Hallo dames, Wie kan me helpen? Mijn dochter drinkt op de creche (3 dagen per week) overdag geen fles, ze weigert.Of er nou KV of BV inzit maakt niets uit. Rietjesbekers, tuitbekers, gewone bekers, breastflowbekers of lepels pakt ze ook niet. Nou eet ze veel bijvoeding (ook op de creche) en drinkt ze als ze terugkomt van de creche, als ze naar bed gaat, rond 10 uur en dan nog eens rond 6 uur 's ochtends BV, dus dat is vier voedingen. Als ze thuis is, dan drinkt ze overdag drie keer (maar vaak niet erg lang en niet meer dan 1 borst) Ze is erg tevreden en heeft 's nachts twee enorme plasluiers die niet stinken. Overdag heeft ze wel minder plas. Dus vraag ik me af: krijgt ze voldoende binnen? Wie o wie geeft me advies?
Ze zeggen dat bv-kindjes ditz elf reguleren. Er zijn meer kindjes die de fles weigeren de hele dag en die halen dit dan 's avonds en in de nacht in. Omdat ik eerst ook een flesweigeraar had heb ik dit ook eens gevraagd aan onze kinderarts en die beaamde dat dit geen probleem was. Ik zou me dus niet te druk maken, zolang je kindje vrolijk en levendig is en goed groeit!
Precies, zo ken ik het verhaal ook, ze wil gewoon alleen live bij mama! Ik zou me waarschijnlijk ook wel wat zorgen maken hoor, in jouw positie, maar waarschijnlijk onnodig.
hier gaat het ook zo, wordt bij mama live ingehaald. Wel lastig met weggaan want bij papa drinkt ie ook niet. Zeker als je dochter vrolijk is en genoeg natte luiers heeft, zou ik me geen zorgen maken.
Vanaf de eerste dag kdv heeft m'n dochtertje de fles geweigerd. Vanaf 3 tot 9 maanden heeft ze dus weinig tot geen melk gedronken overdag op de kdv dagen. Dat heeft ze altijd 's avonds en 's nachts ingehaald. Ze is altijd vrolijk geweest, goed geplast en gepoept en ik heb me dan ook weinig zorgen gemaakt (het voordeel van de tweede). Ik heb steeds heel simpel gedacht. Er zijn kindjes die tussen 20.00 en 7.00 doorslapen en daar denkt niemand lang over na of ze genoeg drinken krijgen. Andersom jammer genoeg wel, terwijl er dan net zo weinig aan de hand is.