Hai EEn vraagje: Ik ben bijna 33,5 weken zwanger en slaap altijd op mijn rug. Nu werd ik vannacht wakker door erge duizeligheid. Nu, een paar uur later ben ik nog steeds licht duizelig. Komt dit door rug slapen en heeft dit ook nog gevolgen voor de baby? ( zuurstof gebrek) Is toch niet goed dat je wakker wordt doordat je zoo duizelig bent? Moet ik hier verder nog iets mee? ( contat vk of is dat niet nodig) Bedankt voor je reactie! Patty
HOi patty, Het is juist goed dat je er wakker van werd! Dit is je lichaam die zegt; ik vind de rugligging nu niet prettig meer. Wat er gebeurt is: achter je baarmoeder zit je aorta. Als je op je rug ligt dan word door de zwaarte van je baarmoeder deze aorta lichtelijk dicht gedrukt daar word je duizelig van. En je lichaam waarschuwt je dan door wakker te worden zodat je gaat verliggen. Imke
Dank je voor je snelle reactie! Heeft dit geen verdere gevolgen voor de kleine in mijn buik gehad? De meningen verschillen hier nogal over, als ik het internet mag geloven. Maak me een beetje zorgen.. Fijn weekend en bedankt voor je antwoord Patty
Ik maak me een beetje zorgen, aangezien ik na deze extreme duizeligheid van gisteren, ik mijn kindje veel minder voel bewegen. Kan dit in verband staan met elkaar of heeft het geen kwaad gekund dat die ader bekneld heeft gezeten? Groetjes van een "zeur"piet