Hoi! Ik heb het vermoeden dat ik een biomedische zwangerschap heb gehad maar heb niet positief getest en nu overtijd ongesteld. Ben erg benieuwd of anderen van jullie ook zoiets hebben meegemaakt. Het is pas onze tweede poging geweest voor ons eerste kindje dus alles is nieuw voor me. Al na een paar dagen na geschatte eisprong begon ik symptomen te ervaren. Gedurende 2 weken: (licht) misselijk in de ochtend, paar dagen opvallend moe, geuren vallen ineens op, bijna elke dag witte afscheiding, 1 dag diarree (echt uit het niets), allerlei krampjes vlinderachtig gevoel in de buik, 1 avond grieperig, 2 dagen last van mijn bekken, laatste dagen gevoelige borsten. Meeste niet tegelijk, het volgde elkaar op. Dag na NOD negatieve test, alleen had ik niet met ochtend urine getest. Rond NOD namen mijn symptomen af. 3 dagen na NOD met ochtendurine negatief getest (door zout eten in een restaurant wel erg veel water gedronken de avond ervoor; het was een erg grote plas). 4 dagen na NOD ongesteld geworden, dus nu heb ik duidelijkheid. Alleen ben ik dus nogal verward waar al die symptomen vandaan komen. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik het me allemaal in mijn hoofd heb gehaald. Wat context: - we zijn net begonnen en hopen natuurlijk dat het lukt, maar er staat nog geen hoge druk op. We kunnen ons ook een kinderloos leven voorstellen - ik heb normaal heel weinig klachten rond mijn ongesteldheid en die is heel regelmatig. Sinds de 5 maanden dat ik het bijhoudt is mijn cyclus 4x 27 dagen en 1x 29 dagen. Ik was dus nu overtijd en ervaar nu buikpijn en meer bloeding dan ik normaal heb als ik ongesteld ben. Nu las ik over biochemische zwangerschap. Dus dat de bevruchting geslaagd is, maar de embryo niet ontwikkeld en daarmee een vroege miskraam. Alleen schrijven de meeste bronnen over een positieve test en weinig symptomen. Tegelijk lees ik ook dat sommige vrouwen simpelweg al heel vroeg in de zwangerschap symptomen ervaren. Wat denken jullie? Kan het bij mij een combinatie van biomedische zwangerschap, vroege symptomen en net te verdund getest + afnemende hcg waarden geweest zijn? Ik snap dat ik het nooit zeker zal weten, maar ik ben erg benieuwd; Heeft iemand een soortgelijke ervaring gehad? (Is it all in my head?) Het is oké dat het niet gelukt is, maar ik probeer mijn eigen lichaam te begrijpen.
Als je al zoveel symptomen heb verwacht je ook een positieve test. Dus zwanger ben je niet geweest. Het kan ook zijn dat je gewoon wat later ongesteld bent geworden. Als je niet precies weet d.m.v. Ovulatietesten of tempen wanneer je eisprong is, kan je ook niet zeggen dat je overtijd ben! Ik hoop voor je dat je snel een positieve test in handen mag hebben!!
Zwangerschapssymptomen worden o.a. veroorzaakt door hCG en daar slaat een zwangerschapstest op aan, zeker na je verwachte menstruatiedatum. Je bent dus niet zwanger geweest. Mijn advies is om gebruik te gaan maken van ovulatietesten, zodat je beter zicht hebt op je eisprong (twee dagen ná een knaller van ovulatietest). Als je niet weet wanneer je eisprong was, kun je namelijk ook niet spreken van overtijd zijn. Daarnaast is het menselijk lichaam gevoelig voor zoveel factoren dat hoe regelmatig je cyclus ook is, het de ene maand toch twee of drie dagen later kan zijn dan je gewend bent. Veel geluk!
Bedankt voor jullie reacties! Ik dacht dat ovulatietesten niet nodig was door mijn regelmatige cyclus, maar jullie raden dat dus toch aan?
Als je nog maar net begint, zou ik bijvoorbeeld zeggen na de zomervakantie. Dan houd je de druk er niet zo op. Zelf ben ik nu toevallig in ronde 1 na einde IVF-traject zwanger geworden, maar had ik ook met mezelf en vriend afgesproken pas na de zomer ovu-testen te gebruiken mocht ik nog niet zwanger worden. Dit omdat ik tussen CD29-33 val. En zoals eerder gezegd kan je inderdaad geen zwangerschap hebben als je niet positief hebt getest. Dus ook niet biochemisch. Waarschijnlijk speelt er misschien onbewust iets van stress waardoor je wat later bent?
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Goed idee! Proberen we het eerst nog 1 à 2 keer en verdiep ik me daarna in de ovulatietesten Ja, mijn theorie is dat er heel kort een embryo heeft gezeten, wat de symptomen veroorzaakte, maar die daarna is gestopt. Richting het testen namen de symptomen namelijk af. Het is natuurlijk speculeren, maar ik vind het fijn een rationele uitleg te hebben voor wat ik allemaal voelde.
Rationele uitleg voor wat je voelde is een stijging van Progesteron. Het hormoon wat na je ovulatie overheerst. Dat is bij iedere vrouw zo. Witte afscheiding, gevoelige borsten: het zegt niks over een daadwerkelijke bevruchting/ zwangerschap. Tijdens een zwangerschap ben je eerder verstopt dan dat je diarree hebt. Hier standaard witte afscheiding na ovulatie en dat was 7 jaar lang hét teken dat ik precies een week later ongesteld werd. Probeer het luchtig aan te vliegen: heb seks als je er zin in hebt en kijk het nog even aan.
Helaas kan je lichaam je erg voor de gek houden. We zijn al een tijdje bezig en als ik op mijn lichamelijke signalen af ga ben ik al 10 keer zwanger geweest, maar helaas nog geen positieve test. Wanneer je regelmatig gemeenschap heb rond je vruchtbare dagen zou ik de ovulatietesten nog even achterwege laten. Zeker omdat jullie net gestart zijn. Qua NOD zou ik niet uitgaan van alle apps want dat blijft een gemiddelde en soms wijkt het wel eens af. Veel succes en hopelijk snel een mooie roze test!
Bedankt allemaal! Fijn om even te kunnen spiegelen. =) We gaan het gewoon verder blijven proberen en een volgende keer probeer ik me zelf niet te gek te laten maken door symptomen die ik voel.
Mijn ervaring is dat van de 4 keer dat ik zwanger ben geweest ik maar 1x symptomen had waardoor ik het ook dacht. en dat was niet eens bij D. meestal was ik er een maand helemaal van overtuigd, tests ik negatief en bleek ik de maand erop zwanger. Ons lichaam kan ons zo vreselijk voor de gek houden