Jeetje.. Als dochter van een allenstaande moeder met 2 kinderen van 2 verschillende mannen schieten dit soort opmerkingen me volledig in het verkeerde keelgat! Ik was ook een ongelukje, later is mijn moeder getrouwd, maar vrij snel ook weer gescheiden, omdat de vader van mijn broertje een affaire had. Het lijlt me niet snel iets waar je daadwerkelijk voor kiest, dus hoe kun je dan het woord 'onverschillig' in de mond nemen?! TS weet dat ze alleen voor haar kinderen zou kunnen zorgen en ik geef haar volledig gelijk in de manier waarop ze in dit hele verhaal staat! Mijn vader wílde niets met me te maken hebben, hier staat de biologische vader open voor contact. En voor mij was het gewoon belangrijk, om in ieder geval te wéten wie mijn biologische vader is. Ik heb daar als klein kind best wel last van gehad. Idd, met verjaardagen, vaderdagen, vakantiegesprekken op school, etc. Ik vind het FANTASTISCH dat deze kleine meid dat niet hoeft mee te maken. Verder snap ik ook waarom TS het op deze manier aangepakt heeft. Ze heeft niets verzwegen, want haar vriend weet er toch vanaf? Ik vind het SUPER dat ze haar dochter in de gelegenheid stelt haar vader te keren kennen. Ik ben blij voor jou, TS en zeer zeker ook voor je dochter, dat jullie ontmoeting zo succesvol was! En heel fijn dat je huidige vriend dit toch kan accepteren!
hey meid bedankt voor je reactie! Mijn moeder heeft ook 2 kids van 2 vaders dus die opmerking vind ik zo gezegd ook grof, niet iedereen komt iit een 'perfect' gezin. sommige mensen zijn leek in dit soort verhalen en kunnen zich het blijkbaar niet voorstellen. Ook goed Ik weet dat ik tenminste niet afhankelijk ben van mijm kerel en op mijm eigen poten sta, zouden meer vrouwen moeten doen Mijn dochter heeft het steeds over haar papa en dat doet me goed, relatie word mu gewoon langzaam aan opgebouwd. Ik vind het verschrikkelijk dat jouw vader geen contact wilde, dat lijkt me heel erg voor een klein meisje maar ben blij dat je er toch zo mee omgaat Verder vind ik het super dat jij ook zo een mama heb, mannen hebben we allemaal niet nodig hahaha
Had even niet gekeken, maar wat fijn dat je vriend ieg niet boos of heftig reageert nu! En ik vind jou super stoer, ook hoe je je eigen kracht voelt, en ook nu, dat je niet stresst over zijn reactie. Daar kan ik nog wat van leren
Haha dankjewel meid! De les van dit verhaal: paar keer je neus stoten en dan begint het echt wel zeer te doen hihihi Komt wel goed hoor meid als er echt iets dan komt het wel naar boven en zal je zien dat elke vrouw dit kan
Kwam even kijken over nog een update was! Wat goed en fijn! Verder daarna nog iets gebeurt? Nog iets van de vader gehoord?
Dit werd gezegd nav van deze opmerking van TS: Ik blijf erbij dat ik dat een onverschillige manier vind om over je relatie te praten, wat de reden ook mag zijn.
Ik blijf erbij dat ik dat een onverschillige manier vindt om over je relatie te praten, wat de reden ook mag zijn.[/QUOTE] ik moet zeggen dat ik het heir mee eens ben. tis alsof zeg maar je het voor fun doet zo komthet over.. Lastig uit te leggen zo.. Alsof je relatie niet belangrijk genoeg voorje is.. Maar ben blij in ieder geval dat het goed gaat en dat je dochter het leuk heeft gehad!
ik ook en ik vind dat je er best iets beter over na had mogen denken voor je zoiets verzweeg, wat de reden ook is, je moet zulke dingen niet verzwijgen. En dan komt je reactie echt over als so be it...ik vind dat ook nogal gemakkelijk gedacht.
Het maakt me niks uit wat jullie ervan vinden of niet. Deze manier is mijn manier en heeft goed uitgepakt. Simpel Dan kan je het onverschillig noemen of voor de fun, sodemieter op zeg alsof ieder zijn relatie perfect is. Tjah omdat ik dan makkelijk de switch kan maken van relatie naar het alleen doen word het bij mij ineens alsof mijn relatie niet belangrijk is?? Alsjeblieft zeg Ben benieuwd hoe de meeste reageren als hun man wel wegloopt, het niet meer weten enz omdat ze zwaar afhankelijk zijn. Nee ik kan zeggen dat ik dat gelukkig niet ben. En ja natuurlijk heb ik hier over nagedacht wat denken jullie wel niet. Sorry hoor
Hey ja we zijn rustig aan het appen om even een manier te vinden om structuur voor die meid in de afspraken te krijgen. Hij heeft een full time baan en woont ong 50 min van A'dam dus het word in het begin even 1x in de maand afspreken en dan proberen uit te breiden. Denk dat me vriend de volgende keer wel mee gaat
het gaat er hier niet om of jij makkelijk de switch kan maken tussen relatie en alleen doen of dat jij niet afhankelijk ben. Ik lees in dit stukje eigenlijk alleen ik en jullie...terwijl het voornamelijk over jouw kindje(s) zou moeten gaan. Je hebt het risico genomen dat ook dit kindje straks zonder vader moet opgroeien. Je had dit echt beter met hem moeten overleggen.
