Hoe kom ik de kerstdagen door?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Kever78, Dec 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kever78

Kever78 Lid

Dec 4, 2008
    10
    0
    0
    Vanochtend getest en wij zijn ZWANGER !
    Erg spannend allemaal.
    Maar nu komende de gezellige dagen van kerst eraan en wat nu te doen met het kerstdiner?
    Ik weet niet wat we gaan krijgen, maar wijn wordt er altijd geschonken en er zit een grote kans in dat er iets van rood vlees geserveerd wordt?

Hoe kom ik deze dagen door zonder mijn/zijn familie teveel hints te geven omtrent onze zwangerschap?

Wie heeft er tips?

2. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Lastig hoor, maar wel hartelijk gefeliciteerd.

Mijn vk zei altijd dat rood vlees best mocht als het maar een massief stuk is. Voor dat de schadelijke bacterien dan aan de binnenkant zijn zou de buitenkant al weglopen, zeg maar. Misschien kan je in een restaurant well done bestellen, dan is ie zo goed als gaar. Misschien minder lekker, maar 't moet maar even. Als je uit eten gaat kan je ook misschien vis eten. Kalfscarpaccio is trouwens bijna altijd gaar, dus daarmee kan je mensen misschien misleiden.

Alcohol kan misschien lastig zijn. Daar zal je misschien moeten liegen :oops: ? Oorontsteking en antobiotica waarbij je geen alcohol mag? Of een andere antibiotica soort voor een niet ernstige kwaal?
    Als de kerst bij jou thuis is kan je je glas misschien bij het opdienen stiekem vullen met druivensap in de keuken?

En tja, wij hebben het met 5 weken gewoon aan iedereen verteld...
    Succes!

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Schiet me nog wat te binnen, als je bij familie wijn krijgt kan je een slokje faken en roepen dat ie echt niet te zuipen is... :) :oops: ;)

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Juist niet! Grote stukken rosbief oid die alleen aan de buitenkant zijn aangebraden zijn veel rauwer van binnen dan een plat stukje vlees of vlees dat in reepjes is gesneden!

Carpaccio is ALTIJD rauw of het nou van een oude of jonge koe gemaakt is!

Misschien lijkt kalfscarpaccio gaar omdat het niet zo rood is, maar het is toch echt rauw!

5. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

May 30, 2007
    2,431
    0
    36
    zuid holland
    ja carpacio mag echt niet... ik begrijp de verwarring gezien de kleur...
    zeggen dat de wijn niet te zuipen is? hahahah trekken ze dadelijk gewoon een andere fles open.... lastig is dat he? ik zit ook al te denken..... het ligt er ook aan of je uit eten gaat of niet... bij iemand thuis kun je je glas nog wel in een plant leegkiepen.... weten ze dat je zwanger wilde worden? sommige mensen zijn namelijk zo blind... die letten nergens op.... alcohol is altijd wel te omzijlen idd doro te zeggen dat je een antibioticakuur hebt... maarja rood vlees.... het enige wat ik kan bedenken is dat je zegt dat ie iets te rood voor je is en dat je hem dan nog ff verder bakt... en daarna zegt oeps.... nu iets te ver maar hij smaakt heerlijk!

pppffffff gedoe he? maar het is ook wel weer grappig..

gr Jose

6. BeppieW

BeppieW Lid

May 6, 2008
    86
    0
    0
    Den Haag
    Uhhhmm... :)

Allereerst gefeli trouwens ;)

Inderdaad, voor de alcohol antibiotica + dat je moet rijden + dat je last van je maag hebt?
    Die last van je maag kun je verder uitbouwen als licht buikgriepje, daardoor kun je ook geen zwaar vlees eten omdat dat te zwaar is voor je maag?
    Dus je houdt het bij groenten en aardappels?
    (beetje vervelend voor jezelf maar ach...)

