Biologische vader na zwangerschap weer in beeld

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sadieraven, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koeka90

Koeka90 Lid

15 sep 2012
    90
    0
    0
    Noord Brabant
    Ooh spannend... En wat leuk voor je meisje dat ze dan haar papa kan leren kennen... Als het wel klinkt natuurlijk van beide kanten...

Pff mensen wat kunnen jullie oordelen over een verleden zeg!!!!!
    Een kersverse toekomstige vader mag wel al het geluk hebben?? Ga weg joh!! Iedereen verdiend een 2de kans!!!... En hij is al 2 jaar op het rechte pad....

Meid, dat jij je dit buiten je partner doet, volkomen begrijpelijk!!!.. Als het al eerder is geëscaleerd, dan via deze manier... Ik ben voorstander van dat een kind zijn papa en mama kent...

Ik hoop dat er een mooie toekomst in zit voor je meisje met d'r vader..

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    hier sluit ik me bij aan. het is van de zotte dat je schoonouders zich er überhaupt mee bemoeien. zij zijn niet de 'echte' opa en oma. Je mag doen wat jij denkt dat het beste is voor jouw kind en daar hebben zij niks mee te maken. Je vriend is wat anders maar die heeft het ook maar te accepteren, je dochter is niet uit de lucht komen vallen. Daar zijn 2 mensen voor nodig en zij heeft het recht te weten wie haar echte papa is.
    succes!!!

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar zo het niet zo moeten zijn dat je huidige partner er van op de hoogte is? Hoe zou hij reageren als hij erachter komt dat ts dit heeft achtergehouden? Ik vrees dat zijn reactie nog heftiger zal zijn dan wanneer ze het hem gezegd had. Eerlijkheid staat in een relatie voorop vind ik persoonlijk en als er geen ruimte is dit te bespreken vraag ik me af of dit een goed relatie is.

Waarom niet eerlijk zeggen, dit is mijn standpunt en je kunt er van alles van vinden maar dit is hoe ik dit ga aanpakken met MIJN kind?

Wellicht is hij straks zo boos dat hij weggaat (die kans lijkt me nl groot) en zit je daar met een kind en een zwangere buik.

4. Koeka90

Koeka90 Lid

15 sep 2012
    90
    0
    0
    Noord Brabant

Je hebt ook gelijk over eerlijkheid tegen over je partner.... Maar als het al eens eerder geëscaleerd is... Je kijkt vanuit je belangen van t kind. Niet vanuit je eigen gevoelens.
    Daar moet partner en schoonfamilie ook inzien. Misschien is het voor hun een angst dat ze weer terug zal gaan.... Maar het meisje is uit een avontuurtje gekomen... Was waarschijnlijk geen liefde in het spel.....
    Het heeft natuurlijk ook te maken hoe je het overbrengt....;)

5. twinkle star

ben het met je eens hoor dat je in dit geval je eigen gevoel moet volgen en niet naar schoonfamilie moet luisteren. Maargoed, hopelijk loopt alles zoals gepland en maakt hij er geen groot probleem van.

6. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hey meiden zijn net weer terug van ons avontuur.
    Ze vond het ten eerste helemaal geweldig met de dochter van zijn vriendin!
    We hebben goed kunnen praten en hele gesprekken gehad samen mer mijn moeder en zijn vriendin. Ze begrepen me volkomen dat ik toen de keuze heb gemaakt en hebben alle respect voor me. Zijn vriendij heeft er ook alleen voor gestaan en snapt mij dus goed. Hele lieve meid ook.
    Daniel was er helemaal stil van en me dochter was erg verlegen.
    We gaan nu gewoon wat vaker in het weekend afspreken en het zo opbouwen.
    Ben blij dat het zo gelopen is :D

Nu ga ik me vriend even op de hoogte brengen :)

@twinkle star als hij wilt weglopen omdat ik mijn dochter met haar bloedeigen vader in contact breng dan zoekt ie het maar uit ook. Heb geen kerel nodig en vind het te egoistisch voor woorden als hij daardoor weggaat. Dan is hij het niet waard.

7. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    @sadieraven Wat fijn dat het is bevallen!

En ik kan me voorstellen dat je vriend in eerste instantie boos reageert, maar probeer daar doorheen te prikken ;) Succes!

8. moniponi

moniponi Fanatiek lid

21 sep 2012
    3.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    #28 moniponi, 30 jul 2013
    Laatst bewerkt: 30 jul 2013
    Hopelijk pikt je vriend jouw blijdschap en opluchting op.

