fles ophogen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Jessmin, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ha meiden, onze zoon van 7 wkn en 5400 gram zit nu op 5x 150/5. Ik merk dat hij weer korter laat tussen de avond- en nachtvoeding (normaal krijgt hij om 19.00 uur en komt om 05.00 uit zichzelf weer. Nu wordt het alweer rond de 04.00 uur...) dus dacht; zou dit betekenen dat ik z'n flessen op moet hogen? Hij krijgt nu 5x 150/5 en een fles van 180/6 lijkt nog wat veel voor hem na uitproberen (hij huilt erna een beetje, terwijl hij dat normaal niet doet na de fles), dus dan wou ik iets gaan weggieten - tot 180 ml in totaal ofzo - maar omdat ik nutriton erbij doe zal het dan voor mij een raadsel wezen hoeveel hij dan daadwerkelijk drinkt.. Of denken jullie dat ik 4x 150/5 moet geven en dan de avondvoeding 180/6 moet maken eerst?

2. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    He Jessmin,

Ik zat met hetzelfde probleem.
    Ons Amber kreeg tot vandaag 5x 180/6 (teruggieten naar 180)
    Vanaf vandaag giet ik terug naar 190. Ik heb eigenlijk nooit verschillende hoeveelheden flessen gegeven.

Ik geef haar alleen 's avonds volledig friso extra en overdag half friso extra en half standaard.

Mijn advies is dus alle flessen ophogen tot 180 ml.
    Wel zonde om elke keer iets weg te gieten, maar dat is niet anders.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes

3. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Sjoelke: En is ook nog eens hopen dat je niet uitschiet bij het teruggooien hahaha.

Maar vind het ook nog eens lastig omdat er nutriton bijzit dus dan moet ik eigenlijk eerst eens kijken hoe groot de fles 'normaal' is, dus 150/5 plus twee schepjes nutriton, en dan kijken hoe groot ie wordt als je 180/6 plus drie schepjes nutriton doet, en daar dan weer de helft van. Terwijl ik dus nu stiekem al 180/6 had gegeven en dan het restje in de speen (is 20 cc) hem niet heb laten drinken. Maar dat is onnauwkeuriger.

Maar heb jij dan nooit dat je teveel teruggiet per ongeluk? Ik ben echt zo'n lompe hoor dat dat me vast geregeld gaat overkomen :p

4. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    #4 Suzannes, 27 apr 2011
    Laatst bewerkt: 27 apr 2011
    Waarom zou je teruggieten? Een baby drinkt gewoon wat hij nodig heeft en met melk ''overvoed'''hij zichzelf nog niet.
    Ik ben per vandaag overgestapt van 150+5 naar 180+6. Geen geklooi met afgieten en die paar cc meer of minder.
    Ze laat gewoon staan wat ze niet meer wilt.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Waarom teruggieten? Als het teveel is laat baby het wel staan. Ik heb nooit terug gegoten, ben bij 8 weken geloof ik begonnen met avondfles van 180+6 en al snel alle flessen 180+6

6. Luannie

Luannie Fanatiek lid

1 nov 2009
    1.241
    1
    0
    NULL
    Ik heb ook altijd melk weggegoten, want mijn dochter dronk alles op! Om het vervolgens weer uit te spugen, dus baby's laten het niet altijd staan.

Over nutriton kan ik je niet helpen...

7. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    Ja dat is idd het probleem: hij drinkt alles wat je hem voorschotelt. Zou ik 210/7 voorschotelen zou hij het echt drinken, durf ik m'n hand voor in het vuur te steken. En hij spuugt sowieso al, dus krijgt hij nutriton erbij. Maar moet zeggen dat hij niet méér spuugt als hij 180/6 krijgt want dat heb ik al wel eens uitgeprobeerd. Heb meer het idee dat hij er krampjes van krijgt omdat hij wat huileriger is na een grote fles en hoog gilletje maakt. Vandaar ook dat ik dacht maar eerst een tussenmaatje te doen. Is 7 wkn niet erg vroeg voor volledig 180/6? Dan zou je toch weer eerder denken aan toch alleen de avondfles...

8. Sjoelke

Sjoelke Bekend lid

3 jun 2010
    905
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten sector
    Noord-brabant
    Dat teruggieten doe ik in de dop. Als ik dan teveel eruit giet dan giet ik gewoon terug.

9. Jessmin

Jessmin Fanatiek lid

2 aug 2009
    1.758
    0
    0
    thuisblijfmama
    @Sjoelke: hahaha, slim! Dompie ook dat ik dat niet door had :D

Deel Deze Pagina