Last van amandelen

Discussion in 'Zwangerschap' started by bamjolan, Jul 20, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Sinds een week heb ik last van mn amandelen.
    Ben hiervoor woensdag bij de HA geweest.
    Ze twijfelde of ze een AB kuur wou geven, toen haalde ze een andere dokter erbij en die zei gezien je zwanger bent zou ik het zonder AB proberen, je zit nu al op dag 2 en vanaf dag 3 á 4 zal het minder worden.
    Dit gebeurde idd ook.
    Tot aan gisteravond.
    De rechter amandel zwol zo op, heb vannacht niet geslapen van de pijn (vooral met slikken).
    Heb om 6.15 de HP gebeld en schrok zo erg omdat ik toen pas ging praten.
    Nou ik heb t zeer benauwd, als ik praat moet ik kokhalzen omdat er van alles in de weg zit.
    Slikken probeer ik zoveel mogelijk te doen maar t doet zoveel zeer.
    Heeft iemand nog tips hiervoor?
    Momenteel zou ik graag een AB willen maarja mijn kindje gaat voor, dus ik wil proberen om het toch op een gewone manier over te laten gaan.
    Ik drink al veel koud en ijs neem ik ook.

2. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hai Meis,

Ik zou gewoon lekker aan de AB gaan hoor.
    Ze hebben daar speciale voor at niet schadelijk is voor de kleine
    Ik snap dat het niet prettig is...(ik heb ook een uur gehad voor blaasontsteking vorige week) maar het is ook belangrijk dat jij je goed voelt.

Ik zou gewoon lekker de post nog een keertje bellen en langs gaan!

Veel beterschap!

Groetjes Debby

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh jeetje, wat vervelend! Ik zou ook de ab kuur doen. Ze hebben idd ab die je mag als zwangere, dus daar hoef je je niet druk om te maken. je kindje heeft er nu ook niks aan dat jij je zo beroerd voelt. Sterkte meid!

4. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Daar ben ik ook erg bang voor. Helaas heb ik vrij vaak last van amandelontsteking. Ik voelde het een keer opkomen (dacht ik) wat ik dan doe is heel veel slapen,rusten en onwijs veel vitamine C, drinken en eten in de vorm van sinnaasappelen etc. Bij jou is het al gaande, ik weet niet of het wat zal helpen maar je kan het proberen. Veel slapen is zowiezo goed. Omdat veel dingen herstellen in je lichaam tijdens je slaap.

Ik vind het knap van je dat je het volhoudt. De pijn is echt vreselijk.

Heel veel sterkte.

5. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

May 22, 2007
    2,688
    4
    38
    Female
    Ik zou gewoon een kuur halen! Er zijn meerdere ab kuren die gewoon mogen in de zwangerschap.
    als jij je zo rot voelt dat je weinig kan eten en drinken en slapen is ook niet bevordelijk voor het kindje.
    Sterkte!

6. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Bedankt meiden voor de reacties.
    De HP heeft daarbij nog een afspraak voor morgen gemaakt om 8.10 bij de huisarts.
    Alleen mijn werk doet er erg moeilijk over, over zulke dingen.
    Woensdag toen ik me afmeldde hiervoor kreeg ik een hele preek, maargoed ik vind mezelf even belangrijker dan mn werk uiteraard.

Dania, dat ga ik gelijk dan maar doen! Wie weet helpt het idd bij mij ook wel, al is het maar om te verzachten.
    Het gekke is, is dat ik (nog) geen koorts heb, dat is toch meestal bij ontstekingen (de amandel is ook heel rood met witte vlekken, t randje eromheen doet ook fijn mee).

7. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    T is hier erger geworden.
    Ben vanmorgen naar de KNO gestuurd, hij heeft het verdoofd en er een prik in gezet om te kijken of er sprake was van een abces :|
    Dat was niet het geval, het was erg pijnlijk.
    Vanavond met praten voelde ik wat knappen en proefde ook bloed.
    Dus de HP weer gebeld en mag dus niet praten, mag geen druk erop uitoefenen.
    Heel vervelend allemaal, maar doordat ie gesprongen is kan ik wel weer ff normaal slikken zeg hihi

Share This Page