Deze zomer gaan we voor het eerst kamperen. En om er alvast een beetje in te komen gaan we het paasweekend al een lang weekend met de caravan weg. Nu kook ik best graag, maar dit wordt even anders. Wie heeft er handige, maar lekkere, gerechten voor op de camping? De BBQ gaat sowieso mee. (onderwerp titel is een beetje vreemd, was nog niet klaar maar had het bericht per ongeluk al geplaatst oeps)
Eerst pasta koken. Van vuur af als het klaar is. Kipfilet bakken, pesto toevoegen, gesneden cherry tomaatjes toevoegen. Pasta erdoor roeren. Opdienen met parmezaan, rucola, pijnboompitten. Eventueel serveren met een salade
Risotto met gerookte kip, verschillende paddestoelen, courgette en doperwtjes. Of couscous met pittige tomatensaus met pompoen, gesneden lamsworstjes en stukjes geitenkaas
Volgens mij is alles mogelijk haha. Tenzij je zelf wat makkelijkere gerechten wilt, dan kan je even zoeken op simpele of makkelijke gerechten oid.
Shashuka! Paprika in stukken bakken, 4 tomaten in stukken erbij (of heel makkelijk een blik tomatenstukjes) bouillonblokje erbij en wat water. Sudderen tot paprika zacht is, eieren erin breken en laten stollen. Ik eet het met geitenkaasblokjes erdoor, man met feta en brood. Je kan er ook ui in doen, courgette etc.
Stukjes kip braden of gehakt rullen. Fijngesneden worteltjes, courgette, prei, paprika , ui, bloemkool of andere groente toevoegen en als dit gaar is witte bonen in tomatensaus erbij. Even opwarmen en smullen maar. Verder kun je ook gewoon pasta of nasi maken. Eerst de rijst of pasta koken, die apart bewaren en dan de rest van de nasi of pasta klaarmaken. Als laatste de rijst/pasta weer toevoegen en even meewarmen.