Oke, ik weet het... heel voorbarig, maar ik ben er klaar mee. En dan bedoel ik niet mijn boom, maar wel alle andere poespas. In mijn raamkozijn hangt kerstversiering, op mijn eettafel, en in de kinderhoek ook. Van mij mag het allemaal opgeruimd. En de boom na oud&nieuw. Wanneer ruimen jullie alle kerstspullen op?
Zo rond 4 januari, meestal in het weekend. Voorheen (en ook mijn ouders) lieten we alles staan tot na Driekoningen. Maar dat vind ik te lang.
Vandaag! Kerstboom ligt al in de voortuin. Maar morgen is onze jongste jarig en haar kado (keukentje) komt op de plek van de boom dus het was ook wel nodig. Ik vind het ook helemaal prima, hij stond er al sinds 7 december. Was er wel weer klaar mee ook. Wel hangt er nog wat kerstversiering aan de muur, en wat decoratie met lampjes. Die vind ik nog wel gezellig
Herkenbaar, haha. Het liefst zou ik nu nog alle kerstspul bij elkaar pakken en opruimen. Vindt het altijd heel leuk en gezellig, maar op een bepaald moment is het ook goed geweest. Denk dat ik in de aankomende week alvast de kerstspullen ga opruimen en zaterdag de boom er uit.
Ik ben vanavond begonnen met het aftuigen van de kerstboom. Ben er klaar mee. De boom stond er ook al sinds 1 december.
Ik ben er ook wel klaar mee, maar laat hem nog een weekje staan. Mijn dochter staat er elke dag naast: mama, ik vind de kerstboom zooooo mooi... Dus ja dan schik ik nog wel een weekje voor haar
Heb al een paar dingetjes opgeruimd. De rest, inclusief kerstboom, gaat volgend weekend weer naar de zolder.
1 januari haal ik alle dozen van zolder en breek ik alles af. Alle drie de bomen de guirlandes kransen etc etc en dan gelijk grote schoonmaak ben er dan ook klaar mee ook.
Idd ergens rond Drie Koningen: soms die dag, een paar dagen eerder of een dag later. Heerlijk die gezelligheid met lichtjes etc, verder ook geen prulletjes in huis: een boom, guirlande mini boompje voor de kids en dat is het.
Onze boom met kluit verkast begin januari naar de tuin. Additionele versieringen haal ik morgen al weg.
Nieuwjaarsdag ga ik lekker aan de poets denk of zaterdag ligt er een beetje aan hoe oud en nieuw verloopt. Mijn huis is nu a la Roy Donders met een heel kerstdorp etc en ik heb er dus helemaal niks mee haha. Boom vind ik leuk en gezellig rest echt niet maar goed man is er gek van Hij is van huis uit gewend na de 3 koningen , ik totaal niet dus 6 januari duurt mij te lang... Oh ik klink nu wel heel negatief haha maar ik hou gewoon van mijn eigen spulletjes en beetje rust in huis en het is nu een hysterische zooi hahaha
Na kerst ruim ik de kerststukjes op, de kaarten, versieringen en prullaria. Kaarsen, de vazen met lichtjes en de boom blijven staan tot 2 januari.
Het liefst gister al toen mijn zoon zat te stunten en achterover van de leuning van de bank viel zo in de kerstboom. Gelukkig hebben we alles onbreekbaar! Ik hoop morgen tijd te krijgen maar anders is het echt overmorgen!
Normaal gesproken zou ik de boel ook het liefst morgen al weg halen, maar dit jaar hebben we versierd op mijn voorkeuren en is het een stuk rustiger in huis (alleen de boom en her en der wat kaarsjes en een mini kerstdorp op de vensterbank). Nu vind ik het veel minder storend. Ik denk dat we het na nieuwjaar weg gaan halen
De eerste schooldag na de vakantie ga ik alles opruimen. Voorheen hadden we een echte boom en die flikkerde ik 27 dec al de deur uit omdat die erbij stond als een treurwilg. Nu hebben we sinds een aantal jaren een kunstboom en die ben ik nog niet zat.