Zwanger of toch niet?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Steenbok81, 9 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Werk 36 uur per week in de hulpverlening.
    Rijswijk
    Hallo allemaal,

Sinds begin maart 2012 ben ik gestopt met de pil. We hebben sindsdien ook geen andere voorbehoedsmiddelen gebruikt.

Nu heb ik allerlei klachten die op en zwangerschap kunnen wijzen, maa ook met ontpillen te maken kunnen hebben:
    - misselijk
    - buikpijn, ook kramp en steken aan de zijkant
    - gevoelige en pijnlijke borsten
    - rugpijn
    - scherpe geur met name bij sigaretten rook, vind het nu ook vies ruiken
    - minder trek in koffie
    - hoofdpijn
    - vanmorgen diarree
    - opgeblazen gevoel wat betreft buik en gevoel dat borsten groter zijn geworden. Weet niet of het klopt
    - aders worden zichtbaar, bij borst, nek en ter hoogte van oksel
    - voor mijn gevoel vaker plassen
    - vaker trek

Tijdens mijn laatste menstruatie, toen slikte in de pil nog, werd ik ongesteld op maandag. Het is nu een maand later, ik zou vandaag opgesteld moeten worden. Al zegt het niets, want toen was mijn menstruatie voorspelbaar door de pil. Nu ik die niet meer slikt is het afwachten.. Ik probeer ook nog even te wachten met opnieuw testen.

Ik heb een vroege test gedaan gisteren maar die was negatief. Mijn moeder had dit ook toen ze zwanger was van mij. Ze had pas later een positieve test, ze was toen al 6 à 7 weken zwanger. Bij mijn moeder was het ook in 1x raak. Hoe zit het met erfelijkheid op dit gebied?

Groetjes Marieke

2. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    het kan zijn dat je later posi test.. maar vorige ongie lijkt mij eerder een ontrekkingsbloeding van de pil... 1 deze dagen zou dus je eerste echte ongie weer moeten komen.. dit hoeft niet gelijk te lopen als je cyclus tijdens pil gebruik.. zou over een dagen nogmaals testen als je nog niet ongie bent.. succes!

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.281
    6.193
    113
    Ja zoals je zelf al zegt kan het allebei. Met het snel raak zijn heeft helaas niks met erfelijkheid te maken. Ook het vroeg of laat positief testen is niet erfelijk. Dus nu is het afwachten. Ik zou zolang je niet ongesteld bent elke week een testje doen (lees: ik zou om de dag een test doen, maar ik ben niet zo geduldig)
    succes met wachten en ik hoop voor je dat het snel raak is!

4. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Moeilijk te zeggen, ik had al deze klachten ook de eerste 5 maanden nadat ik was gestopt met de pil, dus ontpillen.
    Maar van mijn oudste was ik ook in 1x zwanger na het stoppen met de pil.
    Afwachten is het enige wat je kunt doen en wat mmeke al zegt over een week (ik zou om de dag testen want ik ben ook niet geduldig :D ) weer testen.

5. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Rijswijk
    @missiej: ongesteldheid van vorige maand was idd onttrekingsbloeding. Nu ben ik in afwachting van evt. volgende. Ik ga eind volgende week nog eens testen, mits in niet ongesteld wordt in de tussentijd.

6. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    mijn moeder en schoonmoeder waren ook 1 e ronde zwanger ik zit nu in ronde 7 dus dat wil niks zeggen,ik zou als ik jou was niet teveel focussen op zwanger zijn,de kans dat in 1 x raak is is heel klein,succes in ieder geval

7. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Rijswijk
    @Sem frummel: probeer mij er ook niet te veel opzet richten. De kans is idd erg klein, maar niet uitgesloten. Je hebt er toch geen invloed op en het blijft dus en kwestie van afwachten.

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    sorry, ik ga je ff van je wolk af halen.. je bent net een maand gestopt met de pil.. je lijf doet rare dingen en laat je rare dingen voelen. Je lijf kan je voor de gek houden. Het is meer uitzondering dan regel dat vrouwen in de eerste ronde na het stoppen met de pil zwnager zijn. Wat betreft de testen, de test die je ma deed is 20 of misschien zelfs langer geleden (ik weet niet hoe oud je bent) tegen woordig test bijna iedereen positief op NOD of uiterlijk een week na nod.. als je tenminste zwanger bent. Uiteraard zijn er uitzonderingen.. Misschien kun je nog wel weken (zelfs maanden) wachten op je ongesteldheid.. ik bedoel,... na het stoppen met de pil kan het allemaal wat langer duren.. Ik wil je niet bang maken ofzo.. maar het is gewoon zo... ik hoop dat je zwangerbent natuurlijk, maar ik zou er maar niet van uit gaan..

9. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Rijswijk
    @Bjanc: dank je wel voor je reactie. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben mij er wel degelijk van bewust dat het erg uitzonderlijk zal zijn als het in 1x raak is en daarbij weet ik ook dat de testen van 30 jaar geleden heel anders zijn dan die van tegenwoordig. Op een roze/blauwe wolk zit ik dus nog niet. ;)Ik weet ook dat de klachten die ik heb waarsch. komen door het ontpillen. Probeer reëel te blijven en mijn emoties niet de overhand te laten hebben, desondanks blijft er natuurlijk de hoop dat het wel raak is.

