Buikslapen

Discussie in 'Verzorging' gestart door Corinne348, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Mijn dochter van 6.5 maand is een buikslaper. Ik leg haar in haar bedje en binnen notime ligt ze op haar buik.

Ik maak me zo druk om wiegendood.
    Wat deden jullie

Groetjes
    Corinne

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wat wij deden? Lekker de kindjes laten liggen en niet druk maken. Daarbij lag hier onze ene dochter met 2-3 dagen al op haar buik, nooit geen problemen mee gehad. En onze andere dochter ligt al vanaf haar geboorte afwisselend rug, zij, buik, vanaf ruim 4 weken afwisselend zij en buik.

Kindjes geven zelf prima aan hoe ze het fijnste liggen en lekker slapen, waarom zouden wij ze dan anders leggen. Stel je voor dat jij lekker ligt op je zij of op je buik, en elke keer dat je zo ligt, duwt je man je weer terug zodat je plat op je rug ligt. Zou jij dan lekker slapen ;)?

3. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Je heb wel gelijk.

Maar ik ben gewoon zo bang dat ze stikt.

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nouja, ze is natuurlijk al 6.5 maand, kan zelf draaien en is echt wel sterk genoeg om haar hoofdje te draaien mocht ze 'in' het matrasje gaan liggen met haar gezichtje. Mi hoef je zeker met deze leeftijd niet bang te zijn dat ze nog met het gezichtje in het matrasje komen doordat ze op de buik liggen. Maar oke, das mijn mening ;)!

5. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hier slaapt hij ook alvanaf het begin op zijn buik. nooit geen enge dingen meegemaakt gelukkig.
    en idd je baby is al 6 maanden dus sterk genoeg om het hoofdje op te kunnen tillen of om te draaien. zou me erniet zo druk over maken hoor gewoon lekker laten slapen die kleine.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Mijn dochter deed het ook vanaf zo`n maand of 7. In het begin vond ik het ook eng en ging ik altijd een keer extra kijken. Ze doen het zelf en kunnen inmiddels goed draaien dus dat is anders dan als jij haar op haar buik zou leggen en ze niet kon draaien. Waar ik me aan vasthield was ook dat het veel gevaarlijker is om ze op de rugliggend te fixeren dan dat op de buik slapen is. Inmiddels is ze 2 en slaapt nog altijd op haar buik, vaak met haar billen in de lucht.

7. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Hier vanaf het begin sliep mijn zoontje op zijn buik, hij sliep dan veel rustiger.
    Als je je echt zorgen maakt hebben ze ook van die speciale matrasjes die je in het ledikant kan leggen.
    Ook hebben ze van die matjes wat gaat piepen als de ademhaling van je baby belemmerd wordt.

Maar ik heb dat nooit gebruikt, hij legde netjes altijd zijn hoofdje op zij en in de box legde ik hem ook veel op zijn buik.

8. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Je bedoeld zeker de aerosleep.

9. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik wilde hetzelfde schrijven ;)
    Ze is sterk genoeg om haar hoofdje op te tillen, kan ze al zelfstandig terugdraaien?

10. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Hoe bedoel je terug draaien? van optil naar lig positie?
    Ja dat kan ze. Meestal gaan dan eerst haar hooft tussen handjes en dan draait ze.

11. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik bedoel dat als ze op haar buik ligt dat ze zelfstandig kan terugdraaien op haar rug, maar dat kan ze schrijf je.
    Ik zou me er echt niet druk om maken hoor, je kindje vindt het blijkbaar lekker om op haar buik te slapen. Je kan haar voordat je zelf gaat slapen op haar rug draaien als je het toch te eng vind maar ze worden vaak wakker 's nachts en dan heb je kans dat ze toch weer terugdraait en je 's morgens een baby in bed vind die heerlijk op haar buik ligt te slapen :D

Je kan trouwens overdag als ze op haar speelkleed ligt haar vaak op haar buik leggen, dan kun je eens observeren hoe ze ligt en of ze sterk genoeg is om haar hoofd opzij te doen (wat ik me niet anders kan voorstellen dat ze dat kan ;))

Succes!

12. Corinne348

Corinne348 Actief lid

9 mei 2008
    268
    0
    0
    Dank je ik weet het ik maak me te druk.......

13. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

19 apr 2009
    1.456
    0
    0
    Ik maak me ook overal druk om hoor :D

Deel Deze Pagina