hallo forummers, Ik weet het niet meer, mijn zoon van 2 jaar speelt niet veel meer. Het is even 5 minuutjes spelen en dan isie er klaar mee. Ook als ik een nieuwe speelgoed koop, is hij er snel klaar mee. Ik weet ook niet meer wat voor een speelgoed eigenlijk het beste voor hem is. Hij vind auto's niet aantrekkelijk. Ik ben eigenlijk van plan de lego/duplo set te kopen maar dat kost al bijna 80 euro veel te duur. Wil eigenlijk een speelgoed kopen waarmeer hij er lang en veel zal spelen. Hebben jullie misschien tips? voor welke soort speelgoed het beste enz..
Er stond laatst een artikel in de volkskrant over 'kindertypen/speelstijlen' en geschikt speelgoed daarbij. Ik geloof bouwers, douwers, dromers, denkers? Misschien is hij meer van het doen: klimmen, ballen, rennen, etc. Dan is speelgoed idd niet zo boeiend en zal duplo ook niet leuk genoeg zijn. Dus bedenken wat je kindje het liefste doet en daar dan het speelgoed op afstemmen. Als je een klimmer/renner/doener hebt dan kun je beter voor klimdingen of gewoon een voetbal gaan
ik vind het lastig wat hij leuk vind hij heeft wel een paar ballen in huis maar doet er verder niks mee. klim dingen voor in huis? wat kan het zijn? nu het ook wintertijd is zijn we weinig buiten.
Heb je geen speel o theek in de buurt, dan kan je eens kijken wat je kindje leuk vind. en dan als nog aanschaffen Misschien heeft hij teveel speelgoed staan? Probeer het dan te halveren, want kinderen kunnen ook het overzicht kwijt raken omdat er juist te veel staat. Na een maandje wissel je het weer om, en dan is het voor je kind weer als nieuw
ik heb wel gehoord van speel o theek maar heb er verder niks mee gedaan dat is wel een goed idee, maar wat als het speelgoed stuk is? ik wissel elke week zijn speelgoed, er staat een kastje beneden maar niet te veel speelgoed zet ik erin. Op peuterspeelzaal verteld de juffrouw dat hij iedere 5 minuten met anders bezig is
Duplo etc kan je ook op marktplaats vinden. Daar staan ook spullen op van Little People (garage etc). Misschien leuk om even te kijken, scheelt een hoop met de winkel en de blokjes even uitwassen (in kussensloop of afwasmachine en alles is weer schoon). Mss een tip?
hij heeft wel bouwblokken van abrick en speelt erg weinig mee meestal gaat hij het gooien. Ik wil het beste wel op marktplaats kopen, maar ik weet niet of hij het wel leuk zal vinden zoals die duplo of little people garage.
en heb je al eens geprobeerd om te tekenen, kleien, plakken enz? Dat is hier dus favoriet. Echt spelen met speelgoed boeit dr ook niet echt.
tekenen is voor hem helemaal niks even paar minuten bezig geweest dan gooit hij alles op de grond en kleien speelt hij wel maar heel weinig. Moeilijk kind is hij vind ik
Als hij abrick niet leuk vindt zal hij duplo ook niet leuk vinden. Abrick is een soort goedkope duplo (over het kwaliteitsverschil heb ik het nu maar niet). Als ik het zo lees gooit hij voornamelijk met z`n speelgoed! Wat vindt hij wel leuk om te doen? Misschien jouw helpen? Buiten rennen? Opruimen? Is hij het liefst buiten? Dochter wil graag minimaal 1x per dag buiten rennen anders gaat ze binnen ook raar doen met het speelgoed. Verder vindt ze klimmen erg leuk, wij hebben binnen een rups waar ze ook op kunnen klimmen en onder kunnen zitten. Dat valt erg in de smaak.
mijn dochter is erg fan van speelgoed waarbij de der fantasie kan gebruiken zo heeft ze little people, lego duplo (die niet altijd duur hoeft ze zijn als je op dagaanbiedingen let bij bijvoorbeeld intertoys) en ook der keukentje wordt veel gebruikt verder buiten wandelen en verder niks bijzonders. ook erg leuk en kan ze lekker even rondrenne, dollen en dingen benoemen. nu met al die kerstlichtjes overal weet ze niet waar ze moet kijken Abrick is inderdaad een goedkope lego en heb hier ook een doos van aangeschaft. moet zeggen dat ik de kwaliteit wel heel veel minder vind en liever spaar voor de echte lego misschien een keukentje
Wel leuk dat je dochterje van speelgoed houdt. Ik heb zelfs een keukentje voor hem gekocht die geluiden en licht geeft binnen 1 dag is hij er klaar mee geweest, ik dacht hij vind het het leuk om met keukenspulletjes te spelen. Ik heb zelfs een stofzuiger voor hem gekocht ook binnen 1 dag er klaar mee geweest. Buiten vind hij het erg leuk maar in de wintertijd ga je minder naar buiten, vooral laatste tijden wilt hij niet lopen buiten maar op mijn schoot komen als ik negeer gaat hij hard huilen pfff hij maakt me erg moe
Mijn zoontje is net 2 en speelt héél graag met duplo. Hij kan de hele dag wel bouwen. Eerst hadden we geen bouwplaat en deed hij er niets mee en toen we de bouwplaat hadden gekocht vond hij het geweldig om een "huis" of toren te bouwen. Ook de wagens van duplo vindt hij fantastisch. We hadden de garage van little people maar daar keek hij niet naar om. nu hebben we een goedkope garage van Euro 10,- van de intertoys en hij kan er niet genoeg van krijgen om z'n auto's zo hard mogelijk naar beneden te laten glijden
@Marleen pff valt niet mee he?! Volgens mij zit je er helemaal door heen. Hij wil dus eigenlijk het liefst de hele dag boven op jou zitten? En met z`n speelgoed is hij binnen 5 min. weer uitgespeeld. Op de psz doet hij dus precies hetzelfde. Op zich zal het voor een deel ook wel de leeftijd zijn, ken meer kinderen die zich maar heel kort kunnen vermaken met iets. Doet hij wel mee met de groepsactiviteiten op de psz of heeft hij daar ook binnen 5 min. genoeg van? Welk speelgoed kiest hij zelf uit als je hem laat kiezen?
