Hoi meiden, Ik zou graag een mamafiets willen maar het probleem is dat ik heel lang ben en al moeite heb met het kopen van een gewone fiets. Een kinderzitje op de fiets die ik nu heb, is geen optie omdat ik dan mijn benen niet meer kwijt kan. Wie weet er een mamafiets voor vrouwen van boven de 1.,90? Minimaal framemaat 60.
De Sparta Amazone en Gazelle Bloom zijn beide in framemaat 61 leverbaar. Ik heb zelf voor de Gazelle gekozen omdat die (destijds) ook een groter maat banden had dan de sparta.
Ik ben 1m80 en heb de gazelle bloom met de grootste framemaat (zal idd wel 61 zijn) maar ik heb het zadel op z'n laagst zo'n beetje. Dus met het zadel wat hoger zal het vast wel groot genoeg zijn voor jou. De afstand tot het stuur is ook aardig groot, waardoor je niet snel met je knieën tegen het stuur/stoeltje komt.
Ik ben 1.86 m en heb geen moederfiets maar een personal bike van batuvus. Daar is een lage instap gemaakt en staat het stuur wat verder weg. Ik kan er met kinderstoeltje voorop prima op fietsen!
Ik ben 182 met aardig lange benen en mijn vriend is 1.95. Wij hebben de Cortina Roots gekocht, framemaat gewoon 57 en we kunnen prima weg met onze benen tov het fietsstoeltje! Ik zou gewoon gaan proeffietsen bij een fietswinkel. Vaak hebben ze de mamafietsen met voorstoeltjes staan.
Ik heb een Cortina transportfiets (framemaat 61) met moederstuur, stuurslot en dubbele standaard. Super hip en ideaal voor een lange mama
186. Gazelle bloom 61. Past precies. Ook hoog zwanger. als jouw benen langer zijn dan de mijne (lengtemaat 36) zou je evt wat wijdbeens noeten fietsen. Ik raak namelijk nèt niet t stoeltje.