Ja, het is lastig, maar als je er zelf niet een te groot punt van maakt, merkt de rest het misschien ook niet...
    Ik heb dat gemerkt met alcohol, ik dacht namelijk dat iedereen dat meteen aan me zou merken, dat ik niet dronk (ben nogal gek op witte wijn :) ) maar ik nam een colaatje, en niemand die wat opmerkte, dus ik had me voor niks zorgen gemaakt :D

Sterkte! Ik ben blij dat ik nu 10 weken ben en iedereen het weet.

7. valentijn14

valentijn14 Actief lid

Jul 8, 2008
    280
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Zeg gewoon dat je je niet lekker voelt en last van je buik hebt...(diaree of buikgriep) dat je dan liever geen al te rauwe dingen wilt eten en wijn wilt drinken...

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

Oct 10, 2008
    4,062
    8
    0
    Ziekte faken? (misschien word je nog misselijk en is dat niet eens nodig, hihi).

Maar ik zou er vooral geen nadruk op leggen, als je iets niet eet, er niet op een te luidruchtige manier uitleg over geven, zeg maar. Gewoon afslaan en iets anders nemen als dat kan.

Dus: even van tevoren uitleggen dat je je niet zo lekker voelt (evt, kater van een borrel de avond ervoor ofzo? :)) en vervolgens niet te diep op ingaan.

Succes!

9. Kever78

Kever78 Lid

Dec 4, 2008
    10
    0
    0
    Bedankt alvast voor jullie tips.
    We hebben 2x een kerstdiner thuis, waarbij ik helaas niet zelf hoef te koken.

Ik kom net m'n bed uit na al 3 dagen koorts, dus ik kan het misschien daar nog opgooien... Herstellende, het smaakt me niet ....

Er zijn wel mensen die misschien iets in de gaten kunnen hebben. We hebben het in ieder geval niet expliciet vermeld, maar met onze verhuizing (4 slpk.) en sinterklaas en zo zijn al wel de nodige opmerkingen geplaatst.

We wachten wel af, miischien valt het allemaal mee en hoeven we ons niet in zoveel bochten te wringen. Maar om het volgende week al te zeggen, vind ik wel een beetje vroeg.

10. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

Oct 15, 2008
    497
    0
    0
    Ik zou het ook op een anti-biotica en bijvoorbeeld een blaasontsteking gooien, heb ik namelijk ook gedaan...bij werd er door 1 iemand een omerking gemaakt dat ik zwanger was, dit zonder blikken of blozen ontkent.
    Ik ben toen overdreven veel water gaan drinken onder het mom van"door mijn blaasontsteking moet ik nu veel water drinken"zo wel 10 x mijn bed uit 's nachts maar goed :rolleyes: :)
    En bdat rode vlees, das een lastige, dt wordt idd veel gegeten rond de kerst.
    Misschien diaree en misselijk door de antibiotica(veel voorkomende bijwerking namelijk)en daardoor geen rood vlees?
    Wel extra naar de wc gaan dan, want je bent "aan de diarree" en dan op de wc stiekem in je knuistje lachen :)
    Suc6!enne, misschien wordt er niet eens rood vlees gegeten;)

11. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

Nov 21, 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    Mijn man en ik gaan het met kerst aan de familie vertellen. Lijkt me helemaal geweldig! Als het dan mis gaat (waar ik natuurlijk niet van uit ga), weet ik in ieder geval ook dat ik straks de steun heb van de mensen die me het liefst zijn.

Maar... ik had vrijdag een kerstborrel/ etentje en op mijn werk vind ik het wel veel te vroeg om het te vertellen. Dus dat ging een beetje op de volgende manier:

Gestopt met roken, Hoezo? Wilde al eeuwen stoppen, nu gewoon een knoop doorgehakt.
    Niet drinken, Hoezo? Moet nog rijden.
    Waarom eet je dat niet? Heb zo'n last mijn maag gehad, zal je de details besparen, maar kan dit maar beter laten staan.

Echt niemand die aan me heeft gevraagd of ik zwanger ben.... hahaha

Veel kerstplezier volgende week!

