Jeetje... wat zit jij in een kut situatie zeg. Je moet nu in elk geval financieel loskomen van hem. Scheiden zodat er niet verdere schulden op jou schouders kunnen komen. Dat betekend niet dat jullie fysiek ook voor altijd uit elkaar moeten maar wel op papier. En ik denk dat als hij tzt weer helder na kan denken dit ook zeker voor hem te begrijpen is. Fysiek geweld is nooit maar dan ook nooit goed te praten. Heb je al contact gehad met de huurbaas? Misschien kan je afspreken deze maandhuur in 2 termijnen te betalen. Dan heb je voor deze maand nog 300 euro over voor boodschappen en onvoorziene zaken. Geen idee welk deel van het land je woont. Maar het klinkt ook alsof je wel een paar goede vriendinnen kan gebruiken. In elk geval veel sterkte. Zet hem op. En toch het gesprek aanknopen met je nieuwe werkgever. Grote kans dat ze dan wat rekening met je kan houden en als je in het ergste geval wordt ontslagen dan heb je wel nog recht op WW. Maar goed de kans op ontslag is er ook als je niks verteld.
Sowieso bij je nieuwe werkgever aan de bel trekken hoor!! Als je je baan straks kwijt bent, ben je nog verder van huis! En je moet hulp hebben!
Jeetje wat een schrijnende situatie. Trek alsjeblieft bij zoveel mogelijk instanties aan de bel en laat je niet verder de afgrond insleuren door die man. Heel veel sterkte!
@Huismuisie goed idee.. dankjewel ik zal nog even kijken welke pad ik zal nemen nu.. @LiveLifeLovely dank u ik zal u sturen @Zonnebloem92 ik weet precies wat ik met doen, maar mijn gevoel speelt ook zo erg op mij in, ik heb nu 2 gevoelens en weet niet wat ik moet doen.. @Mila27 nee.. ik heb helemaal niemand van mijn familie over..
Jeetje meis wat heftig! Ik heb zelf een bipolaire stoornis en weet hoe belangrijk een stabiele thuis situatie en vangnet is om zelf je koppie boven water te kunnen houden. En op dit moment heb je beide niet. Welke hulp/therapie heb je voor jezelf? Wil wel met je praten, maar sta nu op het moment naar de gyn te gaan voor controle. Ps: mijn man heeft ook verleden met verslaving. Nu geleukkig niet meer. Hoop dat ik je later een beetje kan helpen...
Wat een vreselijke situatie. Ik zou foto's maken van je blauwe plekken en overwegen aangifte te doen. Inderdaad z.s.m. uit de buurt nu met je dochter. Ik weet niet of het kan, maar ik zou ook een andere bankrekening openen en je loon daarheen laten storten met spoed, zodat hij daar niet bij kan. Schakel je huisarts in en breng desnoods je werkgever op de hoogte. Jouw man is ziek. Zijn verslaving neemt de overhand in hem en daardoor denkt hij nu niet meer rationeel na. Heb je familie, vrienden waar je terecht kan of die je kunt inschakelen voor hulp?
Zoals ik privé al stuurde zou ik zo gelijk naar de huisartsenpraktijk gaan en eisen dat je hulp krijgt. En evt. vanuit daar politie inschakelen.
Je mag mij een pb sturen hoor! Zit weliswaar niet in een dezelfde situatie, maar ik bied je graag een luisterend oor Wbt het slaan en de rare gedachte van hem... ik zou zeker wegwezen...en aangifte doen en idd zoals gezegd werd foto's maken van de blauwe plekken e.d Misschien zijn er nog meer dingen in huis waar je foto's van kan maken zodat je bewijs heb? Iets van de schulden, de rekeningen oid Wat een schrijnende situatie zit je in zeg... ik vind het zo erg voor jou en je kindje
Ik zou onmiddellijk naar de huisarts en politie gaan voor aangifte/bewijs (blauwe/gezwollen plekken) en een spoedopname in een blijf van m'n lijf huis/crisis opvang aanvragen!! Vanuit daar kunnen zij je verder begeleiden, die hebben vaker met zulke situaties te maken en weten welke wegen er bewandelt moeten worden. Echt doen hoor, je zit nu in een situatie die niet gezond is voor jouw en je kleintje, en met de instelling/houding van je man is/word de situatie er niet beter op en is zelfs behoorlijk uitzichtloos te noemen.
TS is bijna anderhalf uur niet meer actief, hoop van harte dat ze letterlijk hulp aan het zoeken is..
