Ik wilde even vragen hoeveel cc jullie kleintjes krijgen per fles. Want ik krijg het advies om Kyano 90cc te geven per flesje. Hij komt al erg moeilijk en langzaam aan, en ik denk dat het gewoon komt omdat hij te weinig voeding krijgt. Dus, hoeveel cc kreeg/krijgt jullie kleintje met 7 weken?
hoeveel voedingen krijgt hij? alyssa is bijna 7weken en krijgt 4x 150+5 en 1x 180+6. volgens het cb moet ik 6x 150cc geven maar op deze manier krijgt ze wat meer rust en slaapt ze snachts wat langer. liefs doris
Hij moet 6x 90cc krijgen, maar zelfs na de voedingen huilt hij door omdat hij gewoon honger heeft. Maar mag hem niet meer geven van die vrouw, omdat dat ook niet helpt, als je hem teveel geeft werkt het averechts (of zoiets) zei ze. Maar van iedereen wat ik hoor, krijgen ze meer dan Kyano. Hij valt gewoon continu af, aankomen doet hij niet. Denken jullie ook niet dat hij toch te weinig krijgt?
Meid als jij het idee hebt dat je zoontje nog hongerig is na de fles en dus niet genoeg binnenkrijgt, bied hem dan gewoon meer aan! Het CB hanteerd alleen maar richtlijnen, alsof alle kindjes over 1 kam geschoren kunnen worden.... Ieder kindje is anders en heeft andere behoeften! Probeer het gewoon uit, dat is het enige dat je kunt doen... Vertrouw op je eigen gevoel! Succes!
ik denk idd dat het wel weinig is wat hij krijgt. helemaal zeker weten doe ik het niet, maar het heeft ook voor een deel te maken met het gewicht. op de verpakking van de voeding staat een schema met het gewicht, aantal flessen en hoeveel. misschien nog een keer voorleggen aan het cb en misschien is er daar nog iemand die je advies kan geven. bij ons cb zijn er 2artsen en een wijkverpleegkundige, dus dan heb je meerdere mogelijkheden. ik mocht eerst met alyssa ook niet meer voeding geven maar ze bleef huilen (ik had ze gebeld) en toen ik daar kwam kreeg ik van de arts te horen dat ze meer mocht hebben. dus wie weet kan het bij jou ook zo gaan. succes ermee. liefs doris
Bedankt voor jullie antwoorden. Natuurlijk geef ik Kyano wel meer als hij nog honger heeft, maar twijfel er idd wel aan of hij wel genoeg krijgt. Maar zal het morgen nog eens overleggen met het cb. Thnx voor het beantwoorden!
Ik heb Amy gegeven waar ze om vroeg, dus als ze meer wilde gaf ik dat gewoon, lette er wel op dat ze niet veelste veel kreeg. Volgens mij kreeg Amy met 7 weken tussen de 120 en 150 cc per fles en de ene x ging die leeg en de andere x niet. Totaal kreeg ze 6 flessen per dag.
Het is sterk afhankelijk van zijn/haar gewicht! Hoe zwaar is je baby? Per kilo lichaamsgewicht mogen ze 150 tot 180 cc per dag, dat delen door de aantal voedingen per dag. Dan weet je precies hoeveel je geven mag.
DIE VROUW? WELKE VROUW? 90 cc per fles op die leeftijd lijkt me erg weinig. Volgens mij zat Fleur daar op met 2/3 weken of zo. Hup ophogen die flessen naar 6 x 120 en dan kijken wat hij er van opdrinkt. Het kan toch niet waar zijn dat hij afvalt op die leeftijd. Het is jou kindje hoor en niet die van die vrouw. Succes, M
Bij ons mocht Tim al 90 cc drinken, op de dag dat hij 9 dagen oud was. Dat werd tot 12 dagen ophoogt naar 120 cc per fles. Meis, gewoon meer aanbieden en kijken wat hij drinkt. Ik denk dat Tim toen al op 150 cc per fles zat (maar dat weet ik niet meer zeker). Kinderen kunnen heel goed aangeven wanneer ze genoeg hebben, dan drinken ze gewoon niet verder. Volg je gevoel! De cb's houden zich vast aan standaard regeltjes. Jouw kind is uniek en dus niet gemiddeld.
En als hij afvalt, krijgt hij zeker te weinig. Gewoon meer geven hoor! Ik verplaats deze vraag trouwens naar flesvoeding.
Gaf Lena eerst gekolfde bv maar maar die dronk met 2 weken ofzo ook al 90 en soms meer... Als je zoontje nog honger heeft zou ik hem gewoon nog lekker wat geven hoor. 90 is toch best weinig Das ook sneu dan blijft ie hongerig tot de volgende voeding die ook weer te weinig is. Ik geef Lena gewoon wat ze wil, de ene keer komt ze om de paar uur en drinkt ze max 70 cc, de volgende keer is ze na een fles van 150 nog hongerig en geef ik haar nog wat erbij en is ze daarna dik vijf uur stil. Volgens mij luisteren die kleine kindjes veel beter naar wat hun eigen lijfje vraagt en kan je het beste daar vanuit gaan. We hebben zelf toch ook niet elke dag even veel trek. Consultatieburo gaat uit van standaard schemaatjes en regeltjes maar jij bent de mama, als jij het wil proberen om hem gewoon te geven tot ie vol zit probeer je dat toch?
alicia kreeg 5 x 150 met 8 weken en soms zelfs een klein flesje van 100cc toe. ze woog toen 4960 gr dit was wel een combi van bv en fv en ze kon het echt niet af met minder ze is niet te dik van geworden dus ze had het gewoon nodig. ik vind 90 cc per keer erg weinig of het moeten 8 flesjes zijn want deze dagen had alicia ook heel veel dus dat ze 8 x100 dronk ipv 5x 150
Ku je nagaan, onze Demi zit pas sinds een week of 2/3 op 150+5. Eerder kreeg ze het gewoon niet ewg! En nu gaan we proberen 180+6 aan te bieden.
Jesper kreeg toen al 5 x180! maarja, hij was dan ook al 5 kilo bij de geboorte, maar 90cc lijkt me op die leeftijd ook wel erg weinig.
hier drinken de babies die een normaal geboortegewicht hebben tussen de 3kg en 4 kg na 5 dagen als ze het ziekenhuis verlaten al 90cc dus vind het echt wel weinig wat hij krijgt. zou wat meer op je eigen gevoel afgaan dan het cb te volgen want jij ziet je kind elke dag en weet beter dan zij hoe hij is en nodig heeft. daarbij als hij afvalt is dit zeker al niet goed hé dan weet je het wel dat hij meer nodig heeft.
90 cc zou wel kunnen, maar dan moet hij OF veel flesjes krijgen, OF heel licht zijn... 8 flesje van 90 zijn natuurlijk evenveel als 6 van 120.