Hallo! Ik heb vandaag een proeftaart gemaakt voordat ik de echte verjaardagstaart ga maken voor me dochtertje! Had gisteren het biscuit gebakken en vandaag versierd.. maar ik vond hem best droog.. Heeft hij dan te lang in de oven gestaan? Heb 45 min gebakken op 160 graden.. Ik weet overigens dat het wat droog hoort te zijn.. Maar vond het naar mijn idee te droog.. Iemand tips voor de officiele taart?
Welk recept heb je gebruikt? Was ie alleen kwa smaak droog of ook niet luchtig/zacht dat je 'm kunt indrukken als een spons.
ik vindt het altijd lekkerder met cake beslag, nu bak ik wel altijd hele kleffe cakes hoor! Het nadeel daarvan is dat het een hele machtige taart word, dus dat is niet voor iedereen lekker.
Ik heb de mix van jamin gebruikt.. Je kon hem wel indrukken maar op sommige plekken was hij wat hard.. (de onderkant) In de oven veerde hij niet terug als ik hem indrukte.. Maar heb hem er toch maar uitgehaald met 45 min
zo maakte ik er wel altijd eentje; ) flink cacao door het cake beslag en dan door de helft, tussen beide helften pure choco mouse en bovenop witte choco mouse, heerlijk! wel machtig dus kleine puntjes.
droog kun je verminderen door hem te tremperen, dus de lagen een voor een (voor je de vulling erop doet) licht in te smeren met suikerwater of siroop.
ik heb hem ook gebruikt (de jaminmix) en hij was heerlijk en luchtig.. Wel van eblang dat je echt de aangegeven 10 minuten blijft mixen om een luchtig en niet harde taart te krijgen
ik doe normaal bisquit eerst 10 minuten op 150 graden daarna 25 minuten op 170 graden ( bakblik tot 24 cm red je daarmee groter moet je 5 minuten langer bakken ) zoiezo midden in de oven. maar leg er ook natuurlijk aan welke mix je gebruik he. ik heb de laatste tijd cake'n party biscuit mix van de aveve (paars met geel verpakking ) krijg je heel luchtig mooi en lekker smakende biscuit mee.
shit druk ik al op verzenden. Misschien helpt het om in een plastic zak nog te laten leggen. meestal wil de cake dan nog zachter worden.