Hoop het ook... Wat ik vooral hoop is dat die man gewoon naar zn werk is vertrokken en daar nog steeds is.... (Hij heeft werk toch?)
soryy.. na jou laatste bericht @LiveLifeLovely ben ik van me laptop af gegaan en heb mij gedwongen naar maatschap w. te gaan. Ze vinden dat ik olie op het vuur doe als ik weg ga, want ik kan enkel ergens voor 3 dagen terecht (moet ik zelfs financieren en zelf zien te komen) en daarna weer terug naar huis.. want er zijn veel te lange wachtrijen.. ik heb laten zien wat voor plekken ik eraan heb over gehouden.. maar volgens hen moet ik het eerst even een weekend laten. Ik snap echt niet hoe slecht hulpverlening hier is... Ergens liep ik wel tevreden weg, want ik wou het wel nog een kans geven.. maar nu ik weer thuis ben en de herinneringen weer naar boven komen, denk ik: wat doe ik hier.... ik hoor hier niet te zijn.. waar ze me wel mee kunnen helpen is huurwaarborg beschikbaar stellen voor mij. maar goed, eerst zien een eigen rekening te hebben waar me loon op komt, zodat ik wel begeleiding/hulp mag krijgen (nu is het niet mogelijk omdat het gokprobleem ook als mijn probleem word gezien) en ben zelf nog naar een andere bank gegaan, er word een nieuwe rekening geopend, moet alleen gaan tekenen straks of morgen. Dan kan mijn werkgever iig mijn loon veilig opsturen. En dan bespreken we ineens of een lening mogelijk is. Zo kan ik ook tijdelijk alles financieren zonder te wachten op instanties die er niet voor mij zijn.. wat betreft huisarts/psycholoog, ik heb meteen 4 september een afspraak wanneer mijn vaste (zucht, vrouwelijke) huisarts terug is. Dan kan ik daar ook terecht. Voor nu mag ik sedistress en sedinal gebruiken (denk dat ik et goed schrijf) omdat de andere voorgeschreven medicatie mij lichamelijk zwak zou maken en ik nog wel de zorg voor mijn kleine moet kunnen dragen.
Maandag ga ik gewoon weer proberen te werken.. Ik mag mijn baan niet verliezen, dat is alles wat mij nog overeind kan houden als ik er straks alleen voor sta. dinsdag trouwens nog een gesprek bij maatsch w. kijken hoe het gaat ... en intussen tijd kijken hoe man erover denkt, om uit elkaar te gaan... (denk dat we daar nu wel over op 1 lijn staan, maar er moet een van beide het huis uit en ik wil niet alle pech dragen)
Wat fijn dat je actie ondernomen hebt en wat frustrerend dat het zo moeilijk blijkt.. Gelukkig heb je goede tips gekregen en wat rustgevende medicatie. Kun je met de vervangend huisarts niet nog een afspraak plannen? Mijn advies is ook om hier te blijven schrijven, zodat je misschien minder het gevoel hebt dat je er alleen voor staat. En bedenk hé.. nu is het allemaal heel zwaar en lijken de problemen niet oplosbaar, maar houd voor ogen dat wanneer je deze donkere periode door bent, je blij bent dat je hebt doorgezet!
Ga aub wel in gesprek met je werkgeefster. Het is echt belangrijk dat ze op de hoogte is van dát er wat speelt. Het hoeft natuurlijk niet in detail. Maar vermoed dat je meer begrip ontvangt, als je in ieder geval laat weten dat het niet 100% top met je gaat.
Poeh wat een heftige situatie zeg. Ik weet niet meer tips dan er al gegeven zijn, maar ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen. En als je wilt mag je mij ook pb sturen.
Je kunt telefonisch contact opnemen met een blijf van mijn lijf huis. Niet alleen door het huiselijk geweld, maar ook door de financiële situatie waarin je nu zit en de problemen met loskomen van je partner. Zitten de huizen vol dan weten zij (tijdelijke) opvangplekken voor je totdat je in 1 van hun huizen terecht kunt. Ze helpen je bij opleiding, werk en huisvesting. Blijven, een afkoelperiode, hopen op beter ed zijn geen optie meer. Niet alleen jij bent in gevaar maar ook je kindje en haar ontwikkeling, want wat is het voorbeeld voor haar als ze ziet dat mama ongelukkig is, ruzie heeft, geslagen wordt en toch nog bij papa blijft. Nu is ze nog jong, dus je kunt nu haar toekomst en haar beeld over hoe een relatie hoort te zijn vormen.