Zwart behang

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 12 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    In ons nieuwe huis ligt inmiddels het plan klaar voor de nieuwe vloer, kleuren in de keuken, hallen, living en slaapkamers. Het allerliefst zou ik de toiletten ook compleet renoveren maar man heeft - terecht - een veto uitgeroepen: ze zijn vorig jaar compleet vernieuwd alleen.. niet mijn smaak (witte tegels). Er liggen wel prachtige antraciet tegels op de vloer. Ik vind het bij nader inzien ook onzin om de boel nu al te slopen. :)

Toen bedacht ik me dat een mooi behang (antraciet tot zwart en alles ertussen) achter het toilet wel mooi zou zijn en dat we de bovenste helft van de muren en plafonds ook mee gaan sausen in een donkere kleur. Qua verf gaan we denk ik voor een variant op zwart. Iets wat mooi bij de antraciet tegels past.

Iemand mooie tips voor zwart (of iets in de buurt van donkergrijs tot zwart) behang? Het liefst wel iets met een mooie structuur. Feitelijk gaat het om een half wandje bóven het toilet.

2. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.451
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik heb ooit zwart behang gehad. Ik ben behoorlijk goed in behangen, maar dat werd niet mooi. Behang krimpt ietswat als het op droogt. Zo zonde als je dan op enkele plekjes witte streepjes ziet. Dus ongevraagd advies: Let je er op dat je de muur eerst zwart verft waar de banen bij elkaar komen.

Huismuisie en Nina Sanders vinden dit leuk.
  3. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Als de wandtegels wit zijn en het behang komt alleen achter het toilet zou ik voor zoiets gaan, vooral als de rest van de wanden vanaf de helft en het plafond nog heel donker gesausd worden. Dan komt de witte bloem weer terug met het wit van de tegels en wordt het donkere niet te kolossaal

Bijgevoegde bestanden:

Zuul, NiVa0230 en Nina Sanders vinden dit leuk.
  4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Bedankt voor de tip. Wij besteden de verf- en behangklussen uit en willen de plafonds in de kleuren van de muur mee laten sausen dus ik ga er vanuit dat zij wel weten wat ze doen. ;)

maartje84 vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh zoiets bedoel ik idd. Nu heb ik liever geen patroon (tenzij Arte behang, ben zo’n fan van de Facet collectie). Maar je schetst het goed. De ruimte is feitelijk wit betegeld tot halverwege de muren. De bovenste helft (incl) plafond worden donker gesausd. Ik hoop verder met wat donker hout een beetje sfeer aan te brengen (plankje ophangen, droogbloempje in een antraciet vaasje etc). Maar ik wil vooral het oog laten vallen op iets anders dan de witte tegels omdat dat juist iets is waar ik zelf noooooooit voor zou kiezen.

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.805
    113
    Helemaal eens, ga je er plassen of foto's ontwikkelen, alles donkergrijs en zwart? (Maar ik had al gemerkt dat wij heel verschillende visies hebben op kleur aan je wanden)
    Egaal zwart behang krijg je denk ik niet gedaan zonder naden. Zoon heeft een wand fotobehang in ruimtethema, en je ziet de naden op de zwarte achtergrond véél beter dan bij dochter die een fotoprint in grijs- en pasteltinten heeft (jungle thema). Zo'n werkje als het voorbeeld breekt het zwart (maar het blijft een donker hol) maar maakt ook de naden minder zichtbaar.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nou ik hoop geen foto’s ontwikkelen. Maar wit en antraciet is nou eenmaal wat er al is en om een beetje rust te creëren ga ik niet weer voor een hele andere kleur. Er zijn ook hele mooie antraciet tinten ;). Met wat mooie accessoires en een mooie spot wordt het geen donker hol :)

8. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.051
    2.766
    113
    Vrouw
    Het behang heeft zo te zien 50 tinten grijs waardoor het imo mooi te combineren is met een grijze verf en de tegels. Door de witte bloemen combineert het wit mooi

Nina Sanders vindt dit leuk.
  9. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.172
    1.848
    113
  10. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
  11. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Niet je vraag.. maar heb je al eens aan wrappen gedacht? Dan hoef je niks te slopen, ze plakken het gewoon naar je smaak in de kleur die je wilt over de tegels en eventueel vloer heen.

12. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Nee eigenlijk niet. Heb jij er goede ervaringen mee?

13. me1989

me1989 Fanatiek lid

29 dec 2013
    3.444
    1.199
    113
    Jazeker, maar dan met onze keuken. Ik was al super snel uitgekeken op onze witte keuken, maar alles was nog zo goed als nieuw en de basis was prima. Nu is hij een beetje mat antraciet, tegen zwart aan. Staat echt veel mooier in ons huis. Ik weet dat badkamers en toiletten ook gedaan worden door degene die onze keuken heeft gedaan.

Nina Sanders en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  14. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.200
    10.805
    113
    Wij hebben de keukenkastjes en de frontjes van de vaste inrichting in de studeerkamer laten wrappen. Dat ziet er super uit, we willen ook nog wat deuren laten doen. Maar dat zijn dus wel een ander soort oppervlakken dan tegels. Ik weet niet of dat ook mooi wordt.

15. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.995
    3.321
    113
    Zoiets? Soort van "texture" behang. Je hebt ook behang wat zacht aanvoelt. Weet alleen even niet hoe dat heet maar dat lijkt me ook heel mooi in de wc. :)

Bijgevoegde bestanden:

• room46.jpg
      room46.jpg
      Bestandsgrootte:
      24,3 KB
      Weergaven:
      144
    Nina Sanders en NiVa0230 vinden dit leuk.
  16. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.258
    12.633
    113
    Vrouw
    Nu wil ik de wc verven haha… we gaan sowieso in gang en trappenhal verven. Dus wc kan zo ff meegenomen worden toch :):o:

17. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Wanneer de vorm van de tegels wel mooi zijn, kun je ze ook prima schilderen? Mooi mat zwart oid. Kan de schilder je vast verder mee helpen!

Ik heb dit boven en het blijft echt perfect zitten.

18. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Ben ik de enige die zich afvraagt waarom je in het toilet behang zou willen (ivm schoonmaken)? Zeker achter het toilet. Het is dan wel boven toiletpot, maat toch…..

Cin85, MissXray, Jess93 en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.113
    14.844
    113
    Vrouw
    Ik neem aan dat dat op een aardige hoogte is. Dan moet er toch wel iets heel geks gebeuren wil daar gespetterd worden.

Deel Deze Pagina