde rijst. Nutrix van gewone. Dat is het belangrijkste verschil.
Hier van de week voor het eerst biobim gebruikt bij de flesvoeding. Sebastiaan heeft koemelkeiwitallergie en krijgt hiervoor speciaal nutramigen flesvoeding. CB raadde aan met biobim de "papflessen" te gaan maken. Hij heeft 2,5 dag niet gepoept, en dat terwijl hij normaal toch echt iedere dag (op hetzelfde tijdstip) een poepluier heeft. Z'n ontslasting was wel veel dikker. Ook is hij sinds de flessen met biobim weer heel erg gaan spugen, dus nu even gestopt met de biobim en eerst weer overleggen met de dietiste voordat we verder kunnen. Het verschil tussen Nutrix en biobim kan ik je dus niet vertellen. Maar dit zijn mijn ervaringen. Heb je een reden om voor biobim te kiezen?
eigenlijk dezelfde reden als jij, ik geef ook hypoallergene voeding. ik heb tot op heden nog geen reactie gezien met de biobim..
Dat is wel vreemd hoor, dat je CB bij een kind dat Nutramigen krijgt met 4 maanden al rijstbijvoeding adviseert!
Dat dacht ik eerst ook dirksmama, maar toen ze het me vervolgens uitlegde was het toch wel logisch. Nutramigen is nog lichter verteerbaar als borstvoeding. Daardoor hebben ze eerder honger en kunnen ze wel wat extra's gebruiken. (zeker als ze 's nachts gaan liggen spoken) Ik heb op advies van de dietiste toch ook maar Nutrix geprobeerd, omdat het zo zou kunnen zijn dat hij niet goed reageert op de "vezels" in de Biobim. Met Nutrix geen verstopping, maar weer krampen en hevig gillen en huilen. Dus voorlopig geen papflessen meer hier....
Ja, maar dat is ook de bedoeling van Nutramigen. En rijst is bijvoeding, of het nou van Biobim of Nutrix is. En bij kinderen die ZO allergisch zijn dat ze op de Nutramigen zitten is vroeg bijvoeding (rijstebloem) HET recept voor problemen. Het is GEEN melk, en kan bij zulke gevoelige darmen echt kwaad doen. En er is op dat punt ook werkelijk geen verschil tussen Biobim of Nutrix, het is allebei hetzelfde: gemalen gekookte rijst. Niks geen 'vezels' of zo. Erg jammer dat een dietiste (die qua allergieën echt beter zou moeten weten) met zo'n advies komt.