En dat is computers en computerspelletjes, en werkelijk alles wat daar ook maar bij komt kijken... Van snoertjes en kabeltjes hier tot een nieuw moederbord en geheugen daar! Oh, en niet te vergeten een nóg grotere en betere computerkast mét één of andere vage ventilator zodat hij zich niet zo stoort aan het blazen van de computer Elk jaar is het hetzelfde liedje. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vind het leuk dat hij zich er mee vermaakt, maar die prijzen? Bijna elk jaar tot 1,5 jaar moet er nieuw geheugen komen (géén goedkope ook nog niet. Neeeeee, daar moeten strenge eisen aan voldoen!) Elk jaar een ander moederbord, een ander toetsenbord... een beter en groter beeldscherm want: zo kan meneer zijn spelletje(s) beter spelen Volgens hem is het belangrijk dat zijn computer 'up to date' blijft, want alleen op die manier kan hij zijn spelletjes goed blijven spelen. Ik word er zo moedeloos van soms... Kijk, als het nou om een paar tientjes ging... oke! Maar die bedragen... om misselijk van te worden! Nu ook weer: hij had bedacht dat hij een nieuwe koptelefoon wou. Dus hij het merk en type doorgegeven, en ik zoeken op het internet. Kosten die krengen gewoon 'even' 90 euries Toen ik hem vroeg waarom hij die wou kreeg ik als antwoord 'dan kan ik beter horen of mijn aanvaller van links of rechts komt' Ja, heel leuk dat je dat kunt horen hoor, maar 90 euro? Das toch niet normaal of wel? En dat allemaal voor een (dom) spelletje... Als alternatief had hij een ander toetsenbord. Daar zit dan weer één of andere extra makkelijke toets op. Ook zodat hij zijn spelletje beter kan spelen... Ik probeer hier zoveel mogelijk in mee te gaan hoor. Vind het leuk dat hij zo'n hobby heeft, maar ik vind het wel verrekte moeilijk. Het gaat soms echt om belachelijke prijzen, en dingen die i.m.o. helemaal niet aangeschaft hoeven te worden omdat de onderdelen die er nog inzitten het prima doen. Volgens hem ben ik dan weer een leek en begrijp ik er allemaal niks van... Ja ja.. sure honey! Wie heeft er ook zo'n kerel? Hoe gaan jullie daar mee om? Of is er nog zo'n kerel hier die ook zo'n 'game addict' is. Ik snap het gewoon echt niet, en vind het zo zonde van het geld (wat we over het algemeen wel aan belangrijkere dingen kunnen spenderen). Ik vind het soms gewoon écht verrot...
Haha, zijn we met dezelfde vent getrouwd ? Hier nog zo eentje. Gelukkig is hij nu niet meer game-verslaafd, een paar jaar geleden wel. Verder klinkt het allemaal heel bekend. Ik zit op dit forum (oke, mijn verslaving ) en hij op een computerforum. Daar zetten ze stap voor stap op hoe ze hun kast hebben gebouwd en ingedeeld en net wat je zegt, allerlei hypermoderne ventilatoren etc. Hij is voor zijn werk systeembeheerder, je zou dus denken dat hij zich daar wel genoeg uit kan leven, maar thuis gaat dat net zo door. Soms begint hij ook hele verhalen over computers en allerlei termen die me helemaal niets zeggen. Ik zit hier ook altijd met het nieuwste van het nieuwste op mijn computer, nu heb ik sinds een maand ofzo Windows 7 ofzo (hoop dat ik het goed heb), elke keer moet ik weer wennen aan al die dingen. Ik mag ook nooit zeggen dat computers nooit doen wat ze moeten doen. Ja, en er hangt altijd een prijskaartje aan al die snufjes. Hij moet het zelf weten, maar soms zeg ik ook wel eens 'heb je dat nu echt nodig'? Het is zijn geld, ik betaal er niet aan mee. Hij kan het zich ook veroorloven, maar soms snap ik echt niet wat hij met al die dingen moet.
@Jo79: hahaha... verschrikkelijk hé?!?! Ik snap het echt niet... al die dingen... OMG! En Lalleman: jij kunt nu wel zeggen 'ieder zijn ding' maar het is wel ons geld Had trouwens een wat meer gebekte reactie van je verwacht. Valt me tegen hoor
daarom zeg ik ook altijd overleggen met dit soort dingen whahahahaha, kijk wel uit op zo'n vrouwenforum whehehe
Hahahaha... ja, en dan je teleurgestelde en geirriteerde kop als ik het eens ergens niet mee eens ben!
