Hoi, wist even niet waar ik mijn vraag moest plaatsen: Doe t toch maar hier. Mijn dochter van 8 mnd heeft tot 7 mnd bv gehad. Toen ben ik gaan afbouwen en nu een maand later zit ze volledig op de fles. Bv kreeg ze geheel op verzoek en ze kwam ook vaak s nachts. Nu met de fles komt ze nog altijd rond 23.30, 3 uur en om een uur of 6. Nu verwachtte ik ook helemaal niet dat ze 's nachts ineens helemaal door zou slapen, maar waar t mij om gaat is dat ze nu overdag bijna niet taalt naar melk. Na de voeding van 6 uur hoeft ze om een uur of 8 helemaal geen melk daarom geef ik haar rond 9 uur fruit. S middags na t broodje geef ik haar om een uur of 13 een fles waar ze max 80cc uit drinkt. In de middag wil ze hooguit wat water of nog wat fruit en groentehap eet ze ook wel aardig. De avondfles van19.30 gaat redelijk, zo'n 120cc en de volgende flessen (23.30, 3 uur en 6 uur) gaan allemaal schoon op (150cc p. st). Wat hier dus eigenlijk gebeurt is dat ze s avonds en s nachts al zoveel melk krijgt, dat ze er overdag geen behoefte meer aan heeft. maar dit is natuurlijk niet hoe t zou moeten zijn. In totaal krijgt ze dus ong 650cc binnen, maar daarnaast drinkt ze dus nagenoeg niets. Met bv was dit heel anders, dan dronk ze overdag ook gewoon nog meerdere keren erbij, maar met de fles dus niet. De flessen moeten dus naar de dag verplaatst worden maar hoe gaan we dit doen? S nachts heeft ze echt honger (logisch als je overdag zowat niks drinkt) en kan ik haar echt niet laten huilen van de honger. Maar met toegeven hou ik t verkeerde patroon in stand...wie heeft tips???? Bedankt!
Heb je al geprobeerd om de laatste fles steeds iets groter te maken? Mijn dochtertje dronk toen altijd 200cc (evt met rijstebloem?).. Dan slaat ze misschien de fles om 3 uur over? overdag zou ze dan 100 cc moeten inhalen, waardoor ze misschien de komende nacht weer beter doorkomt. En dan kun je later de laatste fles steeds wat gaan vervroegen..
hm ja.. paar nachten poot stijf houden denk ik! eet ze al brood? misschien is ze daar dan al van verzadigd en kun je er dan beter 1 maaltijd van maken? flesjes groter maken overdag, ons schema hier (gecorrigeerd zijn ze hier 7 maanden) - half 8 fles 230 ml -11 uur fruit +- 125 gram en dixap 100 ml -14.00 fles 230 ml -17.00 avondeten of fruit +- 125 ml en dixap 100 ml -20.00 fles 230 ml Hij eet alles op, de jongste heeft een ander patroon maar dat heeft met zijn dieet te maken. dat is volledig gestuurd, (na een voedingsstop ivm darmziekte) dus niet gekeken naar wat hij zelf aangeeft. Ook al zou hij eerder willen, het mag gewoon niet. Dit vind ik wel een beetje het bewijs dat je een baby s voedingspatroon volledig naar je eigen `wens` kunt invullen. 06.00 160 ml melk 11.00 160 ml melk 15.30 160 ml melk 20.00 160 ml melk 00.30 160 ml melk