Ik heb ontzettende last van zonneallergie.... Ben nu op vakantie en mijn armen, hals, schouders en gezicht zijn vuurrood en hebben bultjes die jeuken. Dacht eerst gewoon eczeem want dat heb ik ook. Maar na even googelen is dit het toch echt. Heb het ook ook elke vakantie als we naar de zon gaan. We hebben net foto's gemaakt om aan de dokter te laten zien. Ik las dat mensen die het erg hebben baat kunnen hebben bij lichttherapie in de lentemaanden om zo erge allergie te voorkomen. Heeft iemand hier ervaring mee? En wat kan ik er nu op smeren om het wat draaglijker te maken. Ik ga in ieder geval langs een apotheek.
Lichttherapie weet ik niet... Ik weet wel dat mijn vader pilletjes neemt tegen de zonneallergie. Dat is homeopathisch en het heet 'urtizon'. Mijn vader gebruikt dat al jaren, en hij heeft nergens last meer van! Volgens mij begint hij in april/mei met die pilletjes om wat op te bouwen, anders is hij te laat zegt ie.. Proberen waard! Succes, want het is heel vervelend!
Ik heb het al ruim 30 jaar; de PLE-variant. Jarenlang lichttherapie gehad totdat dat niet meer vergoed werd. Heb jij een bleke huid en ben je weinig in de Hollandse zon geweest dit voorjaar? Zeker je binikiparts niet? Vaak is het dan een probleem. Sommige stoffen in zonnebrandcremes verergeren het ook nog eens. Wat je het beste nu kunt doen is uit de zon blijven, zo veel mogelijk lange mouwen en pijpen drageb en overige delen smeren met een sunblock minimaal factor 50 en uit de zon blijven tussen 10 en 16 uur. En in de winkel of apotheek iets vinden wat de huid verzacht en koelt, iets van aloëveragel oid. Als de jeuk echt te erg is, kan je even langs een arts gaan, die geeft je dan een recept voor jeukstillende creme. Ben je er wel bewust van dat je met die ingesmeerde delen van je huid niet meer in de zon kan, want je huid wordt dunner en gebleekt van die cremes waardoor je op die plekken nog meer last zult krijgen! Sterkte, ik weet hoe vreselijk het is!
Voor mij helpt het idd om al in de lente mijn huid langzaam bloot te stellen aan de zon. Dit jaar heb ik dit voornamelijk bij mijn armen en onder benen gedaan,en dit jaar op deze plekken nergens last meer van gehad. Mijn bovenbenen heb ik niet zo vroeg bloot gesteld,met als gevolg dat ik daar nu wel steeds allergie krijg wanneer deze volop in de zon komen. Als mijn boven benen weer flink beginnen te jeuken,dan neem ik een hooikoorts tablet in,de volgende dag is de jeuk dan alweer flink minder.
Ik had het ook maar ben er overheen gegroeid. Onze dochter heeft het ook en smeer ik de eerste dagen in de zon in met creme tegen zonnenallergie van het kruidvat en dat werkt heel goed.
Welke creme is dat die je voor je dochtertje smeert? Onze zoontje reageert heel erg op diverse zonnebrand creme's,en wij gaan dinsdag na Turkije. Misschien dat deze creme iets voor hem is?
Het is een crème van kruidvat eigenmerk maar volgens mij geen factor. Is meer ter voorbereiding van de zon en ter verkoeling erna en werkt goed. Alleen in het begin van de zomer hoeven gebruiken daarna was haar huid gewent.
Bedankt voor je omschrijving,heb net even op hun site gekeken en denk dat ik nu weet welke jij bedoelt. Zal er nog gauw even z'n tubetje halen (baat het niet schaad het niet )
Bedankt voor de reacties! Heb bij een apotheek iets verkoelends/verzachtends gehaald met aloe vera, calendula en nog wat natuurlijke dingen. Ik heb al antihistaminica tabletjes dus die neem ik gewoon. Vandaag niet gaan zwemmen en we zijn met de auto op pad geweest. En verder met de factor 50 van de meiden gesmeerd. Urtizon ga ik onthouden voor de volgende keer. Bah wat is dit vervelend zeg en ik ben ook nog een bezienswaardigheid Ik voel de ogen op me gericht heel vervelend. Word er ook stront chagrijnig van! Zit in Mallorca op het moment.
Ik verkleur trouwens wel wat ik word wel wat bruin. Niet zo megabruin maar je ziet wel verschil. En ik ben in de mooie weken voor dat we gingen elke keer met blote armen en benen buiten geweest.
Dat is wel te laat. Het was begin maart al ruim 20 graden. Als je echt zonne-allergie hebt, moet je vroeg in het voorjaar al op gaan bouwen!
Nee alle mooie dagen wanneer de temperatuur het toeliet hoor en ik wandel ook met de meiden en ben dan ruim 2 uur buiten en dus ook in de zon! Ik weet alleen dat ik dit altijd rond de 2e dag van de vakantie heb als ik al een paar keer in de zon en het water ben geweest.
Hier ook zonneallergie. Bedankt voor de urtizon tip, ga ook eens kijken ik heb trouwens alleen in het buitenland last, begint meestal op de 4e dag van de vakantie.