In ons nieuwe huis ligt inmiddels het plan klaar voor de nieuwe vloer, kleuren in de keuken, hallen, living en slaapkamers. Het allerliefst zou ik de toiletten ook compleet renoveren maar man heeft - terecht - een veto uitgeroepen: ze zijn vorig jaar compleet vernieuwd alleen.. niet mijn smaak (witte tegels). Er liggen wel prachtige antraciet tegels op de vloer. Ik vind het bij nader inzien ook onzin om de boel nu al te slopen. Toen bedacht ik me dat een mooi behang (antraciet tot zwart en alles ertussen) achter het toilet wel mooi zou zijn en dat we de bovenste helft van de muren en plafonds ook mee gaan sausen in een donkere kleur. Qua verf gaan we denk ik voor een variant op zwart. Iets wat mooi bij de antraciet tegels past. Iemand mooie tips voor zwart (of iets in de buurt van donkergrijs tot zwart) behang? Het liefst wel iets met een mooie structuur. Feitelijk gaat het om een half wandje bóven het toilet.
Ik heb ooit zwart behang gehad. Ik ben behoorlijk goed in behangen, maar dat werd niet mooi. Behang krimpt ietswat als het op droogt. Zo zonde als je dan op enkele plekjes witte streepjes ziet. Dus ongevraagd advies: Let je er op dat je de muur eerst zwart verft waar de banen bij elkaar komen.
Als de wandtegels wit zijn en het behang komt alleen achter het toilet zou ik voor zoiets gaan, vooral als de rest van de wanden vanaf de helft en het plafond nog heel donker gesausd worden. Dan komt de witte bloem weer terug met het wit van de tegels en wordt het donkere niet te kolossaal
Bedankt voor de tip. Wij besteden de verf- en behangklussen uit en willen de plafonds in de kleuren van de muur mee laten sausen dus ik ga er vanuit dat zij wel weten wat ze doen.
Oh zoiets bedoel ik idd. Nu heb ik liever geen patroon (tenzij Arte behang, ben zo’n fan van de Facet collectie). Maar je schetst het goed. De ruimte is feitelijk wit betegeld tot halverwege de muren. De bovenste helft (incl) plafond worden donker gesausd. Ik hoop verder met wat donker hout een beetje sfeer aan te brengen (plankje ophangen, droogbloempje in een antraciet vaasje etc). Maar ik wil vooral het oog laten vallen op iets anders dan de witte tegels omdat dat juist iets is waar ik zelf noooooooit voor zou kiezen.
Helemaal eens, ga je er plassen of foto's ontwikkelen, alles donkergrijs en zwart? (Maar ik had al gemerkt dat wij heel verschillende visies hebben op kleur aan je wanden) Egaal zwart behang krijg je denk ik niet gedaan zonder naden. Zoon heeft een wand fotobehang in ruimtethema, en je ziet de naden op de zwarte achtergrond véél beter dan bij dochter die een fotoprint in grijs- en pasteltinten heeft (jungle thema). Zo'n werkje als het voorbeeld breekt het zwart (maar het blijft een donker hol) maar maakt ook de naden minder zichtbaar.
Nou ik hoop geen foto’s ontwikkelen. Maar wit en antraciet is nou eenmaal wat er al is en om een beetje rust te creëren ga ik niet weer voor een hele andere kleur. Er zijn ook hele mooie antraciet tinten . Met wat mooie accessoires en een mooie spot wordt het geen donker hol
Het behang heeft zo te zien 50 tinten grijs waardoor het imo mooi te combineren is met een grijze verf en de tegels. Door de witte bloemen combineert het wit mooi
Heb je niet een hele gave foto van je kinders samen. Die kun je natuurlijk ook mooi zwart wit maken. En dan de rest zwart verven. Of als het vierkante tegels zijn breken met stikkers. https://www.bol.com/nl/nl/p/tegelsticker-plakfolie-voor-tegels-zelfklevende-tegels-mat-antraciet-10-x-10-cm-per-11-stuks/9300000134299532/?Referrer=ADVNLGOO002063&gclid=Cj0KCQiAjbagBhD3ARIsANRrqEsQ5-1JGGz1XGcEOCh4RIpldgTRrsuWWuBW-exfx372NFYWJr7pzwgaAtMyEALw_wcB
Wij hebben deze in de slaapkamer. Geen naden te zien https://www.behangwereld.nl/a-65701611/casadeco-botanica/casadeco-botanica-behang-hortus-bota-85939710/#description
Niet je vraag.. maar heb je al eens aan wrappen gedacht? Dan hoef je niks te slopen, ze plakken het gewoon naar je smaak in de kleur die je wilt over de tegels en eventueel vloer heen.
Jazeker, maar dan met onze keuken. Ik was al super snel uitgekeken op onze witte keuken, maar alles was nog zo goed als nieuw en de basis was prima. Nu is hij een beetje mat antraciet, tegen zwart aan. Staat echt veel mooier in ons huis. Ik weet dat badkamers en toiletten ook gedaan worden door degene die onze keuken heeft gedaan.
Wij hebben de keukenkastjes en de frontjes van de vaste inrichting in de studeerkamer laten wrappen. Dat ziet er super uit, we willen ook nog wat deuren laten doen. Maar dat zijn dus wel een ander soort oppervlakken dan tegels. Ik weet niet of dat ook mooi wordt.
Zoiets? Soort van "texture" behang. Je hebt ook behang wat zacht aanvoelt. Weet alleen even niet hoe dat heet maar dat lijkt me ook heel mooi in de wc.
Nu wil ik de wc verven haha… we gaan sowieso in gang en trappenhal verven. Dus wc kan zo ff meegenomen worden toch
Wanneer de vorm van de tegels wel mooi zijn, kun je ze ook prima schilderen? Mooi mat zwart oid. Kan de schilder je vast verder mee helpen! Ik heb dit boven en het blijft echt perfect zitten.
Ben ik de enige die zich afvraagt waarom je in het toilet behang zou willen (ivm schoonmaken)? Zeker achter het toilet. Het is dan wel boven toiletpot, maat toch…..
Ik neem aan dat dat op een aardige hoogte is. Dan moet er toch wel iets heel geks gebeuren wil daar gespetterd worden.
Als je fan bent van Arte Facet: https://muurmooi.nl/monsoon-2-0/arte-facet-dark-shadow/?gclid=Cj0KCQjwk7ugBhDIARIsAGuvgPZEN49baK_xJD0-eyNlYmm7a1hw6ot7YuIPezw7VVU5CQxCCquczqcaAoNKEALw_wcB