205 Gram aangekomen in twee maanden.

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door loca, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Boaz heeft tot 9 maanden bv gekregen en daarna ben ik over gegaan op fv.
    Eigenlijk ging dat best goed.
    Hij is gaan doorslapen toen hij 10 maanden was. En heeft voor 2 weken terug anderhalve week om een nachtvoeding gevraagd (die hij kreeg).
    Nu slaapt hij gewoon weer door.

Bij het CB bleek dat hij in twee maanden tijd maar 205 gram aangekomen is (3,5 cm. gegroeid).
    Ik maak me niet zo druk, hij vraagt blijkbaar zelf om extra voeding als hij het nodig heeft. Maar hoe komt het dan dat hij zo weinig bijkomt?
    Toen hij nog bv kreeg groeide hij keurig!

Nog meer mama's waarvan hun kindje weinig aankwam in deze periode?

Oh ja, hij wil niet meer fv hebben (de laatste tijd) dan 275 ml.
    (hij krijgt nog wel meer zuivel hoor, maar niet meer fv omdat hij niet meer wil)

Bedankt alvast!

2. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    En nog wat:
    Hoeveel 'moeten' ze eigenlijk per maand groeien rond deze leeftijd?

3. randi

randi Niet meer actief

op die leeftijd komen de kindjes wel wat minder aan omdat ze volop in hun groei zijn en ook veel beweeglijker zodat ze meer energie verbruiken. 250gr is mischien niet zoveel maar nog niets om je zorgen om te maken hoor vooral niet als je kind zelf een blije en happy baby is. weet niet juist hoeveel ze op die leeftijd groeien maar het lijkt me toch niet zo weinig 3cm. zit hij veel onder de groeicurve eigenlijk? wat betrefd de hoeveelheid melk , hij is bijna een jaar dus de flesvoeding gaat sowiso meer wegvallen en vervangen worden door melk en zuivel dus daar zou ik me niet druk om maken, mischien kan je proberen om over te gaan op halfvolle melk? lust die mischien wel liever en i.p.v. uit een fles als die dat nog krijgt uit een beker geven of met een rietje

4. tanna

tanna Bekend lid

26 mei 2008
    685
    0
    0
    mijn kleintje is precies even veel gegroeid in deze twee maanden ook 205 gr en 3 cm. Ze zeiden dat alle kinderen rond deze leefttijd zo'n dip hebben. Ik dacht eerst dat het bij haar aan haar reflux lag maar schijnt normaal te zijn.

5. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Nou, ik maakte me ook niet zo heel veel zorgen, maar als je gewend bent dat je kleine altijd heel goed meegroeid dan sta je gewoon even raar te kijken. En hij kruipt of loopt nog geeneens.....

@Randi, fles heeft hij nooit gehad wel een tuitbeker/gewone beker.
    Ook krijgt hij al gewone melk en hij at (hij heeft nu flinke keelontsteking kwam ik vandaag achter) ook altijd wel goed.
    Daarom stond ik zo raar te kijken.

@Tanna: daar zeggen ze bij mij dan weer niets over op het CB....toch fijn om te horen.
    Ach, Boaz ziet er totaal niet ondervoed uit en hij is altijd happy.

6. randi

randi Niet meer actief

die keelontsteki,g is dus de grote verklaring van zijn eten hé ;) hopelijk is hij snel beter en zolang je een happy baby hebt zou ik me niet teveel zorgen maken

Deel Deze Pagina