Ik ben 30 en heb gelukkig nog tijd. Daarbij hou weet ik vanuit mijn nabije omgeving dat het helaas ook zo kan zijn dat wij niet zwanger kunnen worden. Al houden we ons daar op dit moment nog niet mee bezig. Eerst maar eens een tijdje proberen ;)

10. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    nee, is ook zo. Ik hoop van harte dat het wel raak is.. herken alleen wel mezelf in je verhaal.. de eerste 6 rondes dacht ik keer op keer zwnager te zijn, voelde werkelijk vanalllllees en zag vanallllees... alleen.. niet met een zzwangerschap tot gevolg.. Heeel frustrerend kan ik je zeggen..
    Het klopt wat je zeg, je lijf moet ontpillen, en sommige, die hebben geluk en zijn direct zwanger.. andere moeten wachten. wij uiteindelijk 8 maanden. leeftijd zegt daar bij ook niks. ik ben 25, 24 toen we begonnen met klussen;) en 26 als ik beval.. dus wat dat betreft.. Ik gun het je en duim voor je!

Test over een poaar dagen nog eens, oh en laat het ons weten!!

11. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Rijswijk
    @bjanc: dat is inderdaad zo, je moet rationeel blijven. Als je emotie de overhand neemt dan is het uiteindelijk een enorme teleurstelling als het nog een tijd duurt voordat ik zwanger ben.

Als ik nu zwanger zou zijn dan bent ik uitgerekend in de week dat mijn moeder jarig zou zijn. Het is inmiddels 32 jaar geleden dat ze is overleden. Bizar maar ook mooi tegelijkertijd tijd, wat mij betreft. Toen zij van mij zwanger was, was ze ook half december uitgerekend, uiteindelijk ben ik gehaald op de 31e. We wachten af hoe het ons vergaat. :D

12. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Rijswijk
    Inmiddels weer 3 dagen verder sinds laatste test. Vanmorgen getest, wederom negatief. Ga er steeds meer van overtuigd dat ik mijn menstruatie zal moeten afwachten. Tot dusver nog geen spoor, inmiddels dag 31 na laatste menstruatie. Jammer maar niet het einde van de wereld.

Grappig is wel dat mijn yogadocent dacht dat ik zwanger was toen ze mij zag. Helaas is de kans groot dat ze er naast zat.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Sneu meid, maar wel gewoon lekker door blijven klussen (en vooral: er van blijven genieten! :D) Je hoeft op een gegeven moment maar een eisprong te hebben en dan is het wel zinvol om geklust te hebben, hahaha.

Het is helaas afwachten inderdaad. Wil je niet bang maken, maar ik moest destijds 126 dagen wachten op mijn eerste echte menstruatie na pilstop. Daarna was ik gelukkig meteen wel regelmatig. Helaas zijn wij uiteindelijk toch in de Medische Molen belandt (mijn vriend heeft traag zaad). Uiteindelijk toch een mooie zoon gekregen.

Gewoon af en toe een testje doen en zoals ik al zei: lekker door blijven klussen!

14. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Rijswijk
    Dank je. Zeker jammer, maar wel te verwachten. We gaan rustig verder en zullen die minder genieten;) we hebben op zich geen haast al zo het leuk zijn als het dit jaar al lukt.

15. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Rijswijk
    Sind vanmorgen bruin bloed verlies vermoedelijk zal mijn menstuatie een deze dagen beginnen. Neem aan dat het niet wat anders zal zijn.

Mocht het idd de start van mijn menstuatie zijn dan ben ik blij dat het zo snel weer op gang komt na het stoppen met de pil.

16. Locca1991

Locca1991 Nieuw lid

14 apr 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    #16 Locca1991, 14 apr 2012
    Laatst bewerkt: 14 apr 2012
    zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

17. Alita

Alita Niet meer actief

uhm......ik kan niet zien of jij zwanger bent natuurlijk;)

18. Alita

Alita Niet meer actief

Hey...jammer als je niet zwanger zou zijn. Ik ben 2x in de eerste ronde zwanger geraakt dus het kan heus wel. Niet alle vrouwen hebben last van "ontpillen" ....

Maar wordt je nu ongi weet je wel dat je lichaam het goed doet en dat is ook fijn;) tel wel pas vanaf je echte ongi en dan heb je deze ronde, als je niet zwanger zou zijn, echt een goede kans om zwanger te raken dus benut je kansen hahahaha....trouwens ik had altijd een late eisprong...hou er rekening mee dat deze niet altijd rond dag 14 hoeft te vallen;)
    Doordat ik een late eisprong had en al in ronde 1 zwanger werd teste ik erg laat positief.....dus wie weet...even afwachten of het doorzet nu ..... anders op naar rond 2:D

Heel veel succes!!!

19. Steenbok81

26 mrt 2012
    52
    0
    0
    Rijswijk
    Bedankt voor je berichtje!! Later vandaag kwam er ook rood bloed bij, dus vermoed dat het echt mijn menstuatie is. We gaan het meemaken.

Het is idd fijn hierdoor te weten dat mijn lichaam goed werkt ;) het is daarnaast fijn dat ik niet zoals sommige vrouwen een maand of 5 moet wachten voordat de eerste menstuatie komt. Ik ben nu maar 5 dagen later dan toen ik de pil nog slikte. Hopelijk krijg ik een regelmatige cyclus en ben ik snel zwanger. Zou geweldig zijn; moeder worden. Maar goed daar weet jij alles van. :)

20. Alita

Alita Niet meer actief

Nou dan gelijk weer tellen vanaf nu;)...ja idd het is tch wel fijn dat je op zijn minst ongi wordt he..

Ik heb idd het voorrecht gehad om het al 2x te mogen meemaken.....maar jouw`n tijd komt:D

Deel Deze Pagina