mijn zoontje wil mij soms slaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door darcy, 10 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dag mama's :)

Ik zit met een vraag.

Mijn zoon Ollie is een echte boender, een jongetje dat soms ruw speelt met blokken, gaat dan gooien en smijten en dan weer heel geconcentreerd en rustig zitten spelen. Beweeglijk ventje - prima.

Nu heeft ie iets nieuws: als ik hem op mijn arm heb, dan wil hij mij slaan. Niet hard, maar wél vervelend. Als ik NEE zeg, dan schudt hij fronsend zijn hoofd. Is dit uitprobeergedrag, een sprongetje, of herkenbaar en leeftijdsgebonden?

Ollie is 14 maanden.

Dank alvast voor het meedenken!

2. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Uitproberen, hij beseft trouwens niet dat hij jouw daarmee echt pijn kan doen. Het gaat er om hoe jij met dit gedrag om gaat. Consequent nee zeggen en van de arm af zou ik zeggen.

3. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    dankje, Patroeschka. Dit doe ik dus ook al. Zodra hij slaat, zeg ik NEE terwijl ik zijn armpje pak en dan zet ik hem op de grond. Gaat ie huilen, erg zielig. Maar ik doe steevast hetzelfde, straks slaat hij op latere leeftijd gewoon verder :(

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Is idd uitproberen! Echt blijven volhouden met nee zeggen! Hier doet Joris het nog af en toe en zegt dat au erbij, terwijl hij echt weet dat het niet mag. Ik geef hem dan geen aandacht en draai echt mijn hoofd weg wat hij dan echt niet leuk vind!

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Uitproberen idd. Heel belangrijk dat je consequent nee blijft zeggen (wat je al doet).

6. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena heeft dat ook. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er heel veel moeite mee heb om mijn gezicht in de plooi te houden, als ze me mept en erbij "au" zegt en dan helemaal in een deuk ligt! :) Maar ze heeft echt niet door dat ze me daarmee pijn doet, ze probeert het uit. Ik weet dat het heeeeeeeel fout is, maar ik heb toevallig gisteren haar een neptik op haar hoofdje gegeven, kijken wat ze doet. Zegt ze "au!", grijpt naar haar hoofdje en doet net of ze huilt. Kijkt me dan aan en schudt heel hard nee! Hhahaa, ow wat ben ik een slechte mama!

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Dankjulliewel, meiden. Ik vond zelf dat consequent blijven het beste moest zijn - zoals bij mijn leerlingen, alhoewel die mij niet slaan gelukkig (14-17 jarigen ;) )

We houden nog even vol met de kleine man...

8. Kar76

Kar76 VIP lid

30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja herkenbaar hoor, al heeft/had Sverre het meer met bijten. :( Consequent blijven inderdaad.
    Moeilijk, zeker als ze dan het zieligste jongetje van de wereld uit gaan hangen. ;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een meisje dat ook graag slaat, ze is duidelijk aan het uitproberen. Als ik zeg dat ze niet mag slaan, kjikt ze me soms uitdagend aan het doet het nog een keer. Dan zeg ik dat als ze nog een keer slaat ik haar op de grond zet. Meestal slaat ze dan nog een keer en dan zet ik haar dus op de grond en dan begint ze hard te huilen. Maar ik moet zeggen dat het al minder wordt. Vaak doet ze het maar 2 keer en dan niet meer. Ze wordt ook steeds beter in aaien ;).

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.284
    36.148
    113
    Hee Darcy,

Jesper doet het ook, erg vervelend. Ook krapt of knijpt hij wel eens. Ik doe wat jij ook zegt. Armpje pakken, nee zeggen en even wegzetten. Hoop dat het snel over is, hij doet me soms best zeer.

Groetjes suus

11. PoezieQ

PoezieQ Bekend lid

31 jan 2007
    580
    0
    0
    Ben ik even blij om te lezen dat onze dochter niet de enige is :D .
    Het is me d'r één hoor. Ze kijkt je dan heel strak en uitdagend aan, en PETS, heb je d'r weer één te pakken.
    Dan pak ik haar armpje, zeg nee, en zet haar op de grond. Nou, dan is het brullen geblazen natuurlijk. pffff.... trutje ;)
    Soms moet ik er wel om lachen (niet als ze erbij is natuurlijk).

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hier helpt het om onmiddellijk over te gaan op het ´aai aai´ verhaal... voordoen en blijven herhalen. Nu aait ze zelfs de kerstballen :)

13. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    hallo mama's

ja damian heeft dat ook gehad, elke keer als ik zei van lekker slapen of doei. Hij ging of slaan, haren trekken, heeeeeeeeel hard knijpen. dat deed zo zeer soms. Hij was soms nog sterker als mij. Ik ging mijn stem verheffen, dat helpt helemaal niet. daar lachte hij om. het was beter om hem goed beet te pakken en duidelijk te zeggen dat het niet mag wat hij doet. Later hield het gelukkig op. nu doet hij het niet meer.

het is dus heel normaal. Dat is de fase. Hij deed dat ook met hetzelfde leeftijd. Komt wel goed hoor

14. Eendje 567

Eendje 567 Actief lid

24 jan 2008
    176
    0
    0
    Hahaha, ja hier nog zo'n aaier!!
    Inderdaad consequent blijven en proberen te negeren als ze vervolgens een drama opvoeren (en stiekem in jezelf lachen doet je dan wel weer goed haha)

15. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Als ze een keer uithaalt beginnen wij ook met aai aai (en dat gaat soms zo hardhandig dat t wel een mep lijkt haha, maar tis toch echt aaien)
    Maar ze heeft ook van die buien dan is ze super ondeugend, kijkt ze je ook zo aan, en pets, heb je er weer 1, en weer 1. En lachen dat ze dan doet.
    Dan spreken we haar boos toe en zetten haar op de grond.
    En dat brullen wat dan volgt negeren we.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier net zo, eerst aaien, blijft ze klieren, dan hop op de grond.

17. joyce

joyce Bekend lid

owen doet het ook
    vooral als ie bij me zit en dicht bij mn gezicht is krijg ik nog weleens een mep
    ik verhef dan ook mn stem en zeg dan nee of zeg aai aai
    of ik zet hem ook van me weg
    aai aai helpt het beste bij owen

18. Chipske

Chipske Fanatiek lid

13 dec 2008
    1.044
    0
    0
    Mijn schatteke is ook een echte 'mepper' en 'krabber' :(
    Duidelijk optreden (handjes beetnemen, even apart zetten, 'NEE' zeggen) biedt soms wel soelaas, maar echt afleren is tot nu toe nog niet gelukt helaas.
    Het is gelukkig wel al een stuk minder dan voorheen en het is me ook opgevallen dat ze het vooral doet op momenten dat er om wat voor reden dan ook spanning in huis is.

19. geertje1987

geertje1987 Actief lid

24 nov 2008
    158
    0
    0
    veendam
    ja aaien helpt ook heel goed. dat klopt. ik zei altijd aai mama, lieve mama

Deel Deze Pagina