Geachte heer/mevrouw, Ik zat laatst tv te kijken en na een paar minuten reclame stuitte ik op uw reclamespotje. Dit heeft mijn aandacht dusdanig getrokken dat ik juist niet aan de Oral B zou willen beginnen. Ik zal u uitleggen waarom. In deze reclame is een deskundig mondhygienist aan het woord. Deze desalniettemin aardig overkomende man, vertelt mij iets wat mij, zo slim als ik ben, ontgaat. Deze beste man legt mij uit waarom Oral B zo'n ontzettend deskundig en goed product is, wat de mensen zeker zouden moeten gebruiken. Dit omdat OralB goed beschermt tegen alles waar tandartsen op controleren, en dat is natuurlijk erg prettig. Alleen de producten van OralB doen dit, de goedkope Kruidvat-tandenborstels niet, deze poetsen alleen de tanden schoon, en dat is natuurlijk niet de bedoeling. OralB daarentegen beschemt tegen tandplak, tandsteen, gevoelige tanden, gaatjes en noem het maar op. Erg fijn natuurlijk, dat een tandenborstel dit allemaal kan controleren en hier dusdanig actie naar onderneemt zodat mensen allemaal fris en schoon voor de dag kunnen komen met hun zojuist gepoetste OralB tanden. Alhoewel 'fris' een nogal dubbelzinnig woord is, om maar even van uw reclame te spreken. Ik vertelde u namelijk dat de beste meneer, die zich voordoet als mondhygienist, alles opnoemd waar uw tandenborstels tegen beschermen. Alleen noemt hij 1 punt wat ik niet snap, misschien dat u dit nader kunt toelichten aan mij. Deze meneer, verteld mij namelijk, en laat mij zien via een zeer geavanceerde en complexe computeranimatie, dat oralB ook beschermt tegen een frisse adem . Juist, nu zult u denken "wat?, dat is toch juist goed" Nou ik kan u vertellen, niet echt. Aangezien het juist de bedoeling is dat je een frisse adem krijgt en behoudt. Ik zou geen tandenborstels van OralB kopen als deze mij beschermen tégen een frisse adem. Dus voor nu, beste lezer, kan ik u vertellen dat ik de mensen met een slechte adem, nu associeer met uw merk tandenborstels, en dat lijkt mij niet echt de bedoeling, zeker niet van al het geld en mankracht wat u in uw reclamecampagnes heeft gestoken. Graag zou ik hier meer duidelijkheid over willen krijgen. In afwachting van uw antwoord, Met vriendelijke groet,
*Proest* Tja je heb helemaal gelijk haha! (En ik kon het niet laten om op die zin te klikken. Haha hoe kom je erop!)
Dan krijg je een mail terug dat ze meerdere klachten hebben gehad, en ze de reclame niet gaan veranderen ivm de kosten. Althans, die heb ik terug gehad toen de reclame net uit was en ik er een klacht ingediend had over ditzelfde probleem . Dus de eerste zal je zeker niet zijn die dit opgevallen is. Maar altijd het proberen waard !
Deze mail is van oktober 2009. En ik had al mail teruggehad waarin ze alles uit hadden gelegd, ik heb die mail alleen niet bewaard. En ik zeg nergens dat ik denk dat ik de eerste ben, en mijn mail was puur sarcasme richting hun
Ooh wat erg. Zegt ie dat echt? Is me niet eens opgevallen, ga ik vanavond eens opletten, want hij komt vast wel weer voorbij in een reclameblok. Hahahaha wat een blunder van Oral B.
Leuk geschreven, maar wel een beetje jammer van de spel- en stijlfout (zou ik anders niets van zeggen maar gezien je andere topic... ).
1 moet één zijn verteld moet vertelt zijn Ben benieuwd naar welke andere reclamemakers je mails hebt gestuurd want er zijn er genoeg die in aanmerking komen