5+3weken | Bloedverlies, miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Popc0rn, 16 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popc0rn

Popc0rn Lid

15 jan 2023
    14
    1
    3
    Vrouw
    Hi allemaal,
    Na een hele dag twijfelen, heb ik toch besloten hier iets te plaatsen.

Ik ben nu 5 weken, 3 dagen zwanger. Vanochtend had ik wat donkerbruin bloed bij het afvegen. Dit is in de loop van de dag over gegaan naar roze/oranje (lijkt wel zalmkleur) bij het afvegen met kleine helderrode puntjes erin (niet echte stolsels maar gewoon een soort van vlekjes). Niet genoeg om een inlegkruisje mee te vullen, maar ieder toiletbezoek was heel het wc-papiertje gekleurd met het afvegen.

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik dit niet gehad en ik ben heel erg bang voor een miskraam. Ik heb de verloskundige gesproken en zij zegt dat ik het voor nu even moet afwachten en moet bellen als het erger wordt.

Merk dat ik er echt van uit m'n doen ben. Weet dat iedere zwangerschap en ervaring anders is, maar zou toch willen vragen of mensen iets soortgelijks hebben meegemaakt en wat de uiteindelijke uitkomst is. Ik weet namelijk niet of ik hoop moet hebben of van het ergste uit moet gaan..

2. WWJD

WWJD Niet meer actief

Met bloedverlies is het 50/50 qua kans. Het kan gewoon goed gaan en het kan een mk worden.

Lastig he die onzekerheid? Ik zou bij blijvende onzekerheid ook gewoon nogmaals bellen.

Van de 6 zwangerschappen hier heb ik slechts een keer bloedverlies gehad. Dat werd een mk.
    Hier begon het licht, met afvegen (wel gelijk rood). Het nam na een dag toe en toen kwamen er krampen bij. 3 dagen later ben ik het verloren.

Let vooral op of het meer wordt en of je krampen krijgt.

Sterkte. Hopenlijk zit het gewoon goed.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.650
    27.301
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring is niet goed, bruinverlies/roze en wat bloed was voor mij helaas nooit een doorgaande zwangerschap. Maar dat zegt niets over jouw zwangerschap natuurlijk. Sterkte met de onzekerheid

4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.065
    17.022
    113
    Ik heb dit in mijn eerste en derde zwangerschap gehad en heb beide zwangerschappen mogen voldragen.

Sterkte, hoop dat het bij jou ook goed afloopt!

5. Popc0rn

Popc0rn Lid

15 jan 2023
    14
    1
    3
    Vrouw
    Bedankt voor de reacties! Vanaf vannacht heb ik helderrood bloed met stolsels helaas. En buikkrampen alsof ik echt ongesteld ben. Ik ga later vandaag of morgen contact opnemen met de verloskundige. Maar eigenlijk weet ik al dat het niet goed zit..

6. WWJD

WWJD Niet meer actief

Klinkt niet goed helaas nee.

Sterkte ermee.

7. Kamerplantje

Kamerplantje Actief lid

15 mei 2021
    393
    373
    63
    Vrouw
    Hier begon het met de miskraam ook zo, helaas. Bij m’n eerste zwangerschap bleef het bij heel lichte vegen en is het wel goed gegaan.

Ik hoop toch nog op een wonder voor je. In ieder geval heel, heel veel sterkte.

8. Popc0rn

Popc0rn Lid

15 jan 2023
    14
    1
    3
    Vrouw
    Wederom bedankt voor de reacties. Vanmiddag met de verloskundige gebeld en naar aanleiding van mijn verhaal heeft zij kunnen concluderen dat het inderdaad om een miskraam gaat. Als het bloeden is gestopt mag ik langskomen voor een echo, om te kijken of alles weg en schoon is.

Ben er mentaal kapot van en zit er een beetje doorheen. Lichamelijk gaat het ook niet al te best. Mega buikpijn.. hopelijk wordt het snel minder en kan ik het een plekje geven.

9. msm

msm Actief lid

31 okt 2020
    101
    44
    28
    Vrouw
    Heel veel sterkte! Geef het de tijd om dit te verwerken, je verliest niet alleen je zwangerschap maar ook het stukje toekomst waarover je al had gedroomd. Dat verdriet mag echt de ruimte krijgen.

sterkte!

Deel Deze Pagina