Eerste Kerstdag gaan we bij ons gourmetten. De boodschappen hiervoor worden bezorgd door AH. Nu zie ik dat op zaterdag alle bezorgmomenten al vol zitten. Zelf boodschappen doen of afhalen op zaterdag is niet mogelijk omdat we allebei moeten werken. Nu komt AH op vrijdagochtend. Zou het vlees dat nog goed/lekker zijn maandagavond? Of zal ik het vrijdag invriezen en zondag weer uit de vriezer halen? Wat zouden jullie doen?
Als het gewoon houdbaar is tot na maandag zou ik niet weten waarom je het niet in de koelkast zou kunnen bewaren.
Inderdaad. Ik zou op dat moment gewoon even kijken welke houdbaarheidsdatum erop staat. Als dit 25-12 of later is, dan kun je het gewoon in de koelkast bewaren.
Ik zou de houdbaarheidsdatum op de verpakking afwachten. Dan kan je op basis daarvan beslissen of je het invriest. Moet je wel even kijken of alles ook in de vriezer kan. Van die voorgegaarde produkten kunnen soms niet meer ingevroren worden.
Is het al kant en klaar gourmetvlees in kleine stukjes? Dan beter invriezen. Het is te veel bewerkt en dus kwetsbaarder.
Ik zou het niet invriezen denk ik.. Juist omdat als het kleine stukjes zin op 1 schaal er bij het ontdooien een kruisbesmetting kan ontstaan?
Ik koop altijd van te voren en vries in. Ik koop echter geen schotels, maar los vlees en snij er zelf stukjes van. Ik heb echt geen zin om in die drukte vlak voor Kerst de supermarkten af te moeten.
ik neem toch aan dat je er van uit mag gaan dat AH wel snapt dat het voor de kerstdagen is en dat dus de houdbaarheidsdatum op zijn minst tot de 26 e moet zijn??? En dan kun je het uiteraard gewoon in de koelkast bewaren. Ik zou het anders wel een zéér slechte service vinden!