Wat gebeurd er in een vrouwenlijf dat ongi zo extreem zeer kan doen? Ik ben zelf de 1e 2 a 3 dagen helemaal van de leg, zo extreme pijn dat ik niks kan. Heel rustig liggen of voorover hangen en soms alleen maar huilen van de pijn. Dokter een keer naar gevraagd, zei dat het kon komen door soa's, wat me niet mogelijk leek maar toch op alles laten testen en had niks, inwendig zag alles er ook goed uit, met eendebek bekeken (weet niet wat ze dan kunnen zien?) Iburofen, paracetamol, niks werk, enige wat iets verlichting geeft is diclofenac. Zelf dacht ik altijd dat ongi dus een eisprong was, maar nu je ei dan al gedaald is, waarom hou je zoveel pijn??
Uhm, dat is je baarmoeder die zo het onbevruchte ei en daarbij horend bloed eruit "perst" en dus schoonspoelt , vandaar die wee-achtige "pijn" die soms ook naar rug of bovenbenen uitstraalt.
Zoveel pijn is niet normaal. Ik heb er jaren mee door gelopen en werd altijd afgescheept door de huisarts met de woorden: dat hoort nu eenmaal bij het vrouw zijn of het zal wel een spastische darm zijn. Toen de pijn alleen maar erger werd en het zwanger worden ook niet lukte, ben ik eindelijk doorverwezen naar de gynaecoloog en bleek ik endometriose te hebben. Ik wil niet zeggen dat je dat hebt, maar als ik dit soort berichten lees, voel ik me verplicht om ervoor te waarschuwen. Als ik eerder was doorverwezen had ik er niet vijf jaar over hoeven doen om zwanger te raken en was me heel wat lichamelijke pijn bespaard gebleven. Hoop niet dat ik je hiermee bang gemaakt heb. Het is geen ernstige ziekte, maar wel een pijnlijke en vervelende. En helaas door weinig huisartsen nog erkend.
ik herken 't ook! Zak bijna door de grond van de pijn en moet 't zeg maar weg puffen.. CARO; ik ben wel zwanger geworden maar duurde 13 maanden. Kan dat er mee te maken hebben? Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Dank je Honeyy. Ja, zou kunnen dat het daarom zo lang geduurd heeft, maar dat kan ik zo ook niet zeggen natuurlijk. Het is ook niet gezegd dat als je erge ongipijn hebt, je dan endometriose hebt, maar het zou kunnen. 1 op de 10 vrouwen in de vruchtbare leeftijd heeft endometriose. Dat is best veel. Voor de geïnteresseerden. Dit is de site van de Endometriose-stichting. Hierop staat ook een Endometriose-test. #EndometrioseStichting, menstruatiepijn is niet normaal - Index
Zoals gezegd is het idd de maandelijkse schoonmaak daar binnen. Sommige hebben er meer last van dan andere, maar zou idd kijken of je misschien door gestuurd kunt worden. Gewoon voor alle zekerheid. Toen ik het zo erg had dat ik gewoon niet kon lopen sommige dagen en het er letterlijk met bakken uitkwam (gebruikte op een gegeven moment Tena Nighttime, zodat ik de hond kon uitlaten en vuilniszakken op bed), bleken m'n eierstokken helemaal bedekt te zijn met cystes. Schijnbaar was daardoor alles in paniek geschoten. Hoeft dit niet te zijn, maar als je merkt dat het daar beneden anders is dan "normaal" zou ik toch even kijken of je het even helemaal kunt laten bekijken. Weet je het meteen en misschien dat een gyneacoloog iets kan adviseren als er verder geen andere kwaaltjes blijken te zijn dan gewoon pech. Bij de gyneacoloog kreeg ik idd ook uitstrijkjes voor soa's en keek hij even zo naar binnen. Daarna kwam de interne scan etc, dus ze zullen denk ik kunnen zien of er zo al iets "abnormaals" te zien is, maar hoe wat precies, geen idee. Liet het maar over me heen komen haha. Hoop dat het snel overgaat weer, probeer het iig zoveel mogelijk warm te houden, kruik, dat help een beetje.
Voor ik zwanger raakte van mijn dochter had ik nooit last van menstruatiepijn..na haar geboorte ga ik voortaan dood van de menstruatiepijn...verschillende anticonceptie geprobeerd maar t bleef net zo erg.. Bij mij voelt t ook als lichte weeen...ik ken de pijn. Mannen boffen maar gahaha
Ik heb het ook gekregen na mijn eerste bevalling, samen met een flinke portie PMS Nu gelukkig weer zwanger, benieuwd wat me te wachten staat na deze bevalling.
