Volgens mij kan je nu wel weer terugkijken. Ik ga het morgen proberen, moet nog veel doen vandaag. Kan het dus niet controleren. Alles van Birth Day kijk je op npo.nl
Ik vond het erg interessant om te zien hoe dit in een ander land er aan toe gaat. Maar ik moet zeggen, na alleen al de eerste aflevering gezien te hebben ben ik blij dat ik in NL woon Maar het maakt me wel nieuwsgierig naar de andere afleveringen, die ga ik zeker ook kijken de komende weken!
Hoop dat de afleveringen online komen. Vond aflevering 1 erg intressant en kan niet wachten om de volgende afleveringen te bekijken!
Iedereen kijkt vanuit de eigen optimale situatie en de cultuur waarin je zelf bent opgegroeid. Mijn Franse vriendin vindt de Nederlandse zwangerschapszorg en het manier van bevallen voornamelijk middeleeuws. Zwangere vrouwen die geen gynaecoloog zien, maar begeleid worden door een soort vroedvrouw, buiten het ziekenhuis. Maar 2 echo's tijdens de hele zwangerschap en de baby meten o.b.v. voelen met de handen door diezelfde vroedvrouw. En tot overmaat van ramp thuis bevallen, zonder arts en zonder apparatuur in de beurt. Ze vroeg of de moeder de vrouw daarna gewoon opstaat om haar koeien te gaan melken [want dat doen we allemaal in Holland natuurlijk ] Je zou de reacties van buitenlandse vrouwen moeten zien als ze de Nederlandse bevallingsprogramma's bekijken
Zeer mooie documentaire! Eerst keek ik er graag naar. Ik keek graag naar elk programma over baby's en kraamzorg. Maar sinds mijn kinderwens moeilijk vervuld raakt, heb ik het veel te lastig om naar dit soort dingen te kijken. Er is een mooi fotoboek ook van de reeks!
Jammer dat het boek zo duur is Ik woon in Belgie en kan het nu 2x per week kijken. Op de Belgische en Nederlandse televisie. Ik erger me soms wel aan haar interview vragen. In Brazilië stelden ze amper open vragen aan het meisje in de "sloppenwijk" (alleen ja en nee vragen en soms ook niet echt doorvragen ik ergerde me dood) en in Israel bleef ze maar doorgaan en aan iedereen vragen hoe het nou kwam dat Arabische en Joodse daar in vrede samenwerken in het ziekenhuis.... pffffff (1 van de vrouwen wilde er niet eens op in gaan) maar ja isschien ben ik de enige die me er aan ergerde.
Weetje wat ik heel vreemd vind. De moeder mocht enkel een kus geven en verder niet aanraken?? Heel anders dan in Nederland waar het kind meteen op de buik of borst word gelegd voor contact en hechting.