Ik vind dat je het prima hebt gedaan TS. Je hebt je oudste dochter op dat moment op de eerste plaats gezet, en even je huidige partner in het ongewisse gelaten. Na zijn reactie ( en die van je schoonfamilie ) vind ik dat een logische keuze. Als mijn partner er voor kiest om weg te gaan omdat ik 1 van mijn kinderen zijn biologische vader niet wil ontzeggen, dan weet ik genoeg. Dat zegt naar m.i. genoeg over de relatie. Fijn dat je dochtertje nu contact heeft met haar biologische vader
Heb je alles teruggelezen? Ze geeft een paar bladzijden geleden aan dat ze zeker niet onverschillig is maar haar dochter op de eerste plek heeft gezet. Die wil graag haar papa leren kennen, ts haar vriend en voornamelijk schoonouders waren hier fel op tegen vandaar dat ze het nu deed zonder hem van te voren in te lichten. Persoonlijk vind ik dat soms te snel en te makkelijk erg heftig wordt gereageerd zonder dat er echt goed wordt gelezen. Ts geeft alleen aan dat mocht het zover komen, zij zich prima kan redden. Hier is niks onverschilligs aan, ze is gewoon sterker dan de meeste van ons. Soms is het goed om eerst na te denken voordat je gemene of kwetsende dingen schrijft.
Even voor de duidelijkheid: Tuc dit is niet alleen tegen jou bedoeld, met de quote verwijs ik alleen naar het stukje of je alles hebt teruggelezen.
Volgens mij gaat het hier gewoon om 2 verschillende manieren om er tegenaan te kijken. Het is niet zo dat het nu of nooit was voor het meisje om haar vader te ontmoeten. Dit had ook heel anders aangepakt kunnen worden, zonder dat TS mogelijk haar relatie op het spel had gezet. Ze had toch al besloten dat ze haar dochter haar vader zou laten ontmoeten. En dat mag ook, haar vriend kan het haar niet verbieden natuurlijk. Maar de reden dat ze het niet vooraf verteld heeft aan dr vriend, is niet omdat ze haar dochter op de eerste plaats zet (ja dat doet ze ook, welke moeder doet dat niet), maar de reden dat ze het achteraf vertelde is omdat ze zelf niet met een rotgevoel (net ruzie achter de rug) naar die afspraak toe wilde gaan. Ik doe ook niet alles met goedkeuring van mijn vriend, maar ik ga ook geen grote dingen verzwijgen. Een van de belangrijkste dingen in een relatie zijn eerlijkheid en vertrouwen. En dat heeft niets met sterk zijn of afhankelijkheid te maken, maar met respect. TS vindt haar keuze nog steeds de juiste en als vriend daarvoor was weg gegaan, dan was híj in haar ogen fout geweest. Ik denk dat ze gewoon fout gehandeld heeft en omdat haar vriend dit nu lijkt te pikken, misschien goed uitpakt. Resultaat is, dat zij er niets van geleerd heeft, maar zijn vertrouwen is mogelijk wel beschadigd. Sorry, maar je kunt niet altijd aardig en eerlijk tegelijk zijn. Nu sodemieter ik maar op dan
ach ga jij even vertellen hoe mijn relatie in elkaar zit. Jij bent perfect, amehoela Niks van geleerd hahaha geweldig dat je het daar op gooit Wat word er toch vanalles uitgekraamt als het niet in een ander zijn straatje komt. Maar doe dat vooral
Ja misschien zijn het inderdaad 2 verschillende manieren hoe we er tegen aan kijken. Ik zie het zo. Zij heeft de keuze gemaakt om niets tegen haar vriend te zeggen omdat daar al eerder flinke discussies over zijn geweest. Ze heeft het achteraf meteen verteld en daar heeft hij goed op gereageerd. Stel nou he dat het wel geëscaleerd was en hij was weggegaan. Dan is hij toch een lamzak die die hele relatie met ts niet waard is? Zij weet uit eerdere ervaring dat ze het heel goed alleen af kan en gunt haar dochter contact met haar echte vader. Ik vind dat echt stoer.
Ja, ik kan die gedachtegang ook wel volgen. Ik vind er alleen niets stoers aan, omdat het nu niet meer alleen om haar dochter en haarzelf gaat.
Bedankt voor je uitleg. Dat maakt het verhaal heel anders . Zoals je zelf zegt als hij er vanaf de geboorte al voor haar was geweest en echt een vaderfiguur voor haar was zou dat gemis voor haar ook minder zijn en zou ze ook niet met zoveel vragen zitten denk ik . Ik vind dat je het goed hebt aangepakt en dat jou vriend verder niet echt moet klagen want zijn rol wordt niet vervangen want die heeft hij zo te horen niet . Leuk dat het contact nu opgebouwd wordt . Zal lastig zijn hij heeft jaren gemist die nooit meer terug gedraaid kunnen worden . En het zal een tijd duren voordat het echt papa kan zijn maar dat is de tijd vast en zeker waard !!
Dankjewel meid! Ja het word vanaf nu gewoon rustig aan opgebouwd. Probeer de volgende keer bij afspreken mijn vriend ook mee te nemen want stomtoevallig kent hij haar vader vanaf de middelbare school Hoe ze met elkaar omgingen, geen idee maar dat is niet van belang vind ik. Ik had er van de week even over en ik merk dat ie het wat moeilijk vind maar ook met begrip, hij ziet hoe me dochter reageert. Ze stond gister: 'mijn papa heet Daniel en Proost is mijn Proost' Mijn dochter noemt hem geen papa maar de aankomende kleine natuurlijk wel, dus hij kon best snappen dat het voor mijn dochter dan best een gemis kan zijn