Biologische flesvoeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Laartje, 10 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door omstandigheden zijn we nu enkele weken gestopt met borstvoeding en helemaal over op flesvoeding. We willen graag biologische flesvoeding geven.
    Nu weet ik dat er op de Nederlandse markt Biobim bestaat en HIPP. Als biologische flesvoeding.
    Hebben mensen nog ervaring met andere (misschien niet nederlandse) merken biologische flesvoeding? Ik ben benieuwd!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Volgens mij heeft Nannycare (op basis van geitenmelk) ook een keurmerk.

Maar als ik het goed begrepen heb gebruiken alle fabrikanten in Nederland produceren melk uit betrouwbare bron, koeien die leven onder omstandigheden die vergelijkbaar zijn met dit van biologische landbouw.

Daarnaast is er ook nog het moedermelknetwerk, als je er prijs op stelt dat je kind toch nog moedermelk krijgt.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik dacht dat deze voornamelijk bedoeld was als aanvulling voor kinderen die al mm krijgen maar de moeder onvoldoende heeft (bijv bij fulltime kolven bij prematuren e.d.) of bij opstartproblemen met borstvoeding.

Ik wist niet dat je ook mm kunt krijgen voor een kindje die helemaal geen bv (meer) krijgt. Dat is toch bijna niet aan te slepen voor volledige mm-voeding. Je zou dan een liter (of meer) mm per dag moeten hebben van een andere moeder.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is ook voor kinderen waarvan de ouders het echt noodzakelijk vinden dat hun kind moedermelk krijgt. maar waar het echt niet kan. Er zijn ook gevallen van adoptie of draagmoederkindjes die (gedeeltelijk) hun melk via het netwerk krijgen. Volledige moedermelk is niet altijd te doen, maar ook gedeeltelijk kan het nog nut hebben natuurlijk. Er zijn ook kinderen die van meerdere donormoeders krijgen.

5. L83

L83 Bekend lid

17 dec 2007
    627
    0
    0
    #5 L83, 11 apr 2011
    Laatst bewerkt: 11 apr 2011
    Ik was toevallig net bij de AH bij de babyvoeding aan het kijken en daar zag ik dat ze van het AH- merk een biologische kunstvoeding hebben. Ik heb er dus geen ervaring mee.

6. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal! Ik zal eens kijken naar nannycare en bij de AH. Had bij de AH gezocht op de website kon het toen niet vinden maar ik zal eens in de winkel kijken.

Luc heeft toch iets van 3 1/2e maand borstvoeding gehad. Ik zelf vind het erg jammer maar hij vind de fles ook wel best gelukkig. En tegenwoordig is de kwaliteit van flesvoeding gelukkig ook goed.
    Fijn he dat er een moedermelkbank bestaat voor baby'tjes waarvan de moeder niet kunnen voeden oid. Voor ons nu niet aan de orde. Maar goed dat het bestaat.

7. misa

misa Niet meer actief

Maar dan moet je toch niet al overgegaan zijn op fv, anders heeft het toch geen nut meer?

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In sommige gevallen kan het voor een kind beter zijn om geen kv maar mm te krijgen. In dat soort gevallen kan het netwerk helpen. Gelukkig komt er binnenkort ook een professionele bank in Nederland, waardoor meer babies geholpen kunnen worden.

9. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren bij de AH inderdaad biologische flesvoeding gevonden, voor dezelfde prijs als de andere gewone merken. Die gaan we maar proberen. Bedankt voor de tip.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik ben wel benieuwd waarom je biologische flesvoeding wil geven?

@ dirksmama: typisch dat je direct weer met zo'n voorstel op de proppen komt. Heb je nou echt niets beters te doen dan borstvoeding te propageren?

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.747
    113
    zuid-holland zuid
    hallo hier een tevreden gebruiker van de biologische opvolgmelk van de AH.
    We gebruiken zelf altijd biologische melk .. op mijn bord geen dierenleed (nou ja, zo min mogelijk dan) .. dus fijn als mijn kindje ook biologisch kan krijgen.
    Ik geef nog voor ongeveer 80% bv en geef deze opvolgmelk voor de tijd dat het me niet lukt om genoeg te kolven. Ik vond dat het qua reuk en smaak erg leek op mijn bv :) Mijn kindje en ik zijn er erg tevreden mee.

12. Laartje

Laartje Actief lid

16 feb 2011
    344
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Yulk Ik wil graag biologische flesvoeding geven omdat hiervoor biologische ingrediënten gebruikt worden zoals de melk. Deze komt van koeien die uit de biologische landbouw komen en geen voer krijgen waar allerlei dingen bij gedaan zijn of zomaar preventief een antibiotica toegediend krijgen.
    We eten thuis veel biologisch en vind dat mijn kindje dat ook 'verdiend'. Als ik hem dan toch flesvoeding geef wil ik dat hij goede voeding krijgt. Ik zeg hiermee niet dat de andere voeding niet goed is hoor. Die is ook prima. Alleen ik maak de bewuste keuze om biologische voeding te geven.

Deel Deze Pagina