gewicht baby ik twijfel zo ! onzeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door music4life, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. music4life

music4life Niet meer actief

hallo onze donna is geboren met een gewicht van 3770 gram
    de eerste dagen viel ze af,daarna kwam ze aan en toen bleef ze gelijk,,vanmiddag moesten we de kleine wegen en nou is het verschil met delaatste keer wegen door de kraamhulp groot,,, het maakt me bang,,ze is dus afgevallen, ik gaf in het begin borstvoeding,maar ik had enorme stuwwing en kloven tot bloedens toe,,ik ging toen een tepel hoedje gebruiken en het werd alleen maar erger, er dreigen ook ontstekingen,,dus ben ik aan het afbouwen,,de kleine krijgt 90cc fles voeding aangeboden en drinkt alles op of 70 cc... ze plast en poept goed,,,wat moet ik hier nu meer iemand ook ervaring op dit gebied

2. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

wij hebben dit ook gehad met esmee, en mijn vriend heeft toen een weegschaal gehuurd van de thuiszorgwinkel zodat je zelf in de gaten kan houden of ze nog meer afvalt.. als dat zo is moet je wel langs de arts gaan hoor! want dat is best link met zo'n kleintje! en anders probeer je haar wat vaker de fles aan te bieden.. al drinkt ze er maar 20 cc van op.. alle kleine beetjes helpen..

wel is het normaal dat ze vanaf hun geboortegewicht eerst weer wat afvallen om vervolgens daarna weer op gewicht te komen hoor..

succes met je kleintje!

3. music4life

music4life Niet meer actief

hoi hoi bedankt voor je reactie,,,we hadden dus een weegschaal gehuurd,,,die hebben we toen weggedaan ,,en moesten we het verder bekijken met wegen bij het bureau,,ze zeiden al dat verschilt weer omdat dat weet een andere weegschaal is,,maar het verschil bij het bureau was best groot,,,vandaar

4. sylvia111

sylvia111 Fanatiek lid

10 aug 2007
    2.983
    0
    0
    wat is het verschil dan? en net wat ghitathakoerdin zeg mischien vaker wat aanbieden.

Succes!

5. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Kijk het anders nog even aan. Je weet wat ze binnen krijgt en ze mag er 2 weken doen om op haar geboorte gewicht te komen. Met een tepelhoedje krijgen veel kinderen te weinig voeding binnen. Het duurt soms 2 dagen voordat een kindje dat op kv gaat groeien. Weeg haar anders over 2 dagen nog eens.
    (ps werk zelf als kraamverzorgster)

6. Hope123

Hope123 Actief lid

9 sep 2007
    384
    0
    0
    Paarden en mn kids!
    Zeeland
    Weet je toen wij in het begin eerst naar kinderarts gingen en een dag of wat later naar bijv consultatieburo of er kwam iemand aan huis enten en hij werd gewogen zat daarsoms in een paar daagjes tijd wel 80 gram verschil in. Wij ook helemaal verbaasd maar dat was een "normaal" verschil tussen weegschalen zeiden ze? Dus ja maak je nog niet al te dryuk denk ik...sterkte ermee!

7. merel79

merel79 Lid

11 dec 2008
    16
    0
    0
    Dit herken ik. Toen mijn dochter gewogen werd door het CB, was het verschil enorm groot. Heb toen gevraagd of dat ding wel geijkt was. Maar vooralsnog maakte ik mij geen zorgen, omdat ze goed plaste, poepte, sliep en dronk. Ook zij dronk niet superveel, maar omdat de rest heel goed ging, heb ik niet aan de bel getrokken.

Let dus goed op je kindje. Zie je uitdrogingsverschijnselen (pak een vel huid, dit moet meteen terug veren. Dan is er niks aan de hand. Blijft het staan, dat heeft ze uitdrogingsverschijnselen, geen plasluiers meer)

In het begin maak je je boel zorgen om je baby. Dat heeft ieder moeder. Maak je je echt zorgen, wees dan niet bang om naar het CB te gaan of de huisarts te bellen. Beter luisteren naar je intuitie dan het negeren. Het kan nooit kwaad om even extra te wegen op het CB! Ben jij ook geruster en zekerder door!

Succes

8. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Nina zat ook nog niet op het geboortegewicht toen de kraamzorg weg ging (geboorte 4230, laatste dag kraamzorg 3950). Niemand vond dit een probleem, ze mocht ook gewoon naar buiten enzo. Bij het CB woog ze toen ze 3 weken oud was alweer 4580!
    Gewoon een beetje in de gaten houden maar je niet teveel zorgen maken hoor, als je kindje maar genoeg plast.

9. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Kan er ook verschil in het tijdstip van drinken inzitten, bijvoorbeeld de eerste keer net gedronken en de 2de keer niet! Dit scheelt soms wel 100 gram (heb ik me laten vertellen door de kraamzorg)
    Ik zou me er niet al te druk om maken als je kleintje genoeg plast en poept is het oke toch?

succes

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    dit wilde ik ook al noemen... Dit moet je ook wel meetellen. Net een fles gehad of er juist weer 1 moeten hebben en een natte luier die dus afgaat...

11. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    ik ben trouwens ook wel erg benieuwd naar het verschil dat er in zat?

Groetjes!

Deel Deze Pagina