Menstruatie is het afbreken van het baarmoederslijm en dat kan idd pijnlijk zijn. Het onbevrucht eitje merk je niks van die is binnen 24 uur na springen als het niet bevrucht is al opgelost in je lichaam. Daar kan je echt geen last van hebben. Maar idd het klinkt niet normaal, mischien eens naar een gyneacoloog gaan even onderzoeken. En laat je niet afschepen door je huisarts hoor. Hier na de bevalling ook echt meer pijn, of dat nu komt omdat ik weet hoe weeën voelen of dat het echt is weet ik niet hahaha
Oh oh dt klinkt niet hoopvol. Ben nu net voor t eerst ongesteld na de bevalling... Maar zoveel pijn klinkt niet heel ged, k zou wel wat actie ondernemen hoor.
Bij mij doet het soms net zoveel pijn als bevallen, kan het ook alleen maar wegpuffen en niet zitten, liggen of staan. Er zijn echo's gemaakt maar niks te zien. Geen soa's en geen endometriose maar ik heb wel een koperspiraaltje waar het aan zou kunnen liggen.
Caro dank je, even de test gedaan en 44 punten, kans op. Ik denk dat ik idd eens naar de HA moet ermee. Het is hier echt maar 2 a 3 dagen en blijf soms ook thuis van werk, terwijl ik gewoon nooit ziek ben. Ook werd wel gezegt dat dit "normaal" is dat het zeerder doet dan met de pil, dan schijnt de pijn meer onderdrukt te worden. Maar ben al 5 jaar van de pil, (deze maand pas ronde 1 voor een kleine) omdat ik daar ook buikpijn bij had en extreme hoofdpijnen. En het bij mij allemaal beter was zonder de pil. Kan de klok altijd gelijk zetten op mn cyclus van 30 dagen.
Ik heb het ook.. Ben helemaal binnenste buiten gekeerd (alleen dan niet hiervoor, maar vanwege de vruchtbaarheidsbehandelingen) en er kwam alleen uit dat ik een overgevoelige baarmoeder(mond) heb.. Ik gebruik na aanraden vd arts feminax icm paracetamol en dat verlicht wel een beetje..
Menstruatie kan met krampen gepaard gaan, die erg vervelend kunnen zijn, maar als je maandelijks krom ligt van de pijn is dat niet normaal meer. Bij endometriose kan niet al het baarmoederslijmvlies naar buiten komen en blijft er telkens wat binnen waardoor er cystes met bloed ontstaan. Het baarmoederslijmvlies kan ook op andere plekken terechtkomen dan in de baarmoeder, het kan terugstromen in de eierstokken en eileiders en soms zelfs in darmen terecht komen etc. Als je de pil gebruikt zorgen de hormonen daarin dat het baarmoederslijmvlies niet dik wordt en in de stopweek krijg je een nagebootste bloeding, dit is geen daadwerkelijk verlies van het baarmoederslijmvlies. Hierdoor kan er dus ook geen slijmvlies achterblijven en heb je niet zoveel pijn als bij een echte menstruatie. Het gesprongen eicelletje wordt opgenomen door het baarmoederslijmvlies, het lege follikel wordt het gele lichaam welke rond de menstruatie ook nog wordt afgestoten. Meestal is een kijkoperatie nodig voor het definitief vaststellen van de diagnose, omdat het op de echo niet altijd te zien is.
Mijn zus heeft er ook last van. Heeft na een hele tijd eindelijk een scan gehad bleek ze een cyste van 12 cm te hebben. Ze werd telkens weg gestuurd door de dokter die zei dat het waarschijnlijk pds was, ze heeft zelfs meerdere zwangerschapstesten gehad terwijl zij zelf zei dat ze niet zwanger kon zijn.
ik moest ook gelijk aan endometriose denken toen ik het verhaal las. zo ontzettend jammer dat er nog veel te weinig kennis van zaken is op dat gebied waardoor vrouwen vaak heel lang rondlopen zonder dat ze de juiste diagnose hebben gekregen. zinnen als:het hoord erbij of het zal wel pds zijn,zijn mij ontelbare keren om de oren gesmeten. laat je niet te snel afschepen want zoveel pijn is gewoon niet normaal