Zoals de titel al zegt, heb ik sinds kort last van een trillend boven ooglid. Continu begint ie te trillen en niks werkt. het is erg irritant voornamelijk. Daarbij heb ik ook steeds beenkramp in mijn onderbenen 's nachts. Echt zo erg dat ik letterlijk tegen het plafond aanzit en het de hele dag nog voel. Iemand enig idee of dit normaal is tijdens de zwangerschap?
Een trillend ooglid heb ik geen last van, maar kramp in mijn benen heb ik ook vrijwel elke nacht. Ik heb ook wel eens gelezen dat die kramp een zwangerschapskwaaltje is, alleen weten ze niet waar die kramp vandaan komt. Ze hebben er geen medische verklaring voor. Wat ik wel weet is dat het een heel vervelend kwaaltje is!
Kramp is idd normaal tijdens de zwangerschap. Probeer eens wat meer te drinken (voornamelijk water) hierdoor zou het wat minder kunnen worden en anders je benen hoger leggen 's nachts (bijvoorbeeld op een kussen). Iedereen heeft wel eens een trillend ooglid, dus daar hoef je je echt geen zorgen over te maken! Liefs, DD
Ik heb altijd last van een trillend ooglid als ik heel erg moe ben... Dus als je elke nacht wakker ligt van kramp komt die vermoeidheid vanzelf.
extra magnesium wil ook wel eens helpen. Ik had het in het begin ook heb nu de zwangerschapsvitamines met magnesium. En werd gelijk minder Tip van mijn huisarts
Trillend ooglid heb ik ook gehad. Man ik werd knettergek! Van week 19 tot week 27 ofzo, de héle dag door. Het kan vermoeidheid zijn, maar ook stress. Ik denk dat het bij mij het laatste is geweest, eerst stress voor de 20weken echo en later stress vanwege een conflict met de bedrijfsarts. Kan je ook niet helpen aan tips, ik heb zelf ook veel op internet gekeken maar er is volgens mij weinig aan te doen. Ik probeerde wel zo weinig mogelijk te laptoppen of te lezen, had het idee dat het daar alleen maar erger van werd.
Ik heb precies hetzelfde! Ook regelmatig last van een trillend ooglid en 's nachts kramp in mijn onderbenen. Maak me er eerlijk gezegd niet zo'n zorgen over. Komt wel weer goed!
Ik maakte me idd ook geen zorgen maar vroeg me af of dit idd met de zwangerschap te maken had of dat het er los van stond. Het is voornamelijk irritant maar kon me ook niet voorstellen dat het schadelijk was/is.
Magnesium. Is voor de ontspanning van bloedvaten en spieren. Werkt niet alleen erg goed op het trillende ooglig en de spierkramp, maar ook nog eens tegen obstipatie. tabletjes magnesiumoxide of magnesiumhydroxide (beide het zelfde) kan je los bij de apotheek kopen, en kost bijna niets. 20 voor een euro of zo. En veilig voor zwangere