12. Nanda28

Nanda28 Lid

Dec 7, 2008
    96
    0
    0
    ik vierde gister me verjaardag en gebruikte ook die smoes van ab kuur toevallig heb ik ook een abkuur op moment want had een lelijke verwonding op me werk op gelopen!
    Maar die duurt maar 5 dagen maar ik zeg gewoon duurt tot 1 januarie! ;)

13. Kuipersl

Kuipersl Actief lid

Aug 24, 2007
    421
    0
    16
    Hey!

Bij de Mitra verkopen ze alcoholvrije wijn. 't Haalt het niet bij de echte, maar goed te drinken, en belangrijker nog: het ziet er exact zo uit als de standaard rode & witte wijn. Kan je dus ongemerkt alcoholvrij, maar toch een wijntje drinken!
    Een fles kost ongeveer 3 euro, dus ook dat valt reuze mee!

14. valhalla

valhalla Niet meer actief

Wat je vk vermoedelijk bedoelt, en wat naar mijn mening ook wel klopt:

Bacteriën op rauw vlees zitten een de buitenkant. Die wandelen niet het vlees in. Dus een biefstuk die aan de buitenkant goed wordt verhit, is een stuk minder gevaarlijk dan bijv. filet americain. Daar wordt het vlees gemalen en worden de bacteriën er helemaal doorheen verspreid, en kunnen zich lekker overal in nestelen.

Of je het risico wil nemen, al is het nagenoeg nihil (maar dus niet helemaal!) moet je zelf weten...

Misschien kan je kwa wijn enzo zeggen dat je ff rustig aan doet, omdat je gisteren met manlief al een beetje kerst hebt gevierd en net iets te veel hebt gedronken? En dan wel in laten schenken en heeeel kleine slokjes nemen op het goede moment wisselen van glas met je man?

Of... je vertelt het gewoon!

15. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik vertelde het iedereen al toen ik nog maar 4 weken zwanger was. Juist door de feestdagen die komen gaan.... Ben ook een wijndrinker en hou van vlees, rood vlees :) Rauwe vis, etc...

Naaaa, dat gaat zeker wel opvallen als IK dat ineens niet meer eet.

Wil liever dat men rekening met me houdt op dat gebied. Ik vond het niet erg om het vrienden en familie te vertellen. Kijk, stel de zwangerschap loopt verkeerd af...dan is dat zo :( Weet je nooit zeker... Zo denk ik er dan over.

En ik kon het ook niet voor me houden omdat ik zooooo moe en de hele dag misselijk was.

16. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    * Heb mijn werk niet ingelicht! Daar ben ik wel voorzichtig mee. En met de kerstborrel was het wel ff knijpen want ik ging de hele middag aan de fris.
    Maar joh, viel niemand echt op ofzo. Sja, misschien ook wel, maar laat ze maar gissen en raden...ze krijgen nu toch niks te horen van mij :)

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Gefeliciteerd meid.

Dit vind ik moeilijke dingen altijd.

Ja een smoes dat je ziek bent kan altijd. Niet teveel aandacht eraan besteden dan valt het minder op. Zeggen dat je nog katerig bent. Of een kuurtje moet.
    Je wil het nog niet vertellen aan je ouders begrijp ik? Zal het een stuk makkelijker zijn hahaha!

Hoop dat je een goede smoes kan bedenken. :D

18. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

Sep 19, 2007
    2,535
    0
    0
    Precies, deze uitleg bedoelde ik. Heb het zelf trouwens niet gedaan, zwanger of niet, geen biefstuk in mijn buurt, bah. En mijn vk noemde het geen enkel risico :( .

En de kalfscarpaccio was echt gaar. Had hem niet besteld, en toen kwam neef/kok in 't restaurant en vroeg waarom (eet altijd carpaccio). Hij was namelijk door en door gaar zei hij. En kalfs altijd zei hij ook. Dus heb niet op de kleur gelet.

19. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    gewoon lekker vertellen, extra merry christmas voor iedereen, iedereen zorgt een beetje extra voor je! en geen zorgen...

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Het zou kunnen dat jouw neef hem eerst bakt, maar officieel is carpaccio bereid met rauw(e) vlees of vis (tonijn).

Share This Page