ik had een vraagje over de bitterkoekjes pudding van mona heb deze vanavond gegeten en vroeg me af of er alcohol in zou zitten? heb de verpakking gelezen en daar stond verder niks op. ( bij het toetje van de maand met champagne overigens wel) maar er hangt me iets van bij dat er in bitterkoekjes pudding weleens alcohol zit? maar kan ik er van uit gaan als er niets op de verpakking over staat het er ook niet inzit? denk het wel he liefs elmo
Geen idee...maar ik weet wel wat je bedoelt met die smaak. Volgens mij komt dat gewoon door de bitterkoekjes zelf...
mijn oma maakte vroeger zelf ook vaak bitterkoekjes vla of pudding enzo ze gooiede er altijd zelf wat amaretto doorheen of het hoort,weet ik dus niet,maar smaakte altijd goedddd 8) maar ik geloof niet dat dat door die pudding van mona zit hoor,en als het niet bij ingredienten staat,zit het er echt niet in dus je kan lekker smikkelen ervan
Zit geen alcohol in hoor, en ook al zou het erin zitten, dan vervluchtigt de alcohol door het koken, blijft alleen nog de smaak over.
ok! nou hij is op en smaakte prima! ga hem zeker nog eens opeten! van mij hij dicht hoor. dank je wel weer
Dat is niet helemaal waar. Door te koken verdwijnt er wel wat alcohol (15%), maar er blijft altijd alcohol achter na koken, zelfs na flamberen verdwijnt maar 25% van de alcohol. Maar...over de pudding. Als t er niet opstaat bij de ingredienten, zal er dus ook geen alcohol inzitten! Eet smakelijk.
Die champagnepudding van mona wel? Oops... besef me nu opeens dat ik er paar weken geleden eentje van op heb! Helemaal van uit gegaan dat het alleen om de smaak zou gaan. Vond hem ook niet alcohol-achtig smaken... Nou ja, dat zal wel zo weinig zijn geweest dat is wel te verwaarlozen toch? Kan het nu toch al niet meer terugdraaien...
toevallig dus dat ik r wel oplette. er stond echt maar iets van 0,9 procent champagne en 0,6 procent kirsh ofzoiets. dus is volgens mij idd heel weinig. ja soms gebeurt zoeiets weleens gewoon.
Er zit geen alcohol in de bitterkoekjespudding van Mona! Heb even op de site gekeken en het staat id niet bij de ingredienten, zoals je zelf al had geconstateerd. In het toetje van de maand zit 0,9% champagne. Mijn moeder maakt hem met amaretto.
Niet te moeilijk mee omgaan hoor, die kleine hoeveelheid alcohol die in een toetje zit is zo weinig, dat kan echt geen kwaad.
dit zit er in, van de site van mona Mona Luchtige Bitterkoekjespudding Ingrediënten Melk; slagroom; glucosestroop; suiker; gemodificeerd maïszetmeel; tarwebloem; ei; melkeiwit; gehard plantaardig vet; gelatine; verdikkingsmiddel: E407; emulgator: E472b; aroma; kleurstof: annatto; stabilisator: E450i. er zit dus een smaakstof in, geen alcohol, groetjes
Hoi, Je kunt ook heel gemakkelijk zelf bitterkoekjespudding maken. Custardvla koken..stukjes bitterkoekjes erdoor...op laten stijven in de koelkast....mjammie! En zeker weten geen alcohol. Groetjes, Pippa