Wat geven jullie? Ik zat eens op deze site te kijken en verbaasde me over de suikers. Wil graag het beste voor de kleine vent, zeg zelf wel altijd, het beste is waar je kindje het het beste op doet. Maar wil best wat anders proberen als het 'beter' is. Weet dat alle babyvoedingen goed zijn anders mocht het niet verkocht worden. Maar als je dit zo ziet, dan zitten er wel verschillen in. En met potjes ben ik alvast aan het rondkijken wat er is, denk dat ik eerst biologisch wil proberen.
Zelf gemaakt? Gewoon zelf groente stoven / koken, pureren met de staafmixer en als je dan elke keer wat meer maakt gaat dat in de vriezer. als de kleine wat ouder is kun je vlees / vis / ei toevoegen... Hetzelfde met fruit, even een banaantje prakken is veel lekkerder en zonder toevoegingen dan uit een potje. Voor die keren dat we op stap waren nam ik een bakje uit de vriezer mee, of een potje, ach en een keertje een beetje extra suiker kan dan echt geen kwaad.
Ik ga de potjes ook gewoon zelf maken. Ik ben niet zo van het kunstmatige en daarnaast is het ook nog eens stervensduur!
Ik maak ook al z'n groente zelf klaar. Hij eet nu steeds meer met de pit mee, dus dat is makkelijk, maar 1 x in de week maak ik ook een klein voorraadje klaar voor in de vriezer. Als we dan weggaan kunnen we dat makkelijk meenemen.
Hier potjes geprobeerd, eentje olvarit en eentje biologisch. In de van olvarit zat voornamelijk rijst (groentepotje ) en de biologische zat ook meer in dan alleen de groente... Dus puur is het inderdaad niet. Maar dochterlief vond beide niet te eten, dus krijgt nu gekookt en geprakte groente door de pap. Dit vindt ze heerlijk! Misschien omdat ze van stukjes houdt ipv gladde smurrie
Dat kan natuurlijk ook nog. Dan weet je 100% wat je geeft. En de flesvoeding dan? Het moet goed zijn anders was het niet op de markt. Dan kan ik het gewoon bij de AH meenemen. Nee site niet zelf gemaakt. Kwam er via google op. Vind wel onwijs handig om zo te vergelijken
Het meest natuurlijke is verse groente/fruit wat je zelf maakt. Ik geloof niet in biologische potjesvoeding, ja als marketingtruc misschien. Ik heb geen verstand van fv, maar heb begrepen dat er bijster weinig verschil zit in de kwaliteit. De prijs wordt bepaald door de merken.
Hoe kun je nou niet in biologische potjes voeding "geloven"? Het is gewoon hetzelfde als een normaal potje maar dan van biologische groente/rijst/pasta/vlees. Daar valt toch weinig aan te geloven.
Ik gebruik gewoon flesvoeding van ah merk, zoon lief kreeg hier uitslag en diaree van de nutrilon en kruitvat dus was blij dat ik iets had gevonden waar hij tegen kon.. ( was gestopt met borstvoeding, na de 4de borstontsteking in 2 maanden tijd was ik er klaar mee)
Wij eten zelf veel biologisch, dus dat wil ik voor mijn kinderen ook, vandaar dat ik het juist liever vers geef. Dan lijkt me sowieso gezonder en lekkerder en dan weet je ook precies wát ze krijgen (zonder allerlei toevoegingen). Wij gaven het overigens à la Rapley en dat is erg goed bevallen. En qua melk gaf ik altijd borstvoeding, dus ik heb geen idee hoe dat zit met gewone fv vs. biologische.
Feit blijft dat het toch een potje is dat bewerkt is en waar nog water en rijst en verdikkingsmiddel aan toegevoegd is. Dan is het zogezegd wel van biologische groente, maar echt natuurlijk is het niet. Er was hier ooit een onderzoek gedaan naar de verschillen tussen biologische groenten/fruit en gewone groenten/fruit in supermarkten, en daar kwam uit dat er niet veel verschil in zat, behalve qua prijs. Ik koop ook zoveel mogelijk biologisch dus hoop dat dat nu veel strenger gecontroleerd wordt.
Hier is me meisje 6mnd en eet gewoon met ons mee. En niet geprakt,maar gewoon stukjes !! Deed ik bij me oudste ook en die at ook gelijk mee. Maar ze krijgt pok nog bv de jongste dus als we weggaan krijgt ze alleen de borst.
Hier luste de middelste alleen de bio potjes van Hip naast vers eten hihi. Moet zeggen dat ikzelf de smaak ook beter vond en meer naar de betreffende fruit, groente of combi vond smaken. Zeker een pluspunt tov oa de gangbare potjes! Maar als het gaat om 'gezonder' zou ik zeker zelf gaan stomen en evt pureren dan weet je zeker dat het alleen de betreffende groente/fruitsoort of combi is.
Ik maak de groente zelf (met zo'n stomer/blender is dat echt makkelijk). Ik heb in het begin paar keer potje gegeven. De wortels van olvarit vond ik niet naar wortel smaken, die van hipp smaakt inderdaad veel meer naar wortel.
Kunstvoeding moet heel veel suikers bevatten, baby's hebben die suikers namelijk hard nodig om zo snel te groeien als ze het eerste jaar doen. Moedermelk bestaat ook grotendeels uit suikers. Kwalitatief gezien maken biologische of niet biologische potjes niets uit, de teelt van alle potjes staat nl. onder controle. Nadeel van alle potjes is dat het nauwelijks naar echte groente smaakt en dat er vaak toevoegingen (ook in biologische potjes) zitten die je liever niet in het eten van een beginnend etertje ziet, zoals geconcentreerd appelsap en rijstemeel enzo.
Ik ben niet specifiek voor biologisch, feit is dat het duurder is omdat het door meer controles gaat dan gewoon eten. Het is onbespoten met allerlei troep.
Als je er over piekert wat er misschien wel allemaal niet in een potje zit dan is volgens mij gewoon de beste oplossing vers geven Als je wat achter de hand wil hebben voor drukke dagen of onderweg kun je ook van diepvries vers gebruik maken of eigen prakkies invriezen. Weet je precies wat je geeft.
Ik gaf gewoon vers (want rapley) en toen ik deels flesvoeding ging geven kreeg hij biologische flesvoeding omdat ik dat een prettig idee vond.