Ja hoor prima... Maar weet dan ook dat anderen erop reageren hoe ze dat zelf willen Ook dat is een forum
Dat je het vervelend vind en niet zit te wachten op zo'n behandeling, compleet logisch. Maar boos zijn en vervolgens dit afreageren op ander leden, nee daar kan ik niet in komen. En waarom zou je eigenlijk boos moeten zijn? Er zal geen arts zijn die haar met een pistool op haar hoofd dwingt om verdere behandelingen te ondergaan. Ze zou boos moeten zijn wanneer het medische personeel nalatig bleek te zijn, en ze over een paar maanden/jaren met een mogelijk veel groter probleem blijkt te zitten terwijl dat voorkomen had kunnen worden!
Helaas kun je van tevoren niet inschatten of de ingreep wel of niet nodig is, omdat je de uitslag pas achteraf krijgt. Dus ja, het kan achteraf niet nodig zijn geweest. Maar dan kun je ook denken: Gelukkig, geen kanker! Niks aan de hand! In plaats van: Verdorie, de ingreep had niet gehoeven. Een goede gezondheid is helaas niet zo vanzelfsprekend, dus ik denk dat je niet mag klagen als de uitslag na de ingreep goed blijkt te zijn. Er zijn heel wat mensen die wel met je zouden willen ruilen, als je zo gezond als een vis blijkt te zijn. Je zult zelf de keuze moeten maken. Kun je met jezelf leven als je het niet laat doen en het later gigantisch foute boel blijkt te zijn, die je had kunnen voorkomen? Als je dat geen probleem vindt, dan kun je afwachten. Zou je wel spijt krijgen, dan moet je de ingreep laten doen. Hier zelf ervaring met een andere soort kanker en believe me: In die hel wil je niet belanden!!! Mijn advies is dus om alles aan te pakken om het te voorkomen of op tijd te behandelen! Een ingreep en een paar weken hersteltijd valt echt in het niet bij meerdere operaties en maanden of jaren van bestralingen, chemo en alle blijvende gevolgen vandien. Succes met het maken van een beslissing.