Buren die iedereen intimideren, ook mijn kinderen...

Discussion in 'De lounge' started by Benzoblij, Feb 16, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Bij ons in de straat wonen mensen, die met iedereen ruzie maken.
    Ze hebben allerlei regels en als je je daar in hun ogen niet aan houdt, dan
    maken ze flink ruzie. Met bedreigingen aan toe.
    Helaas hebben deze mensen ook kinderen, die buiten spelen.
    En die kinderen hebben van hun ouders allerlei regels geleerd die ze dan ook toepassen op mijn kinderen.
    Ze mogen nl niet praten met mijn kinderen en nog 20 anderen, dus andere kinderen mogen dat ook niet zeggen ze :x. En ze mogen ook geen honden aaien en niet voetballen etc etc.
    Dit maakt de sfeer er niet echt leuk op. Bovendien hebben ze de neiging om kinderen in te palmen met snoepjes en cadeautjes enzo.
    Kortom verscheurde straat...
    Nu het weer mooier weer wordt, vind ik eigenlijk dat hier iets aan gedaan moet worden. Ook omdat die van mij inmiddels niet meer zo graag buiten spelen hierdoor. Iemand een goed idee?

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Begrijp ik het goed dat hun bepalen dat jou kinderen niet mogen voetballen en honden mogen aaien e.d.?

3. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Juist, hun kinderen mogen dat niet, dus die vertellen anderen dat ze dat ook niet mogen.... Iedereen moet zich aan hun regels houden.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Ik zou je kinderen leren dan te zeggen dat zij naar hun eigen ouders luisteren en dus andere regels hebben. Luisteren ze niet? Dan gaan ze je halen en leg jij even uit dat zij van jou bv wél een hond mogen aaien en dat ze niet zo bazig moeten doen.
    Hier ook wel bazige kinderen die regels opdringen, soms idd regels van hun ouders, soms zelf verzonnen (bv 'alleen de oudsten mogen voetballen' ofzo). Gewoon erop aanspreken.

Maar ik snap wel dat het heel lastig is met zulke ruzie-buren. Bah zeg :(

5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben daar heel simpel in, jammer voor hun, maar mijn kinderen houden zich aan mijn regels en niet die van de buren. Als de buren daar problemen mee hebben om de tafel, maar het is te zot voor woorden dat zij bepalen voor de rest van de straat. Wanneer het gaat om overlast kan het in overleg, maar het aaien van een hond, kom op zeg..

Als je je niet veilig voelt om dit gesprek aan te gaan (omdat je praat over bedreiging) kan je misschien aan een wijkagent vragen om hier in te bemiddelen.

6. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Mijn neefje zegt ook tegen iedereen zonder jas buiten "maar dat mag niet hoor, zonder jas naar buiten". Hij snapt nog niet helemaal denk ik, dat de regels voor hem en voor andere anders kunnen zijn. (wordt overigens wel uitgelegd hoor).

Ik zou je kinderen gewoon uitleggen dat je buurkinderen nu eenmaal die regels hebben, maar dat ze die kinderen kunnen vertellen dat jullie regels anders zijn. Als jouw kinderen dan respecteren dat hun dingen niet/wel doen volgens hun regels, dan respecteren de buurkinderen dat (hopelijk) ook andersom?

En anders een keer met de ouders praten? Want als ze de andere kinderen inpalmen met snoepjes enzo, lijkt me toch dat ze zich wel realiseren dat hun kinderen de buurt vervelender maken?

7. tuc

tuc Niet meer actief

Dit zou ik ook doen!

Wat gebeurd er als jullie je als volwassenen niet "aan de regels houden"...echte serieuze bedreigingen, want dan is het zaak voor de politie.

8. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    1,088
    0
    0
    Maar.. ze mogen niet met jouw (en 20 andere) kinderen praten.. dus dan is het toch simpel dat jouw kinderen met die 20 andere kinderen spelen en niet met die kinderen die niet tegen ze mogen praten?
    Niet dat dat me gezond lijkt voor de kinderen die niet mogen praten, maar opzich is dat verder simpel toch, als er nog 20 andere kinderen zijn om mee te spelen.
    Of ik begrijp het verkeerd hoor...

9. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Om de tafel wordt lastig, want ze praten niet met mij.
    Maar misschien is een gesprek met de wijkagent een goed idee. Die kent
    hun wel, want ze maken overal heisa.

10. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Er zijn genoeg kinderen hier in de buurt om mee te spelen. Maar als die van hun altijd buiten zijn en de baas spelen en de sfeer verpesten....

11. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Het interesseert ze helemaal niks dat ze de buurt vervelender maken. Ze vinden dat iedereen gewoon moet doen wat zij zeggen. Die snoepjes en cadeautjes gebruiken ze om vriendjes voor hun kinderen te krijgen, want die zijn niet zo populair, dat snap je.

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

Oct 6, 2015
    16,382
    12,678
    113
    Pfff wat lastig :(

13. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    De eerste regel die ik dan bij mijn eigen kinderen had ingevoerd is dat ze die kinderen moeten negeren en absoluut niet moeten luisteren naar wat hun zeggen.

Stuur de buren anders een brief ( aangezien ze niet willen praten ) waarin je op een normale nette manier aangeeft dat je er niet van gediend bent wat er nu gebeurd en dat je graag wilt dat het anders gaat en zo niet dat je dan genoodzaakt bent de wijk agent in te schakelen?

En je kinderen vertellen om met al die andere kinderen te spelen en niet met die kinderen van die buren.

14. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

Apr 23, 2008
    2,758
    1
    36
    Nou, ik zou mijn éigen kinderen aangeven dat zij niet met die 2 kinderen mogen spelen. Ga er lekker bij zitten als ze buiten zijn, bijvoorbeeld in een bankje in de voortuin om ze eerst eens een tijd goed in de gaten te houden. Op het moment dat die 2 kinderen zich dan met jóuw kinderen bemoeien, zeg jij er zelf iets van. En verder misschien gewoon een paar buurkinderen in de tuin bij jullie laten spelen?

15. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik zou er direct bovenop gaan zitten, eigenlijk, wat naar. kan je niet gezellig met een paar moeders & een pak chocomel oid samen met de kinderen een leuk straatspel gaan doen buiten?

Of een voetbalwedstrijdje organiseren, een buurt bbq met springkussen, zoiets. Om even duidelijk te maken aan die mensen dat ze moeten dimmen, en dat ze ook iets leuks zouden kunnen doen met hun buren ;)

16. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Dat deed ik vroeger wel hoor. Ze in de tuin houden, maar nu is iedereen boven de 10, dus dat gaat niet meer lukken :)

17. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Ik heb hun kinderen wel eens uitgenodigd voor een feestje, maar toen mochten ze niet komen, omdat er ook kinderen kwamen, waarmee ze niet om mochten gaan...
    Oh ik had dit topic echt niet moeten beginnen. Ik zou er een boek over kunnen schrijven :x:x

18. thephantom

thephantom Fanatiek lid

May 25, 2016
    1,154
    707
    113
    Female
    Nederland
    Wow, wat kunnen sommige mensen toch bijzonder zijn he.. :( Erg lastige kwestie. Wij hebben ook zoiets gehad, hier in de buurt. Wij hebben dan nog geen kinderen maar mijn buren wel en mijn andere buren zijn dus ook zo.. We hebben een gesprek met de wijkagent gehad (en dus alle buren erbij) en ze zeggen nu tenminste hallo en de kindjes mogen nu gewoon met iedereen spelen.. :D Ze komen alleen nog niet bij de buurt BBQ terwijl ze er wel voor uitgenodigd worden, maar dat is hun pakkie an.

Share This Page