Hallo allemaal, Ik heb dit soort topics al wel vaker voorbij zien komen, maar weet even niet meer hoe of wat precies. Ik heb vandaag of morgen mijn NOD, en ik voel dat mijn menstruatie eraan zit te komen dus we gaan vol goede moed naar ronde 3. Stel dat ik vandaag nog ongesteld wordt, reken ik dan vandaag als eerste dag van mijn cyclus of officieel morgen (ik dacht zoiets gelezen te hebben dat na 12 uur 's middags de volgende dag aangehouden moet worden??).
De dag dat je echt bloed is de eerste dag van je cyclus. Ikzelf hou aan dat alles op die dag de eerste is. Dus niet na 12 uur smiddags.
Dag dat het echt doorbreekt en je een maandverband vol hebt. Als dat na 18:00 's avonds is is de volgende dag eigenlijk pas dag 1.
Bedankt voor de reacties. Hier nog geen ongi te bekennen, dus zal morgen wel komen (of niet natuurlijk, ik lees al zoveel dingen over lichamen die ons voor de gek houden, misschien houdt mijn lichaam me wel de andere kant op voor de gek)
Volgens mij heb ik van de week ergens gelezen vóór 17 uur rood bloed is de 1e dag. Volgens mij op de site van Geertgen kliniek. Maar ik moet zeggen dat ik me daar nooit echt druk om heb gemaakt. Ik denk dat het pas echt belangrijk is als je bijvoorbeeld op een vaste dag een onderzoek zou krijgen ofzo. Maar ik gebruik ovutesten en ik temp dus ik maar me ook niet druk om welke dag ik mn ei heb. Mn ei is toch elke maand op een andere dag.
Ik weet dat het ook niet heel belangrijk is, maar was wel nieuwsgierig. Ik heb het idee dat mijn ei wel vaak rond hetzelfde moment komt, dus was wel nieuwsgierig hoe of wat. Lijkt me heel vervelend als je ei steeds op een ander moment is...