Hallo, sinds een weekje heb ik een griep te pakken,met hoestbuien van een kwartier! Dus heb ik zoals ik voor de zwangerschap ook deed Bisolvon elixer forte (hoestdrank) genomen. Nu alweer drie dagen achtereen,en pas vandaag kwam ik op het bijster goede idee eens even de bijsluiter te lezen... staat er in dat je het alleen op doktersadvies mag nemen wanneer je zwanger bent! Ik neem het nu natuurlijk niet meer! Maar kunt u me misschien vertellen wat er preices zo gevaarlijk aan is?En moet ik me laten checken nu bij mn verloskundige?Maak me namelijk nu best wel zorgen... Alvast heel erg bedankt!
hoi, met medicijnen moet je altijd voorzichtig zijn in de zwangerschap. Waarschijnlijk kan deze hoestdrank helemaal geen kwaad, maar het staat er altijd op zodat de fabrikant nooit ene klacht kan krijgen. Het is de bedoeling dat je altijd pas na overleg met een huisarts iets neemt. Je hoeft je niet extra te laten checken. Wat je kunt doen is even naar de apotheek gaan en zeggen dat je zo'n last hebt van hoest en of ze iets hebben voor tijdens de zwangerschap. Beterschap! Mirjam