hier staat het bouwer, rauwer etc.. verhaal netjes uitgelegd plus nog wat speelgoedtips.. maar die laatste was nou niet direct wat je zocht geloof ik overigens hier ook fantasiespelletjes dus poppen, autoos, klei, ballen.. en liefst allemaal tegelijk Misschien valt jouw kind hier onder?
Klinkt mij in ieder geval wel heel bekend in de oren; Jelle is precies zo, en als ik de beschrijving van een 'rauwer' lees klopt dat ook precies. Naar buiten gaan is favoriet, dus ook bij ons is het even doorbijten nu het echt winter wordt. Toch maar even eropuit als het fatsoenlijk weer is, en misschien een keer naar een leuke binnenspeeltuin? En toch maar de TV wat vaker aan, want hoewel speelgoed maar heel even leuk is kan een DVDtje wel langer boeien. Wat Jelle trouwens ook super vindt is elkaar bekogelen met van die zachte stoffen blokken. Echt ruw spel dus inderdaad
Zou dat in de naam zitten? Want als dat zo is laat ik zijn naam veranderen... Mijn Jelle heeft ook het liefste speelgoed waar hij mee kan gooien en smijten... Buiten spelen is ook favoriet, maar mama is daar niet zo blij mee met dit weer... Veel te koud... Ik merk hier dus ook dat Jelle uitgekeken is op zijn speelgoed. Hij heeft met Sinterklaas een paar nieuwe dingen gekregen maar het enige waar hij echt mee speelt is zo'n visvangspel op batterijen... En dan wel 10 hele minuten! De hele dag moet ik meespelen, of hij hangt aan mijn been of hij televisie mag kijken... Als het aan hem lig kijkt hij de hele dag de dvd van het Zandkasteel.... Dodelijk vermoeiend in elk geval! Ik denk dat Jelle echt toe is aan de peuterspeelzaal, want als er andere kindjes bij zijn speelt hij wel heel leuk... Gelukkig mag hij vanaf Januari naar de psz, dus ik hoop dat het dan beter gaat.
Hoi Marleen, Ik wou even zeggen dat mijn zoon hetzelfde is als jou zoon en weet hoe moeilijk dit is... Mijn zoon kan zichzelf ook niet vermaken en hangt het liefste de hele dag om zijn mama heen. Ik zelf zit er wel eens doorheen door dit... Hij speelt ergens heel even mee maar dan is het al snel gooien met het spul. Auto's vind hij prachtig maar om te spelen vind hij maar niks. Hij kan zijn fantasie er niet in kwijt volgens mij. Mijn zoon kan ook niet stil zitten en klimt en klautert de hele dag door. Nu het winter is vind ik het nog moeilijker, als het mooi weer is en warmer speelt hij achterhuis met zijn loopmoter en een bal e.d. Buiten spelen gaat nog redelijk, dan vermaakt hij zichzelf wel. Maar nu we binnen zitten is het hopeloos. Mijn moeder heeft een stenen theeservies aan hem gegeven, dit is iets wat nu enorm aanslaat. Hij krijgt water in de theepot en laat hem er lekker mee knoeien, water in de kopjes schenken en dan thee drinken... Hier kan hij zich nog wel mee vermaken dus. Verder is spelen met de bal in trek zolang mama maar mee doet en dvd's kijken, niet teveel maar af en toe doe ik er even een dvd in om toch even mijn eigen ding te kunnen doen... Ik ben soms echt jaloers op de moeders die kinderen hebben die heerlijk kunnen spelen.
O jee wat bekend.Mijn dochter van 3 is net zo! Wordt er af en toe gek van. Even rustig wat doen is er niet bij en nu mijn zoontje van bijna 8 maanden van dat leuke speelgoed met geluidjes weer heeft is ze daar niet weg te slaan. (gelukkig vindt hij alles goed wat zijn zus doet).
Wat een herkenning zeg Mijn zoontje van 17 maanden kan sinds een tijdje ook niet stilzitten en zelf spelen, ja voor 5 minuten of zo Het leukste is om op de bank heen en weer te rennen en te springen, maar dat is niet de bedoeling natuurlijk Eigenlijk moet hij iets hebben waar hij een beetje overheen kan klauteren. Hij zit alleen even stil wanneer ik even een tekenfilmpje opzet zodat ik even mijn handen vrij heb met koken bijvoorbeeld, want inderdaad, ook hier wordt er anders constant om aandacht gevraagd .