Wij hadden op een gegeven moment ook 4 computers in huis, terwijl we maar met zijn tweetjes zijn (volwassen dan). Dat zijn er nu 'maar' drie. Hij heeft ook 2 enorme beeldschermen op zijn bureau, dat vind hij fijner werken dan eentje. Hij werkt ook 1 dag in de week thuis. Ik vergat te zeggen dat hij naast zijn werk waar hij de hele dag dus met computers bezig is, thuis als hobby computeren heeft en daarsnaast ook nog een HBO-opleiding technische informatica doet. Ik zeg soms dat het wel lijkt alsof hij met zijn computer getrouwd is.
nou ik ken wel iemand die verslaaf is aan world of warcraft en daarvoor gewoon liever thuis blijft dan naar ze vriendin gaat waarvan het huis is afgebrand
Hier eentje die "beginnend is"" Dit jaar moest er ook weer een nieuwe computer komen... maar liefst 1300 Euro......no way we hebben er het geld echt niet voor! En hij heeft ook een bijna nieuwe computer, 2 jaar oud... nee dat kan echt niet, er is inmiddels vanalles verouderd:x Een hele goede vriend van hem doet altijd zelf computers bouwen, heeft ook een eigen bedrijfje hierin. Heel leuk allemaal maar hij stookt mijn man behoorlijk op, er moeten nu toch echt weer allemaal nieuwe dingen in.. Dagen en nachten zit hij boven op zijn "game computer" oorlogs spelletjes te spelen, nu is hij bezig in Call of Duty Modern warfare 2... en een geluid dat eruit komt, stampende voeten (hij zit op zolder, soms lijkt het net alsof hij in de slaapkamer staat) hard op het bureau slaan als hij weer een keer gedood wordt. Kan zo wel uren doorgaan...
Hoer ook zo een word er soms niet goed van. En dan iets heel enthousiast vertellen omdat je denkt dat hij luisterd en dat ie dan zegt uhh wat schat grrr het lijkt wel net als of hij helemaal van de wereld is zo vreselijk "druk" is hij er mee bezig hier al een hele lange tijd Age of Empires 3 The assian dinnest ofzoiets. En kwa geld als ik hoor dat hij iets leuk vindt en het geld ervoor heb koop ik het altijd zonder dat hij het weet. En als hij het dan krijgt hihi zo lief om te zien zo blij dat hij doet haha
Pff hier ook 1 hoor! 1 jaar terug een pc kast gekocht met alle nieuwe dingen wat er toen maar te krijgen viel ter waarde van 1300 euries,met de woorden dan kunnen we er lang mee doen.. Ja geloof je het zelf?We zijn nu een klein jaartje verder ondertussen heeft meneer al 2 laptops er bij gekocht(1 voor mn verjaardag,ach ach ach wat lief)Wat moeten we nou met 2 pc`s in huis,ik gebruik mn laptop alleen voor mn mail,en zp,hyves!Kan ik ook op die andere doen! En ow praat me niet van de spelletjes,hij heeft nu weer wat nieuws ondekt,op de ps3,om niet goed van te worden. En ook nog een spel op internet,waar die zo hoog staat,dus altijd wel even wilt kijken of die niet word aangevallen,of dat hij moet aanvallen.. En dan vraag ik wat aan hem,hoor ik altijd de zelfde woorden:WACHT EVEN SCHAT!!!!
Hahaha.... ow wat erg meiden... maar ik kan me hier dus écht niks bij voorstellen he. Wat gamen en pc's betreft dan. Mijn man heeft ook een hobby die veel geld kost: watersport. Maar op dat bootje mag ik ook mee als het zomers mooi weer is, dus die hobby van mijn vent bevalt me wel Maar even serieus: 90 euri voor een koptelefoon?! En dan om te horen of de aanvaller van rechts of van links komt??! HAHA!! Bleef er bijna in toen ik dat las! Kan me dus goed voorstellen dat je daarvan baalt... maar een oplossing weet ik zo ook niet. Of misschien toch: neem hem in feb. mee naar de Hiswa, misschien gaat ie dan ook watersporten... Succes dames.
