Inmiddels heb ik al een hele mooie collectie spenen verzameld...speen 1,2 en 3... kun je die nou bewaren voor later (nummer 2), of kan ik ze beter weggooien?
Ik vervang de spenen om de 2 maanden. Voor een 2e gebruiken zou ik ze niet gebruiken. Dit is zoals zonnetjes al zegt vanwege de hygiene, maar de spenen kennen ook slijtage.
dat was mijn eerste gedachte ook, ik stond net op het punt om alles in een vuilniszak te kieperen, toen ik bedacht dat ik het net zo goed nog even kon navragen.... ben blij dat Sjoerd nu nog op drie flessen zit...al die spenen kosten kapitalen hahaha!
Sommige hier waren maar 1x uitgeprobeerd. Die hebben we droog bewaard en voor de 2e goed gesteriliseerd.
die dingen kosten nieuw "geen drol" je kunt ze zoals dm zei bewaren maar het blijven toch dingen die je normaliter ook na een kleine tijd zou hebben vervangen, dus ik zou zeggen gooi ze weg, en koop voor de kleine "gewoon" nieuwe... gr. smoekie
nou ja geen drol geen drol....het kost natuurlijk wel geld, maar reken de tijd die je het gebruikt eens door hetgeen je ervoor betaald dan zul je zien dat je meer kwijt bent aan toiletpapier dan aan de spenen..dus tja in mijn optie letterlijk en figuurlijk laat je er dan misschien een drol per week voor staan....
ik had zes flessen (had geen zin om om de haverklap alles af te wassen en te steriliseren, dus vandaar) met zes spenen, dus drie keer 6 euro voor speen 1, 3 x 6 voor speen 2 en 3x 6 voor speen 3, das toch een aardig bedrag. Ik heb de spenen dan ook niet superintensief gebruikt, maar ik heb ze inmiddels al weggegooid, tegen de tijd dat er ooit misschien een tweede komt, zijn de flessen misschien ook alweer veranderd.
Meen dat de spenen uit kunnen drogen en zo scheurtjes kunnen krijgen, ik zou ze dus weg doen en voor de 2de nieuwe kopen.
je kunt het idd vergelijken met "fietsbanden" die krijgen na verloop van tijd dmv uitdroging ook "scheurtjes" zo is het net zo met spenen... daarbij vindt ik persoonlijk dat je op zulk soort "bacteriekwekende" dingen niet moet bezuinigen... maar goed dat is natuurlijk weer ieder voor zich.... gr.smoekie
Ik heb alleen degene die ik helemaal niet gebruikt heb bewaard. TEgen die tijd dat er misschien een 2de komt zijn er vast wel weer betere spenen, flessen, ventieltjes enz...
bij ons in afrika? of indonesie ik heb ook nog een hele verzameling spenen, dacht ook om ze te bewaren, sommige zijn één of twee keer gebruikt.. maar ja, denk dat ik tegen die tijd ook wel graag nieuwe wil, mocht er ooit nog eens een derde komen..