Spenen bewaren?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Eendje 567, 31 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Inmiddels heb ik al een hele mooie collectie spenen verzameld...speen 1,2 en 3... kun je die nou bewaren voor later (nummer 2), of kan ik ze beter weggooien?

2. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ik denk weggooien, is toch hygienischer als je nieuwe koopt straks

3. anouk31

anouk31 Bekend lid

22 nov 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik vervang de spenen om de 2 maanden.
    Voor een 2e gebruiken zou ik ze niet gebruiken. Dit is zoals zonnetjes al zegt vanwege de hygiene, maar de spenen kennen ook slijtage.

4. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    dat was mijn eerste gedachte ook, ik stond net op het punt om alles in een vuilniszak te kieperen, toen ik bedacht dat ik het net zo goed nog even kon navragen....
    ben blij dat Sjoerd nu nog op drie flessen zit...al die spenen kosten kapitalen hahaha!

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sommige hier waren maar 1x uitgeprobeerd. Die hebben we droog bewaard en voor de 2e goed gesteriliseerd.

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    die dingen kosten nieuw "geen drol" je kunt ze zoals dm zei bewaren maar het blijven toch dingen die je normaliter ook na een kleine tijd zou hebben vervangen, dus ik zou zeggen gooi ze weg, en koop voor de kleine "gewoon" nieuwe...

gr. smoekie

7. lieke

lieke VIP lid

7 sep 2005
    6.288
    263
    83
    geen drol, vond die 2 spenen van avent voor bijna 6 euries geen drol hoor.... :D :D :D :D :D :D

8. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou ja geen drol geen drol....het kost natuurlijk wel geld, maar reken de tijd die je het gebruikt eens door hetgeen je ervoor betaald dan zul je zien dat je meer kwijt bent aan toiletpapier dan aan de spenen..dus tja in mijn optie letterlijk en figuurlijk laat je er dan misschien een drol per week voor staan.... ;)

9. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    ik had zes flessen (had geen zin om om de haverklap alles af te wassen en te steriliseren, dus vandaar) met zes spenen, dus drie keer 6 euro voor speen 1, 3 x 6 voor speen 2 en 3x 6 voor speen 3, das toch een aardig bedrag.
    Ik heb de spenen dan ook niet superintensief gebruikt, maar ik heb ze inmiddels al weggegooid, tegen de tijd dat er ooit misschien een tweede komt, zijn de flessen misschien ook alweer veranderd.

10. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Meen dat de spenen uit kunnen drogen en zo scheurtjes kunnen krijgen, ik zou ze dus weg doen en voor de 2de nieuwe kopen.

11. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    je kunt het idd vergelijken met "fietsbanden" die krijgen na verloop van tijd dmv uitdroging ook "scheurtjes" zo is het net zo met spenen...

daarbij vindt ik persoonlijk dat je op zulk soort "bacteriekwekende" dingen niet moet bezuinigen...

maar goed dat is natuurlijk weer ieder voor zich.... ;)

gr.smoekie

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb alleen degene die ik helemaal niet gebruikt heb bewaard. TEgen die tijd dat er misschien een 2de komt zijn er vast wel weer betere spenen, flessen, ventieltjes enz...

13. Choco

Choco Fanatiek lid

30 okt 2006
    1.186
    0
    0
    Friesland
    Daar gaat mn verzameling van spenen! Ik zal ze ook maar wegdoen.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb na de jongste nog een weeshuis bij ons in Afrika er erg blij mee gemaakt...

15. sim

sim Niet meer actief

bij ons in afrika? of indonesie ;)

ik heb ook nog een hele verzameling spenen, dacht ook om ze te bewaren, sommige zijn één of twee keer gebruikt.. maar ja, denk dat ik tegen die tijd ook wel graag nieuwe wil, mocht er ooit nog eens een derde komen..

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Destijds werkte in in Afrika ja.

Deel Deze Pagina