Hallo, Graag wil ik jullie een vraag stellen. Ik ben als het goed is 9 weken en 2 dagen zwanger. Met 7 weken hebben we een echo gehad waarop we een kloppend hartje zagen. Ik heb tot nu toe weinig last van kwaaltjes gehad, wel regelmatig moe en wat last van mijn buik (bandenpijn?) Nu heb ik sinds een dag of 3 helemaal geen last van moeheid meer en in mijn buik rommelt het ook niet meer. Ook heb ik last van haaruitval sinds een dag of wat. Ik maak me erg ongerust. Is er iets misgegaan? Wat denken jullie? Groetjes, Joelle
Hoi Joelle, het wel of niet (meer) hebben van kwaaltjes zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Sommige vrouwen hebben nergens last van, andere hebben veel klachten en het kan zomaar ineens opkomen of verdwijnen. Dit geeft geen informatie over het wel of niet goed gaan. Als je geen bloedverlies en geen heftige buikkrampen hebt is dat een goed teken. Ook de echo met een kloppend hartje is een goed teken. Helaas biedt het nooit 100% garantie, maar gelukkig gaat het meestal allemaal goed. Probeer vertrouwen te hebben in je lichaam en in je zwangerschap! Mirjam