Biologisch eten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Cela2019, 2 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cela2019

Cela2019 Lid

3 okt 2019
    8
    0
    1
    Vrouw
    Lieve allemaal,
    Ik ben nu 10 weken zwanger en probeer goed rekening te houden met mijn eetpatroon. Gezond eten etc., voor zover dat met de misselijkheid lukt. Nu eet ik extra veel fruit, maar tot mijn schrik zie ik dat druiven en citrusvruchten, waar ik juist zoveel craving naar had, veel pesticiden bevatten. Die weer met van alles in verband worden gebracht :(. Ik maak me nu zorgen over wat ik al heb gegeten, hoewel ik voornemens ben voorlopig alleen bio te gaan eten. Hoe gaan anderen hiermee om? Eet je gewoon ''normale'' groente en fruit, of koop je alles bio?
    Liefs

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.272
    17.147
    113
    Ik eet gewoon normaal en ga niet alles zitten uitpluizen. Dat uitpluizen geeft alleen maar onrust. Gewoon de hoofdlijnen volgen van geen alcohol/drugs/roken/rood vlees/ rauwe melk producten

citroenrasp en nizzie86 vinden dit leuk.
  3. ZomerBloemen

ZomerBloemen Actief lid

11 jan 2023
    141
    144
    43
    Vrouw
    Thuis eten wij zoveel mogelijk biologisch. In ieder geval de dirty dozen. Dit zijn de twaalf meest bespoten fruit en groenten. https://www.ahealthylife.nl/de-dirty-dozen-deze-groenten-en-fruit-bevatten-het-meeste-en-minste-bestrijdingsmiddelen/. Vooral zachtfruit wordt flink bespoten. En als het buiten de eu vandaan komt weet je helemaal niet waar het mee behandeld is. Mijn zoon geef ik nooit onbespoten appels, daar is afgelopen jaar een gif op gevonden wat schadelijk is voor kleine kinderen, en dat is gewoon legaal! Ik koop veel bio bij de ah en ekoplaza. Bij de Ah heb ik standaard 10% korting vanwege premium. Bio is wel duur, misschien kun je ook diepvries bio kopen. Dat is een stuk goedkoper en qua voedingstoffen zeker niet minder.

Deel Deze Pagina