Dat spelletje speelt de mijne ook,online,hoor je allemaal mensen praten en dan ook de tv nog hard zetten he pfff
Oh, maar mijn man heeft er nog twee hobbies naast: vissen en duiken. Onze halve schuur is gevuld met zijn spullen. Maar deze hobbies staan het laatste jaar op een heel laag pitje, hij heeft er gewoon geen tijd voor met twee kleintjes en een hond. Oh ja, hij traint ook 2 x per week met de hond, nóg een hobby!
toen ik nog bij mijn ouders woonde, hadden we 6 computer, moeder 1 ik 2 en de rest van mijn vader, tja ook systeem beheerder. maar goed ik was ook erg handig met websites bouwen etc etc. daarna kwamen de paarden dus daar fultime mee bezig, tot de honden kwamen, tja toen alles combineren(erg druk). nu niet echt hobby meer door handicaps(honden zijn er nog steeds) mijn vriend is helemaal weg van motoren, was volgens mij ook zijn 1ste woordtje hahaha. hele schuur staat en ligt ermee vol. alleen moet ik wel bekennen er staan er nu ook 2 van mij, dus nu is de hobby gedeeld. moet wel zeggen dat we nooit ruzie of iets dergelijks hebben over hobby`s, ook al ziet hij weer een oltimer op internet. als geld er is vind ik het prima, maar nu met verbouwen echt niet hahhaa
Hier ook een vriend die gameverslaafd is hoor!! Hij heeft een ps3 en wil bijna elk duur spel wel hebben. Ik vind het ook maar dom 60,- uitgeven aan een dom spelletje. C.O.D 4 wordt hier ook kapot gespeelt.... Maar ook veel andere spellen tis niet normaal en wij hebben maar 1 tv dus ik kan soms niet eens een leuk programma kijken. Het liefst zit ie de hele dag door te gamen... Maar ook spelletjes op de laptop of op de pc speelt hij. En owee als het niet goed gaat. Dan wordt meneer toch boos. Ik vind het erg irritant want elke keer als er een nieuw spel uit is wat hij wil moet ie t ook gelijk hebben. Terwijl hij ook wel wat nieuwe shirts en truien en broeken kan gebruiken.....
hier ook een echte computerfreak! zo erg dat hij zelfs een tijdje een eigen zaakje heeft gehad. dit draaide in het begin wel lekker, maar toen alle vrienden en kennissen voorzien waren viel het stil. dus uiteindelijk na 1 jaar toch maar opgegeven... nu ligt meneer met zijn laptop in de bank (ik trouwens ook hihi) en loopt hij regelmatig naar zijn computer die in de berging staat... externe hardeschijven, routers, draadloze internet verbindingen, ledverlichtingen voor in zijn pc,.... het geld vind ik nog meevallen... alleen nu ligt hij in de ene hoek, en ik in de andere dus heel veel lichamelijke contacten hebben we niet. owja, af en toe raken onze voeten elkaar hihi hoe romantisch
Hier ook een pc verslaafde man en vooral ook spellen. maar zijn grote kick is spellen en films downloaden die nog niet op de markt zijn. en trots als ie is als t weer gelukt is. we hebben zoveel films en spellen dat ik het allemaal niet meer kan volgen en bijna niks gezien heb nog. ach ieder zijn ding en zolang hij er niet al te veel geld aan spendeert vid ik het best. 90 euries voor een koptelefoon gebeurt niet hoor. zonde van de centen. (kijk eens bij big dennis voor die koptelefoon)
Haha... en ik maar denken dat ik de enige was met zo'n vent ! Hier ook COD4, gelukkig staat de pc in de gang zodat ik de deur dicht kan doen en gewoon tv kan kijken of een telefoongesprek kan voeren... maar ik moet eerlijk toegeven ook wel eens behoefte te hebben aan een avondje samen tv-kijken of gewoon kletsen i.p.v. elke avond in de derde-wereldoorlog te leven!! Hebben jullie mannen ook een 'clan' waarmee tijdens het spel uitgebreid gecommuniceerd moet worden via een praatprogramma (teamspeak, steam, whatever)?? Het voelt af en toe alsof ik een nummertje moet trekken om even met mn vent te kunnen praten!! Heb m trouwens wel erg duidelijk gemaakt dat de taal van "mannen onder elkaar" (lees: gescheld met ziektes die je niet wil krijgen als het even niet gaat zoals meneer wil) absoluut OFF LIMITS is als Emma wakker is!! En dan het geld... ja, i know! Als we alle hardware, spellen en aanverwante artikelen die hier staan zouden verkopen, zou ik haast mn studieschuld kunnen afbetalen...