Misschien is hij wel erg onzeker over de rol die hij speelt in het leven van je meisje! Bedacht ik nog. Als hij liever zelf als haar vader wil zijn, is het natuurlijk voor hem wel wat naar/eng dat zij straks haar eigen vader wellicht vaak ziet.

9. twinkle star

fijn dat het zo leuk was, nu duimen dat de rest ook goed afloopt.

10. Koeka90

Koeka90 Lid

15 sep 2012
    90
    0
    0
    Noord Brabant
    Ooh wat fijn dat het gesprek positief uitgepakt is...
    Nu onderdeel 2.. Ik hoop dat hij alle begrip hiervoor heeft...

Duim voor je!

11. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    #31 sadieraven, 30 jul 2013
    Hey meiden heb me vriend net over de whatsapp gesproken aangezien hij aan het werk is. Hij vroeg wat ik deed en vertelde dus dat ik uit het park kwam enz.
    Hij pakte dit redelijk goed op en vroeg of alles goed was gegaan en of die kleine erbij was en wat ze ervan vond en waarom ik inene contact wilde enz.
    Zal vanavond nog wel een gesprek komen maar dan kan ie het nu even laten bezinken :)

12. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik vind het echt super dat je dochter nu haar vader gaat leren kennen en wat leuk dat het zo goed is gegaan!
    Ik had alleen wel eerst mijn vriend op de hoogte gebracht maar goed das mijn mening!
    Ben benieuwt hoe hij heeft gereageerd?

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ten eerste vind ik het heel goed dat je langzaam wilt proberen om je dochter haar vader te laten leren kennen.

Maar ik begrijp niet dat je je huidige relatie zo op het spel zet, terwijl je zwanger bent. Ik neem aan dat jij ook vindt dat het al erg genoeg is dat je dochter zonder haar eigen vader moet opgroeien.. Dat wil je je nieuwe kindje neem ik aan toch besparen en voor vechten..?

14. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Kan hij er inderdaad ff over nadenken en kunnen jullie misschien vanavond een goed gesprek erover hebben, succes!

15. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Nee heb het nooit erg gevonden dat ze geen vader had want dat was het beste en mijn eiegn keuze. Ze is nooit iets tekort gekomen.
    En als dit me relatie op het spel zetten is omdat ik iets verzweeg wat in het bestwil van mijn dochter is vind ik wel heel ver gedacht. Maar goed ieder ze mening.
    Ik ben blij dat ik het zo gedaan heb.
    Tuurlijk wil ik een vader voor me kind maar als mijn 2de hierdoor zijn vader verliest omdat ik iets verzweeg zal ik er niet rouwig om zijn.
    Hij moet aan mijn dochter denken en niet aan zichzelf

16. twinkle star

En zoiets vertel je hem via de whatsapp? Ok... ik zit geloof ik echt heel anders in elkaar dan jij. Maar super dat hij er niet meteen boos over werd.

17. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    #37 sadieraven, 30 jul 2013
    Uhh nee! Maar om een ruzie te voorkomen waar mijn dochter bij is ja dan doe ik het zo dan is hij voorbereid en weet hij ervan en kan mijn dochter niet met de verassing komen van 'ik ben bij me papa geweest'. voor ik hem gesproken heb.
    Ik weet namelijk hoe me vriend in elkaar zit

18. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik snap dat het in dit geval de juiste keuze was om haar zonder vader op te laten groeien. Maar het is natuurlijk ook niet de situatie die je het liefst wilt als je bewust zwanger wordt (ik neem aan dat deze zwangerschap wel een bewuste keuze is).
    Ging me om deze uitspraak.

19. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Amsterdam
    Nee stomtoevallig ben ik deze keer ook ongepland zwanger geworden vanwege problemen met de prikpil/pil enz. Toch wilde ik er 2 maar we hadden het niet zien aankomen laat ik het zo zeggen. Super gewenst hoor!
    Maar ik ben daar inderdaad makkelijk in en dat mede door het verleden met mijn dochter. Als hij hierdoor demonstratief wilt weglopen laat hij zien dat hij alleen aan zichzelf denkt en niet aan mijn dochter. Wij hebben allebei alle2 de ouders en waarom zou mijn dochter dat niet mogen? Ik vecht al jaren voor hem, me dochter etc en als hij dan wegloopt sta ik me mannetje ook wel alleen :)
    Maar daar geef ik je wel gelijk in hoor, niemand wilt die situatie.

Maar tot nu toe gaat alles goed dus laten we daar maar vanuit blijven gaan :)

20. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien snap ik het niet goed maar dan is het kindje wat in je buik groeit toch ook weer haar papa kwijt? Dat is toch ook niet handig? Nou ja sterkte met alles.

Deel Deze Pagina