Birth Day Geboortes over de grens...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Stoffeltje, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Hier in Saudi wordt een jongetje binnen 24 uur na de bevalling besneden. In het ziekenhuis waar ik beviel tenminste. Men gaat automatisch van besnijden uit, dus als je dat niet wil, dan moet je een formulier invullen.
    Westerse vrouwen die hier bevallen en die niet willen dat hun kind besneden wordt, wordt dus aangeraden op tijd het juiste formulier te hebben.

Ik ben blij dat ik een meisje kreeg! ;)

2. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wie heeft vandaag gekeken? Het ging over india... Verschrikkelijk zeg hoe die vrouwen daar leven en moeten bevallen.
    Ik ben echt blij dat ik hier woon.

3. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    Ik heb hem ook gezien.... Sommige momenten waren inderdaad heftig en niet te vergelijken met onze cultuur en mogelijkheden die er voor ons en baby's zijn.

Moet zeggen dat ik ook mooie momenten heb gezien van gezamenlijke zorg voor elkaar, soms heel krachtig. Dat zou dan hier weer veel meer uitgedragen mogen worden...

De eerdere afleveringen kun je niet zo makkelijk terug vinden en kijken, toch? Of zoek ik dan verkeerd?

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik kan het online ook niet vinden,

Heftige aflevering gisteren. Meisjes waar je eigenlijk 'niks aan hebt' en gewoon verdrietig zijn dat het een meisje is.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Die van vorige week en ouder doen het dan niet meer.

6. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Pff die van India vind ik heel erg.. bevallen op een betonnen vloer, vrouwen die gewoon in de gangen bloeden..

7. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Ik vond het zo sneu om te zien. Je zou ze daar toch graag willen helpen. Die man die ook zo vertelde: ja ze zijn allemaal hetzelfde, ze komen en gaan. Ik zou bijna zeggen: geef je rekeningnummer maar, ik stort wel.

8. Islah

Islah Niet meer actief

En dan ook niet eens water mogen drinken in je kraamperiode...

9. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    Wie heeft gekeken?

10. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ja :$:$

Ze had afschuwelijke dorst, maar haar schoonmoeder wilde het niet.. :(

11. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik heb vandaag ook gekeken... Vond het wel een heftige aflevering. Vooral die kinderen... Wat hebben die voor toekomst? Echt schrijnend om te zien.

12. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ja vreselijk he, en dat nog wel binnen de EU.. het is niet eens ver van ons vandaan.. ik ben benieuwd of dat ook zo ernstig is hier in Nederland?

13. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    In Nederland komt het denk ik ook voor.
    Echt zo sneu voor de kinderen, die kunnen er niks aan doen. En zoals dat meisje al zei, ik wil nooit kinderen.
    Heftig hoor..

14. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit is de keerzijde van de Europa, deze mensen wonen ook in Nederland en de landen om ons heen. Alleen is bedelen in Nederland niet toegestaan, in containers graaien volgens mij ook niet, waardoor de 'gewone' bevolking minder met die armoede geconfronteerd wordt.
    Het enige wat wij van illegalen in Nederland meekrijgen zijn de welbekendevprotesten en uitzettingsprocedures.

Over dat dakloos meisje en haar zoontje: wat vreselijk dat die gewoon nergens terecht kunnen. Zij is 23 en heeft geen leven, haar enige dagelijkse gevecht is om te overleven met haar kind, dadelijk 2 kinderen.
    Er is bij deze mensen ook totaal geen besef over geboortebeperking/anticonceptie (wat natuurlijk ook geld kost), en groeien zoveel kinderen in volledig uitzichtloze situatie.

En dan nog! Hebben ze het veel en veel beter dan waar ze vandaan zijn gekomen. Dat zegt genoeg..

15. Maryelle

Maryelle Actief lid

10 feb 2015
    418
    418
    63
    Vrouw
    Ik heb ook gekeken en vind het ook erg schrijnend. Het trieste vindt ik dat deze situatie voor velen nog beter is dan waar ze vandaan komen..

Veel mensen beseffen niet hoe rijk ze daadwerkelijk zijn.. Dit programma was wel weer even een eye opener.. jammer dat de oudere afleveringen niet meer terug te kijken zijn

Deel Deze Pagina