Sinds een paar dagen begonnen met bijvoeden. Zl heeft maar een paar hapjes groente op, vond t niet zo bijzonder, heeft liever mamamelk Kan ik hem in de ochtend Bambix pap geven (aanmaken met bv), of is dat nog te vroeg voor zn maagje?
Ah, dat wist ik niet. We hebben hier geen reformwinkel. Kan Bambix met water? Wil geen opvolgmelk geven.
De pap-soorten die je gewoon met water kunt aanmaken bevatten volgens mij al opvolgmelk, dus ik denk niet dat er behalve de Biobim die Fafje noemt andere pap zonder opvolgmelk bestaat (correct me if I'm wrong). Maar je kunt voor nu in de ochtend ook gewoon BV blijven geven en als je kindje straks goed een boterham eet kun je hem ook een boterham als ontbijt geven.
nee volgens mij niet met water... ik dnek dat je dan beter gewoon bv kan blijven geven en met broodkorst of boterham oefenen... moet wel eerlijk zeggen, mijn zoontje ontbijt pas vanaf 8 mnd met 2 boterhammen en thee sochtends(omdat ie het toen pas echt goe dkon)..daarvoor kreeg hij dus wel pap....(maar ik was inmiddels al afgebouwd)
Nee, hoeft niet perse. Dan wacht ik totdat hij zn boterham krijgt, wil geen opvolgmelk geven. Bedankt voor t meedenken!
Ik heb de biobim geprobeerd met borstvoeding maar bij mij bind het niet... Ik geef haar nu dus pap van sterk verdund diksap/vruchtensap, een liga en bambix groeiontbijt. Hier zit geen opvolgmelk in. Op de verpakking staat ook: te bereiden met je kindjes eigen melk. Maar kan dus ook met vruchtensap. Ze vind het heerlijk!
Heb ff zitten googlen en er staat idd dat je bij Bambix ontbijtpap zelf melk moet toevoegen. Kan dus ook met bv, lijkt me. Ff morgen nog ff nalezen in de winkel.
Dit staat er inderdaad op, maar het bind niet met borstvoeding! In borstvoeding zitten blijkbaar enzymen die zich niet hechten aan de pap. Het blijft dus net zo vloeibaar... Niet te doen met een lepeltje! Ze zeggen dat biobim de enige pap is die met bv bind, maar dit is dus bij mij ook niet het geval.
Wat ook een idee is..want ik zat namelijk met hetzelfde dilemma als jij... Je bv in een fles geven en hier pap doorheen doen. Zo krijgt mijn dochter in haar laatste fles (bv) rijstepapje banaan. Dit bind dan wel niet en blijft net zo vloeibaar, maar ze krijgt wél de vezels uit de pap binnen. Dit kan je natuurlijk ook doen met andere pappen waar je nog melk aan moet toevoegen. Alleen die grovere pappen, vanaf een maand of 8 zijn niet handig. Omdat daar echt grote vezeltjes in zitten die het gaatje in de speen dan blokkeren. Of, zoals ik nu doe, mengen met vruchtensap en bijvoorbeeld liga eerste stap. Dit bind wel met de pap. succes!
Waarom geef je niet gewoon al een stukje brood? Wij zijn daar toen ook al mee begonnen...heel licht grof brood en zo stilletjes aan donkerder. Heb nooit pap gegeven. Alleen nu sinds een paar maandjes havermout.
Met 6 maanden hadden wij onze handen vol aan de groente en het fruit, brood kwam later pas en dat geven we nu met de lunch. Simone is nu ruim 10 maanden en die krijgt ook nog gewoon bv als ontbijt zolang ik nog voed, ik vind het gewoon zonde om juist die voeding te vervangen door iets anders Pap geven wij alleen als traktatie voor het slapengaan (ze heeft nu 3 keer pyjamapapje gehad). Verder geven we pap met een lepel als ze verkouden is en haar neus dichtzit zodat ze lastig drinkt uit borst/fles. Hiervoor hebben we biobim in huis, dat mengt prima met mijn melk....